Toyota GR Corolla: Japończycy zaskakują kolejną sportową wersją

Toyota Gazoo Racing (TGR) zaprezentowała nowy sportowy model GR Corolla. Oparta na 12. generacji najpopularniejszego auta w historii motoryzacji. Ma 304 KM i do sprzedaży trafi w Japonii w drugiej połowie 2022 r. Niestety nie będzie dostępna w Europie.

Publikacja: 02.04.2022 18:45

Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla

Foto: mat. prasowe

GR Corolla otrzymała silnik o mocy 304 KM, który ma pojemność 1,6-litra i... trzy cylindry z turbodoładowaniem.To jednostka napędowa znana z GR Yarisa. Super Corolla została wyposażona w pochodzący z GR Yarisa napęd na cztery koła GR-FOUR, przystosowany do specyfikacji nowego modelu. GR Corolla została oparta na konstrukcji Corolli Hatchback (w Japonii – Corolli Sport). Rozstaw kół z przodu jest większy o 60 mm, a z tyłu o 85 mm niż w standardowej Corolli Hatchback. Przednie błotniki zostały poszerzone o 20 mm, a tylne o 30 mm. W całości Toyota zrobiła wizualną perełkę. Komu podoba się GR Yaris ten zakocha się też w GR Corolli. Tak właśnie powinien wyglądać mocy kompakt. Wyróżniać się i kłuć w oczy, a nie jak u wielu konkurentów gdzie topowe wersje mają dodatkowy wydech i oznaczenie. Tu są wloty powietrza w przednim zderzaku oraz w błotnikach i na masce. Są specjalne felgi, spoiler. Całość przynajmniej na zdjęciach wygląda niesamowicie. Wisienką na torcie jest potrójny układ wydechowy.

Foto: mat. prasowe

Napęd na cztery koła GR-FOUR wykorzystuje elektroniczne sprzęgło wielopłytkowe, które pozwala zmieniać ustawienia rozdziału mocy między przednią i tylną oś. Do wyboru odpowiednich ustawień służy selektor trybów jazdy 4WD. Oprócz tego GR Corolla daje możliwość wyboru trybów jazdy za pomocą selektora Drive, które kontroluje sposób reagowania samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia, ruchy kierownicy i inne działania kierowcy, aby dać większe możliwości ustawień zgodnie z preferencjami kierowcy i warunkami jazdy. Aby dostosować zawieszenie do sportowych możliwości GR Corolli Toyota Gazoo Racing zastosowała wahacze z tulejami kulkowymi oraz zoptymalizowane sprężyny, amortyzatory i geometrię kół.

Foto: mat. prasowe

Podobnie jak w przypadku GR Yarisa, dach został wykonany z kompozytów z włókien węglowych formowanych w procesie SMC (sheet molding compound), który zapewnia dużą łatwość w nadawaniu optymalnej formy i przyczynia się nie tylko do zwiększenia sztywności, ale także do zmniejszenia masy własnej auta.

Czytaj więcej

Toyota sprzedała na świecie ponad 20 mln zelektryfikowanych samochodów

We wnętrzu GR Corolla otrzymała dźwignię zmiany biegów o krótkim skoku, klasyczny ręczny hamulec, a na tablicy rozdzielczej pojawił się nowy wyświetlacz TFT opracowany specjalnie dla modeli GR. Ten model powstał dzięki determinacji Akio Toyody, prezydenta Toyoty i entuzjasty sportów motorowych. GR Corolla to czwarty model z linii sportowych samochodów GR (Gazoo Racing).

Foto: mat. prasowe

Największym minusem tego modelu jest fakt, że nie trafi na europejski rynek. Nawet w wersji limitowanej jak GR Yaris. Toyota nie tylko nie podała ceny na japoński rynek, ale też póki co nie zdradziła osiągów auta.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota skupuje własne akcje
Premiery
Flagowy SUV Renault zmodernizowany. Nowy wygląd, hybrydowy napęd bez zmian
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Premiery
Najlepiej sprzedający się w Europie chiński elektryk przeszedł totalną metamorfozę
Premiery
Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi
Premiery
Nowa broń Chińczyków. Hybryda plug-in z dużym elektrycznym zasięgiem
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Premiery
Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście