Do lutego 2022 roku Toyota sprzedała dokładnie 20 032 588 samochodów ze zelektryfikowanym napędem. Proces ten trwał 25 lat od 1997 roku, kiedy w salonach zadebiutowała hybrydowa Toyota Prius, ale z roku na rok przyspiesza – ostatnie 5 milionów zelektryfikowanych aut Toyoty trafiło do klientów w ciągu niecałych 2 lat. Najwięcej z nich to samochody z pełnym napędem hybrydowym, których łączna sprzedaż osiągnęła poziom 19,56 mln samochodów. Gama nisko- i bezemisyjnych pojazdów marki obejmuje także hybrydy plug-in, samochody elektryczne na wodór oraz auta elektryczne na baterie.
Czytaj więcej
Goodyear zamierza do 2030 roku produkować opony w 100 proc. wykonanej z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł.
Toyota oferuje na całym świecie 63 zelektryfikowane modele aut, w tym 48 z pełnym napędem hybrydowym. Jest to efekt strategii elektryfikacji, realizowanej przez Toyotę od dnia premiery pierwszej generacji Priusa. Można śmiało stwierdzić, że Toyota jest największym innowatorem w branży motoryzacyjnej, co potwierdza największa liczba patentów złożonych w 2021 roku w Stanach Zjednoczonych spośród wszystkich producentów samochodów.
Pierwsza generacja Toyoty Prius
W Europie Toyota sprzedała do tej pory 4 miliony zelektryfikowanych samochodów. Obecnie gama obejmuje auta od hybrydowego Yarisa i Corollę, przez RAV4 Plug-in Hybrid, po wodorową limuzynę Mirai i elektrycznego vana Proace Electric. W 2021 roku sprzedaż samych tylko hybryd Toyoty na europejskich rynkach wyniosła ponad 620 000 aut, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Hybrydy odpowiadały za 58 proc. całkowitej sprzedaży firmy, w tym w Europie Zachodniej i Środkowej za 70 proc. sprzedaży. W Polsce marka ustanowiła w ubiegłym roku nowy rekord, z wynikiem ponad 46 000 aut hybrydowym, o 52 proc. lepszym niż w roku 2020.