Reklama
Rozwiń
Reklama

Audi RS4 Avant / Audi RS5: Nowy pakiet Competition

W modelach RS 4 i RS 5 Audi zaoferuje jeszcze więcej przyjemności z jazdy. W nowych pakietach Competition zmodyfikowano zawieszenie, układ wydechowy i wprowadzono kilka zmian w elementach karoserii.

Publikacja: 04.06.2022 16:34

Audi RS 5 Coupe Competition Plus

Audi RS 5 Coupe Competition Plus

Foto: mat. prasowe

W modelach RS klienci dostają dużo mocy, bardziej agresywny wygląd, liczne zmiany w zawieszeniu i zmiany we wnętrzu. Kto chce więcej może teraz zamówić pakiet Competition i Competition Plus dla modeli RS4 Avant i RS5. Pakiet Competition koncentruje się na wyglądzie i lepszym brzmieniu, ten z plusem na końcu ma dodatkowo zmiany w zawieszeniu.

Audi RS 5 Coupe Competition Plus

Audi RS 5 Coupe Competition Plus

Foto: mat. prasowe

Klient który wybierze pakiet Competition może spodziewać się zwiększonej prędkości, Audi pozwala modelom tym RS rozwijać prędkość do 290 km/h. Kolejną nowością jest stałe przełożenie dynamicznego układu kierowniczego w stosunku 1:13,1, dzięki któremu Audi obiecuje jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie samochodu. Jest też na nowo zestrojony sportowy mechanizm różnicowy, nowe oprogramowanie sterowania skrzynią biegów z krótszym czasem ich zmiany. Audi RS4 Avant z pakietem Competition rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej w stosunku do modelu standardowego. Audi RS5 Coupé i RS5 Sportback pokonują ten dystans w 3,8 sekundy, co stanowi poprawę o 0,1 sekundy. Zredukowana została izolacja pomiędzy komorą silnika a kabiną, co pozwala zmniejszyć masę, a przy tym przenieść więcej rasowych brzmień jednostki napędowej V6 biturbo do mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 niutonometrów.

Czytaj więcej

Przyszłość Audi A3: Następca będzie elektryczny i pojawi się w 2027 r.
Audi RS 4 Avant Competition Plus

Audi RS 4 Avant Competition Plus

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Ale modele RS są nie tylko szybsze, ale także szybciej wytracają prędkość. Nowo zestrojony układ ABS w połączeniu z oponami Pirelli P Zero Corsa o wysokiej przyczepności skraca drogę hamowania ze 100 km/h nawet o dwa metry. Nowe układy wydechowe, które można rozpoznać po matowoczarnych końcówkach rur wydechowych, zapewniają lepszy dźwięk. Jest też nowe sportowe zawieszenie RS Sport Suspension Pro, wchodzące w skład pakietu Plus. Ma wyższy współczynnik sprężystości, potrójnie regulowane amortyzatory i sztywniejsze stabilizatory. W porównaniu ze standardowymi modelami RS środek ciężkości został obniżony o dziesięć milimetrów.

Audi RS 4 Avant Competition Plus

Audi RS 4 Avant Competition Plus

Foto: mat. prasowe

Pakiety proponują również coś dla oka. Napisy i logo na nadwoziu są polakierowane są w kolorze czarnym z połyskiem. Nowy kolor nadwozia Sebring Black Crystal Effect jest dostępny po raz pierwszy w RS4 i RS5. Są nowe wzory felg, standardowy pakiet optyczny w kolorze czarnym z połyskiem, lub opcjonalny karbonowy w tym również w wersji z matowego karbonu. Lusterka zewnętrzne, przedni spoiler, boczne listwy progów, dyfuzor są wykończone matowym włóknem węglowym. Audi RS4 Avant i RS5 z pakietami Competition będą dostępne u dealerów od lipca.

Audi RS 4 Avant Competition Plus

Audi RS 4 Avant Competition Plus

Foto: mat. prasowe

Audi RS 5 Coupe Competition Plus

Audi RS 5 Coupe Competition Plus

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

BMW M4 Edycja 50 lat M GmbH: Wyjątkowe urodziny
Premiery
Cupra Leon VZ TCR to hot hatch starej szkoły. Powstanie tylko 499 sztuk
Premiery
Porsche zrobiło z 20-letniego używanego auta nowy samochód. Kosztowało to miliony
Premiery
Ferrari Amalfi: Elegancja codzienności, precyzja toru, dusza gran turismo
Premiery
Powstanie tylko 90 egz. Limitowane Porsche 911 GT3 za prawie 1,9 mln zł
Premiery
Ten chiński SUV kosztuje tylko 30 tys. zł. Nowe auto za cenę używanego
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama