Bentley Bentayga EWB: Dodatkowe 18 cm dla prawie połowy klientów

Bentley zaprezentował Bentaygę ze skrótem EWB. To wydłużona wersja, która ma oferować super dużo miejsca w drugim rzędzie siedzeń.

Publikacja: 21.05.2022 13:52

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Bentayga do małych SUV-ów nie należy. Ma 5,14 metra długości i niemal trzy metrowy rozstaw osi (2995 mm). Co prawda Rolls Royce Cullinan jest większy (5,34 m / 3295 mm), ale nowy Range Rover już nie (5,05 m / 2997 mm). Za to ten drugi dostępny jest z wydłużonym rozstawem osi. Bentley nie chce tej niszy pozostawić konkurencji i z tej okazji przygotował Bentaygę EWB. Taką, która jest o 18 cm dłuższa.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Zwiększony rozstaw osi idzie w parze z dodatkową przestrzenią na nogi. To już trochę taki model, w którym możesz być wożony, a nie sam prowadzić. Wersja, która na pewno zyska uznanie w Chinach i na Półwyspie Arabskim. EWB ma dokładnie 180 milimetrów większy rozstaw osi - z 2995 mm do 3175 mm. Te 18 dodatkowych centymetrów jest umieszczonych w nadwoziu całkowicie za słupkiem B, dzięki czemu korzystają z nich wyłącznie pasażerowie siedzący z tyłu. W ten sposób długość całego samochodu wzrosła do 5 322 milimetrów. Bentley twierdzi, że oferuje najwięcej miejsca w drugim rzędzie spośród wszystkich konkurentów. Brzmi jak wyzwanie. Z suchych danych wygrywa z długim Range Roverem (5252 mm / 3197 mm), ale nadal jest w tyle za Rollsem.

Czytaj więcej

Range Rover: Krok w luksus i nowoczesność
Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

W związku z większą przestrzenią Bentley opracował nową technologię siedzeń, którą najlepiej można porównać do siedzeń pierwszej klasy w samolocie. Są one jednak jeszcze bardziej zaawansowane i mają m.in. jako pierwsze na świecie (tak twierdzi Bentley) automatyczną klimatyzację. W związku z tym Bentley nazwał te fotele "Airline Seats" i obiecuje "niezwykłe wrażenia z podróży". W trybie "Relax Mode" siedzenie odchylane jest nawet o 40 stopni, przedni fotel pasażera jest automatycznie przesuwany do przodu, a spod siedzenia pasażera wysuwa się podnóżek. Sterowanie całym systemem odbywa się za pomocą pilota z ekranem dotykowym lub przełączników w oparciu fotela. W trybie biznesowym fotel automatycznie ustawia się w pozycji pionowej, aby umożliwić pracę z laptopem lub tabletem. Wspomniana automatyczna klimatyzacja fotela mierzy temperaturę i wilgotność ciała pasażera i automatycznie ustawia ogrzewanie, chłodzenie lub obie te funkcje dla poszczególnych stref fotela. W tym samym czasie czujniki mierzą poziom ciśnienia i mogą masować pasażera za pomocą 177 różnych regulacji w sześciu strefach siedzenia.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Bentayga EWB ma według Bentleya oferować niespotykany dotąd poziom dostosowania do potrzeb klienta. Specjaliści z firmy Bentley obliczyli, że wnętrze można wyposażyć nawet w 24 miliardy różnych kombinacji elementów wyposażenia. Zapowiada to długie godziny spędzone przed konfiguratorem. Wersja z długim rozstawem osi oferuje również szereg nowych funkcji w porównaniu ze standardową Bentaygą: specjalne wewnętrzne listwy na drzwiach z punktowym podświetleniem w kształcie rombu, podgrzewane podłokietniki w drzwiach i pomiędzy fotelami oraz opcjonalne elektrycznie sterowanie tylnych drzwi, które zamykają się po naciśnięciu przycisku.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Ze względu na zwiększenie rozstawu osi, Bentayga EWB jest standardowo wyposażona w układ skrętnych tylnych kół pod maksymalnym kątem siedmiu stopni. Dzięki temu Bentley obiecuje mniejszy promień skrętu niż w przypadku Bentaygi o standardowej podstawie kół. Pod maską znalazł się czterolitrowy silnik benzynowy V8 o mocy 550 KM i momencie obrotowym 770 Nm. To wystarcza do osiągnięcia prędkości 290 km/h i pozwala na sprint od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy. Oczekuje się, że wersja z długim rozstawem osi będzie stanowić około 45 proc. przyszłej sprzedaży. Na rynku model ma pojawić się jesienią 2022 roku.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Aston Martin DBX707: Pełna moc naprzód

Bentayga do małych SUV-ów nie należy. Ma 5,14 metra długości i niemal trzy metrowy rozstaw osi (2995 mm). Co prawda Rolls Royce Cullinan jest większy (5,34 m / 3295 mm), ale nowy Range Rover już nie (5,05 m / 2997 mm). Za to ten drugi dostępny jest z wydłużonym rozstawem osi. Bentley nie chce tej niszy pozostawić konkurencji i z tej okazji przygotował Bentaygę EWB. Taką, która jest o 18 cm dłuższa.

Zwiększony rozstaw osi idzie w parze z dodatkową przestrzenią na nogi. To już trochę taki model, w którym możesz być wożony, a nie sam prowadzić. Wersja, która na pewno zyska uznanie w Chinach i na Półwyspie Arabskim. EWB ma dokładnie 180 milimetrów większy rozstaw osi - z 2995 mm do 3175 mm. Te 18 dodatkowych centymetrów jest umieszczonych w nadwoziu całkowicie za słupkiem B, dzięki czemu korzystają z nich wyłącznie pasażerowie siedzący z tyłu. W ten sposób długość całego samochodu wzrosła do 5 322 milimetrów. Bentley twierdzi, że oferuje najwięcej miejsca w drugim rzędzie spośród wszystkich konkurentów. Brzmi jak wyzwanie. Z suchych danych wygrywa z długim Range Roverem (5252 mm / 3197 mm), ale nadal jest w tyle za Rollsem.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł