Markus Duesmann, szef Audi ma plan żeby marka z Ingolstadt do 2033 r. stopniowo wycofywała się z produkcji silników spalinowych, a najpóźniej do 2050 r. Audi, jako marka ma stać się w 100 proc. neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Już od 2026 roku niemiecka marka będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele napędzane energią elektryczną. Obecne A3 jest dostępne z silnikami wysokoprężnymi, benzynowymi i hybrydowymi typu plug-in, a jego następca ma się pojawić dopiero w 2027 roku. Będzie modelem w pełni elektrycznym z dodaną nazwą e-Tron.

Czytaj więcej

Audi Urbansphere: Gigantyczny elektryczny van wymyślony na chiński rynek

Do tej pory ten kompakt bazował na modułowej platformie poprzecznej. Jego elektrycznym odpowiednikiem jest platforma MEB używana w VW ID.3, którą Audi zastosowało w kompaktowym SUV-ie Q4 e-Tron. Nowy A3 e-Tron będzie prawdopodobnie oparty na nowej technologii następcę aktualnego ID3. A tu Volkswagen obiecuje prawdziwą rewolucję: zasięg ponad 700 km wg. normy WLTP, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż pięć sekund i co najważniejsze, czas ładowania porównywalny z czasem tankowania. W elektrycznej wersji Audi A3 pozostanie czterodrzwiowym hatchbackiem - tak, aby klienci nie odczuli zbyt mocno skutków transformacji.

Aktualna wersja Audi A3 Sportback

Aktualna wersja Audi A3 Sportback

mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi A6 Avant E-Tron Concept: Elektryczna przyszłość modelu A6 kombi