Markus Duesmann, szef Audi ma plan żeby marka z Ingolstadt do 2033 r. stopniowo wycofywała się z produkcji silników spalinowych, a najpóźniej do 2050 r. Audi, jako marka ma stać się w 100 proc. neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Już od 2026 roku niemiecka marka będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele napędzane energią elektryczną. Obecne A3 jest dostępne z silnikami wysokoprężnymi, benzynowymi i hybrydowymi typu plug-in, a jego następca ma się pojawić dopiero w 2027 roku. Będzie modelem w pełni elektrycznym z dodaną nazwą e-Tron.
Czytaj więcej
Audi spogląda w elektryczną przyszłość za pomocą trzech różnych aut koncepcyjnych. Urbansphere, to trzecia część trylogii, która właśnie ma swoją premierę.
Do tej pory ten kompakt bazował na modułowej platformie poprzecznej. Jego elektrycznym odpowiednikiem jest platforma MEB używana w VW ID.3, którą Audi zastosowało w kompaktowym SUV-ie Q4 e-Tron. Nowy A3 e-Tron będzie prawdopodobnie oparty na nowej technologii następcę aktualnego ID3. A tu Volkswagen obiecuje prawdziwą rewolucję: zasięg ponad 700 km wg. normy WLTP, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż pięć sekund i co najważniejsze, czas ładowania porównywalny z czasem tankowania. W elektrycznej wersji Audi A3 pozostanie czterodrzwiowym hatchbackiem - tak, aby klienci nie odczuli zbyt mocno skutków transformacji.
Aktualna wersja Audi A3 Sportback
Czytaj więcej
Następne A6 będzie w pełnie elektryczne. Oprócz e-sedana A6 pojawi się również kombi. Teraz, studyjnym modelem Audi daje wgląd jak wygląda przyszłość A6.