Salony Toyoty rozpoczęły przyjmowanie zamówień na Toyotę Hilux GR Sport. To zupełnie nowa wersja tego pick-upa, która powstała na bazie doświadczeń ze startów w Rajdzie Dakar. Zawodnicy Toyota Gazoo Racing wygrali najbardziej wymagający rajd cross-country na świecie w 2019 i 2022 roku. A teraz do gamy Hiluxa dołączył model inspirowany odnoszącą sukcesy rajdową odmianą.
Hilux GR Sport ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system aktywnej kontroli trakcji. Dodatkowo auto otrzymało opony AT, które ułatwiają jazdę w terenie, a także poprawione zawieszenie. Wersję napędza 2,8-litrowy silnik diesla, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Pic-up występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność to 1 tona.
Toyota Hilux GR Sport
GR Sport ma zmodyfikowane zawieszenie. W tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Ponadto przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione. Modyfikacje zawieszenia są widoczne z zewnątrz. Sprężyny i amortyzatory są w czerwonym kolorze. Rajdowego charakteru dodają też aluminiowe osłony silnika oraz tylnego mostu, które polakierowano na czerwono.
Czytaj więcej
Toyota uruchomiona rezerwacja online swojego nowego modelu o dziwnej nazwie bZ4X. To pierwszy pełny elektryk Japończyków, który wchodzi na rynek jako średniej wielkości SUV oparty na architekturze eTNGA.