Nardone Porsche 928 Restomod: Nowe wcielenie klasycznego GT

Francuska firma Nardone Automotive wzięła na warsztat Porsche 928, gruntownie je zmodernizowała i wzbogaciła o silnik V8 o mocy prawie 400 KM.

Publikacja: 02.07.2022 08:20

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

Foto: mat. prasowe

Restomod – czyli odbudowa klasyka z wykorzystaniem nowoczesnych części jest coraz bardziej popularna. Porsche 928 to jeden z najlepszych, klasycznych Gran Turismo. Teraz 928 doczekało się nowego wcielenia, które zostało stworzone przrz Francuza Thierry'ego Nardone, założyciela i właściciela firmy Nardone Automotive w Aix-en-Provence i włoskiego projektanta Carlo Borromeo.

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

Foto: mat. prasowe

Bazując na używanym 928, Nardone i Borromeo całkowicie na nowo zreinterpretowali jego klasyczne linie, nie odbiegając zbytnio od oryginału, mieszając elementy z różnych modeli Porsche 928, takich jak GTS czy S4. Nadwozie jest uformowane niemal w całości z laminatu włókna węglowego. Są nowe reflektory LED, a nadkola wypełniają 18-calowe, kute obręcze, które podchwytują stylistykę felg wersji z lat 80-tych.

Czytaj więcej

Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Idealnie pośrodku
Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

Foto: mat. prasowe

Wnętrze zachowuje wygląd oryginalnego modelu, ale jest dużo bardziej uporządkowane. Skóra i alcantara zapewniają szlachetny wygląd. Okrągłe instrumenty za trójramienną kierownicą musiały ustąpić miejsca cyfrowym wyświetlaczom z centralnie umieszczonym okrągłym zegarem. Konsola środkowa została wzbogacona o nowoczesny system infotainment Porsche PCCM.

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

Foto: mat. prasowe

Nardone zmodernizował układ napędowy. Wolnossący, ośmiocylindrowy silnik ma 395 KM. Zamontowano nowoczesną sześciobiegową skrzynię manualną, która współpracuje z nowym mechanizmem różnicowym na tylnej osi. Wzmocniono układ hamulcowy, wmontowano adaptacyjne wspomaganie kierownicy i elektronicznie sterowane zawieszeniem.

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

Foto: mat. prasowe

Auto ma zostać wyprodukowane w niwielkiej serii. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów w 2024 roku. Nardone nie podał jeszcze ceny nowej interpretacji Porsche 928.

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

Foto: mat. prasowe

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche 911 Sport Classic: Najmocniejsza, manualna, limitowana

Restomod – czyli odbudowa klasyka z wykorzystaniem nowoczesnych części jest coraz bardziej popularna. Porsche 928 to jeden z najlepszych, klasycznych Gran Turismo. Teraz 928 doczekało się nowego wcielenia, które zostało stworzone przrz Francuza Thierry'ego Nardone, założyciela i właściciela firmy Nardone Automotive w Aix-en-Provence i włoskiego projektanta Carlo Borromeo.

Bazując na używanym 928, Nardone i Borromeo całkowicie na nowo zreinterpretowali jego klasyczne linie, nie odbiegając zbytnio od oryginału, mieszając elementy z różnych modeli Porsche 928, takich jak GTS czy S4. Nadwozie jest uformowane niemal w całości z laminatu włókna węglowego. Są nowe reflektory LED, a nadkola wypełniają 18-calowe, kute obręcze, które podchwytują stylistykę felg wersji z lat 80-tych.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł