Toyota Hilux GR Sport: Pick-up inspirowany Rajdem Dakar

Toyota rozpoczęła zbieranie zamówień na model Hilux GR Sport. Auto powstało na bazie doświadczeń Toyota Gazoo Racing w Rajdzie Dakar. Usportowiona wersja dostępna jest od 259 407 zł.

Publikacja: 19.03.2022 13:52

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

Foto: mat. prasowe

Salony Toyoty rozpoczęły przyjmowanie zamówień na Toyotę Hilux GR Sport. To zupełnie nowa wersja tego pick-upa, która powstała na bazie doświadczeń ze startów w Rajdzie Dakar. Zawodnicy Toyota Gazoo Racing wygrali najbardziej wymagający rajd cross-country na świecie w 2019 i 2022 roku. A teraz do gamy Hiluxa dołączył model inspirowany odnoszącą sukcesy rajdową odmianą.

Hilux GR Sport ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system aktywnej kontroli trakcji. Dodatkowo auto otrzymało opony AT, które ułatwiają jazdę w terenie, a także poprawione zawieszenie. Wersję napędza 2,8-litrowy silnik diesla, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Pic-up występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność to 1 tona.

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

mat. prasowe

GR Sport ma zmodyfikowane zawieszenie. W tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Ponadto przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione. Modyfikacje zawieszenia są widoczne z zewnątrz. Sprężyny i amortyzatory są w czerwonym kolorze. Rajdowego charakteru dodają też aluminiowe osłony silnika oraz tylnego mostu, które polakierowano na czerwono.

Czytaj więcej

Znamy ceny pierwszej w pełni elektrycznej Toyoty

Nową wersję można rozpoznać nie tylko po czerwonych elementach układu jezdnego. Samochód ma inspirowany Rajdem Dakar grill we wzór w kształcie litery G w ciemnej kolorystyce, a także napis Toyota, który zastąpił emblemat marki. To nawiązanie do dziedzictwa tego modelu i klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Hilux GR Sport wyróżnia się też dwukolorowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi z oponami terenowymi, a także czarnym motywem na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. W środku są nowe sportowe fotele skórzane z czerwonymi przeszyciami i emblematem GR na zagłówkach. Logotypy GR Sport są umieszczone też na dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu.

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

mat. prasowe

Toyota Hilux GR Sport będzie dostępna w trzech wersjach kolorystycznych zarezerwowanych dla tej odmiany. Metalizowane lakiery Royal Grey i Crimson Spark Red to dopłata 3 200 zł, a lakier perłowy Platinum Pearl White kosztuje 3 700 zł. Pierwsze egzemplarze Toyoty Hilux GR Sport dotrą do klientów w drugiej połowie 2022 roku. Model stratuje z ceną od 259 407 zł.

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

mat. prasowe

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

mat. prasowe

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota rozwija sieć salonów Toyota Professional

Salony Toyoty rozpoczęły przyjmowanie zamówień na Toyotę Hilux GR Sport. To zupełnie nowa wersja tego pick-upa, która powstała na bazie doświadczeń ze startów w Rajdzie Dakar. Zawodnicy Toyota Gazoo Racing wygrali najbardziej wymagający rajd cross-country na świecie w 2019 i 2022 roku. A teraz do gamy Hiluxa dołączył model inspirowany odnoszącą sukcesy rajdową odmianą.

Hilux GR Sport ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system aktywnej kontroli trakcji. Dodatkowo auto otrzymało opony AT, które ułatwiają jazdę w terenie, a także poprawione zawieszenie. Wersję napędza 2,8-litrowy silnik diesla, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Pic-up występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność to 1 tona.

Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw