Nardone Porsche 928 Restomod: Nowe wcielenie klasycznego GT

Francuska firma Nardone Automotive wzięła na warsztat Porsche 928, gruntownie je zmodernizowała i wzbogaciła o silnik V8 o mocy prawie 400 KM.

Publikacja: 02.07.2022 08:20

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

Foto: mat. prasowe

Restomod – czyli odbudowa klasyka z wykorzystaniem nowoczesnych części jest coraz bardziej popularna. Porsche 928 to jeden z najlepszych, klasycznych Gran Turismo. Teraz 928 doczekało się nowego wcielenia, które zostało stworzone przrz Francuza Thierry'ego Nardone, założyciela i właściciela firmy Nardone Automotive w Aix-en-Provence i włoskiego projektanta Carlo Borromeo.

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

mat. prasowe

Bazując na używanym 928, Nardone i Borromeo całkowicie na nowo zreinterpretowali jego klasyczne linie, nie odbiegając zbytnio od oryginału, mieszając elementy z różnych modeli Porsche 928, takich jak GTS czy S4. Nadwozie jest uformowane niemal w całości z laminatu włókna węglowego. Są nowe reflektory LED, a nadkola wypełniają 18-calowe, kute obręcze, które podchwytują stylistykę felg wersji z lat 80-tych.

Czytaj więcej

Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Idealnie pośrodku
Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

mat. prasowe

Wnętrze zachowuje wygląd oryginalnego modelu, ale jest dużo bardziej uporządkowane. Skóra i alcantara zapewniają szlachetny wygląd. Okrągłe instrumenty za trójramienną kierownicą musiały ustąpić miejsca cyfrowym wyświetlaczom z centralnie umieszczonym okrągłym zegarem. Konsola środkowa została wzbogacona o nowoczesny system infotainment Porsche PCCM.

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

mat. prasowe

Nardone zmodernizował układ napędowy. Wolnossący, ośmiocylindrowy silnik ma 395 KM. Zamontowano nowoczesną sześciobiegową skrzynię manualną, która współpracuje z nowym mechanizmem różnicowym na tylnej osi. Wzmocniono układ hamulcowy, wmontowano adaptacyjne wspomaganie kierownicy i elektronicznie sterowane zawieszeniem.

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

mat. prasowe

Auto ma zostać wyprodukowane w niwielkiej serii. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów w 2024 roku. Nardone nie podał jeszcze ceny nowej interpretacji Porsche 928.

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

mat. prasowe

Nardone Porsche 928 Restomod

Nardone Porsche 928 Restomod

mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche 911 Sport Classic: Najmocniejsza, manualna, limitowana

Restomod – czyli odbudowa klasyka z wykorzystaniem nowoczesnych części jest coraz bardziej popularna. Porsche 928 to jeden z najlepszych, klasycznych Gran Turismo. Teraz 928 doczekało się nowego wcielenia, które zostało stworzone przrz Francuza Thierry'ego Nardone, założyciela i właściciela firmy Nardone Automotive w Aix-en-Provence i włoskiego projektanta Carlo Borromeo.

Bazując na używanym 928, Nardone i Borromeo całkowicie na nowo zreinterpretowali jego klasyczne linie, nie odbiegając zbytnio od oryginału, mieszając elementy z różnych modeli Porsche 928, takich jak GTS czy S4. Nadwozie jest uformowane niemal w całości z laminatu włókna węglowego. Są nowe reflektory LED, a nadkola wypełniają 18-calowe, kute obręcze, które podchwytują stylistykę felg wersji z lat 80-tych.

Premiery
Maserati GranCabrio: Więcej klasy, prestiżu, emocji i włoskiego stylu
Premiery
Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii
Premiery
Pierwszy roadster Rolls-Royce’a we współczesnej historii to raj na ziemi
Premiery
Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą
Premiery
Pierwszy elektryczny muscle car. Ma wbudowany generator dźwięku silnika V8