Bentayga do małych SUV-ów nie należy. Ma 5,14 metra długości i niemal trzy metrowy rozstaw osi (2995 mm). Co prawda Rolls Royce Cullinan jest większy (5,34 m / 3295 mm), ale nowy Range Rover już nie (5,05 m / 2997 mm). Za to ten drugi dostępny jest z wydłużonym rozstawem osi. Bentley nie chce tej niszy pozostawić konkurencji i z tej okazji przygotował Bentaygę EWB. Taką, która jest o 18 cm dłuższa.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

mat. prasowe

Zwiększony rozstaw osi idzie w parze z dodatkową przestrzenią na nogi. To już trochę taki model, w którym możesz być wożony, a nie sam prowadzić. Wersja, która na pewno zyska uznanie w Chinach i na Półwyspie Arabskim. EWB ma dokładnie 180 milimetrów większy rozstaw osi - z 2995 mm do 3175 mm. Te 18 dodatkowych centymetrów jest umieszczonych w nadwoziu całkowicie za słupkiem B, dzięki czemu korzystają z nich wyłącznie pasażerowie siedzący z tyłu. W ten sposób długość całego samochodu wzrosła do 5 322 milimetrów. Bentley twierdzi, że oferuje najwięcej miejsca w drugim rzędzie spośród wszystkich konkurentów. Brzmi jak wyzwanie. Z suchych danych wygrywa z długim Range Roverem (5252 mm / 3197 mm), ale nadal jest w tyle za Rollsem.

Czytaj więcej

Range Rover: Krok w luksus i nowoczesność
Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

mat. prasowe

W związku z większą przestrzenią Bentley opracował nową technologię siedzeń, którą najlepiej można porównać do siedzeń pierwszej klasy w samolocie. Są one jednak jeszcze bardziej zaawansowane i mają m.in. jako pierwsze na świecie (tak twierdzi Bentley) automatyczną klimatyzację. W związku z tym Bentley nazwał te fotele "Airline Seats" i obiecuje "niezwykłe wrażenia z podróży". W trybie "Relax Mode" siedzenie odchylane jest nawet o 40 stopni, przedni fotel pasażera jest automatycznie przesuwany do przodu, a spod siedzenia pasażera wysuwa się podnóżek. Sterowanie całym systemem odbywa się za pomocą pilota z ekranem dotykowym lub przełączników w oparciu fotela. W trybie biznesowym fotel automatycznie ustawia się w pozycji pionowej, aby umożliwić pracę z laptopem lub tabletem. Wspomniana automatyczna klimatyzacja fotela mierzy temperaturę i wilgotność ciała pasażera i automatycznie ustawia ogrzewanie, chłodzenie lub obie te funkcje dla poszczególnych stref fotela. W tym samym czasie czujniki mierzą poziom ciśnienia i mogą masować pasażera za pomocą 177 różnych regulacji w sześciu strefach siedzenia.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

mat. prasowe

Bentayga EWB ma według Bentleya oferować niespotykany dotąd poziom dostosowania do potrzeb klienta. Specjaliści z firmy Bentley obliczyli, że wnętrze można wyposażyć nawet w 24 miliardy różnych kombinacji elementów wyposażenia. Zapowiada to długie godziny spędzone przed konfiguratorem. Wersja z długim rozstawem osi oferuje również szereg nowych funkcji w porównaniu ze standardową Bentaygą: specjalne wewnętrzne listwy na drzwiach z punktowym podświetleniem w kształcie rombu, podgrzewane podłokietniki w drzwiach i pomiędzy fotelami oraz opcjonalne elektrycznie sterowanie tylnych drzwi, które zamykają się po naciśnięciu przycisku.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

mat. prasowe

Ze względu na zwiększenie rozstawu osi, Bentayga EWB jest standardowo wyposażona w układ skrętnych tylnych kół pod maksymalnym kątem siedmiu stopni. Dzięki temu Bentley obiecuje mniejszy promień skrętu niż w przypadku Bentaygi o standardowej podstawie kół. Pod maską znalazł się czterolitrowy silnik benzynowy V8 o mocy 550 KM i momencie obrotowym 770 Nm. To wystarcza do osiągnięcia prędkości 290 km/h i pozwala na sprint od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy. Oczekuje się, że wersja z długim rozstawem osi będzie stanowić około 45 proc. przyszłej sprzedaży. Na rynku model ma pojawić się jesienią 2022 roku.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

mat. prasowe

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

mat. prasowe

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

mat. prasowe

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

mat. prasowe

Czytaj więcej

Aston Martin DBX707: Pełna moc naprzód