GR Corolla otrzymała silnik o mocy 304 KM, który ma pojemność 1,6-litra i... trzy cylindry z turbodoładowaniem.To jednostka napędowa znana z GR Yarisa. Super Corolla została wyposażona w pochodzący z GR Yarisa napęd na cztery koła GR-FOUR, przystosowany do specyfikacji nowego modelu. GR Corolla została oparta na konstrukcji Corolli Hatchback (w Japonii – Corolli Sport). Rozstaw kół z przodu jest większy o 60 mm, a z tyłu o 85 mm niż w standardowej Corolli Hatchback. Przednie błotniki zostały poszerzone o 20 mm, a tylne o 30 mm. W całości Toyota zrobiła wizualną perełkę. Komu podoba się GR Yaris ten zakocha się też w GR Corolli. Tak właśnie powinien wyglądać mocy kompakt. Wyróżniać się i kłuć w oczy, a nie jak u wielu konkurentów gdzie topowe wersje mają dodatkowy wydech i oznaczenie. Tu są wloty powietrza w przednim zderzaku oraz w błotnikach i na masce. Są specjalne felgi, spoiler. Całość przynajmniej na zdjęciach wygląda niesamowicie. Wisienką na torcie jest potrójny układ wydechowy.
Napęd na cztery koła GR-FOUR wykorzystuje elektroniczne sprzęgło wielopłytkowe, które pozwala zmieniać ustawienia rozdziału mocy między przednią i tylną oś. Do wyboru odpowiednich ustawień służy selektor trybów jazdy 4WD. Oprócz tego GR Corolla daje możliwość wyboru trybów jazdy za pomocą selektora Drive, które kontroluje sposób reagowania samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia, ruchy kierownicy i inne działania kierowcy, aby dać większe możliwości ustawień zgodnie z preferencjami kierowcy i warunkami jazdy. Aby dostosować zawieszenie do sportowych możliwości GR Corolli Toyota Gazoo Racing zastosowała wahacze z tulejami kulkowymi oraz zoptymalizowane sprężyny, amortyzatory i geometrię kół.
Podobnie jak w przypadku GR Yarisa, dach został wykonany z kompozytów z włókien węglowych formowanych w procesie SMC (sheet molding compound), który zapewnia dużą łatwość w nadawaniu optymalnej formy i przyczynia się nie tylko do zwiększenia sztywności, ale także do zmniejszenia masy własnej auta.