Porsche 911 Sport Classic: Najmocniejsza, manualna, limitowana

Porsche po raz kolejny wprowadza na rynek limitowaną wersję Sport Classic dla aktualnej serii 992. Ten kolekcjonerski egzemplarz jest limitowany w liczbie 1250 sztuk i jest drugim z czterech modeli Heritage Design.

Publikacja: 28.04.2022 07:39

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

W 2020 r. Porsche wprowadziło na rynek pierwszą edycję w stylu lat 50. i 60 na bazie modelu 911 Targa 4S. Nowy Sport Classic nawiązuje do legendarnego modelu 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku. Zapożycza również wiele elementów z modeli 911 z lat 1964-1973. 911 Sport Classic wyróżnia się stałym spoilerem z tyłu karoserii i przetłoczenie na środku dachu, którego lekkie wcięcia ciągną się od maski silnika.

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Poza tym, limitowany model charakteryzuje się szerokim nadwozie z 911 Turbo i felgami Fuchs. W ofercie znajduje limitowana liczna kolorów nadwozia - póki co jest dostępny wyłącznie w kolorze "Sport Grey Metallic", do którego od października 2022 roku dołączy kolor czarny, niebieski metalik i inny odcień szarości. Dodatowo lakierowane są podwójne pasy na masce, dachu i tylnym spojlerze w jaśniejszym odcieniu Sport Grey. Oczywiście na życzenie klienta Porsche umożliwia także wybór innych kolorów nadwozia.

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Również we wnętrzu Sport Classic różni się od swojego produkcyjnego odpowiednika. W tym celu Porsche oferuje legendarny wzór tkaniny Pepita na wewnętrznej stronie drzwi i na środkowych panelach foteli. Ponadto klienci mogą wybierać pomiędzy dwukolorowym skórzanym wnętrzem w kolorze czarnym lub koniakowym. W skład wyposażenia wchodzą również plakietki Sport Classic z numerem seryjnym, specjalne listwy progowe oraz wyświetlacze na zegarach.

Czytaj więcej

Porsche 911 Turbo należące do Denzela Washingtona zlicytowane za 406 000 dolarów
Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Sześciocylindrowy boxer z biturbo generuje moc 550 KM z 3,7 litra pojemności skokowej i jest połączony z siedmiobiegową manualną skrzynią biegów. 911 Sport Classic jest obecnie najmocniejszą manualną 911-tką w obecnej ofercie Porsche. Aby odpowiednio przenieść osiągi na drogę, na pokładzie znajduje się system Porsche Active Suspension Management (PASM), którego amortyzatory reagują na dynamiczne zmiany. PASM jest standardowo połączony ze sportowym zawieszeniem obniżonym o 10 mm.

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Porsche 911 Sport Classic pojawi się na polskim rynku we wrześniu 2022 r. Ceny PLN limitowanej wersji póki co jeszcze nie są znane. Wyłącznie dla nabywców tego modelu, Porsche-Design stworzyło chonograf, który jest zbliżony do wyglądu tego kolekcjonerskiego egzemplarza.

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Luksus ma się dobrze. Rekordowy rok 2021 dla Bentleya, Maserati i Porsche
Premiery
Louis Vuitton na kołach. Francuzi mają nowy okręt flagowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy