Toyota Hilux GR Sport: Pick-up inspirowany Rajdem Dakar

Toyota rozpoczęła zbieranie zamówień na model Hilux GR Sport. Auto powstało na bazie doświadczeń Toyota Gazoo Racing w Rajdzie Dakar. Usportowiona wersja dostępna jest od 259 407 zł.

Publikacja: 19.03.2022 13:52

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

Foto: mat. prasowe

Salony Toyoty rozpoczęły przyjmowanie zamówień na Toyotę Hilux GR Sport. To zupełnie nowa wersja tego pick-upa, która powstała na bazie doświadczeń ze startów w Rajdzie Dakar. Zawodnicy Toyota Gazoo Racing wygrali najbardziej wymagający rajd cross-country na świecie w 2019 i 2022 roku. A teraz do gamy Hiluxa dołączył model inspirowany odnoszącą sukcesy rajdową odmianą.

Hilux GR Sport ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system aktywnej kontroli trakcji. Dodatkowo auto otrzymało opony AT, które ułatwiają jazdę w terenie, a także poprawione zawieszenie. Wersję napędza 2,8-litrowy silnik diesla, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Pic-up występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność to 1 tona.

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

Foto: mat. prasowe

GR Sport ma zmodyfikowane zawieszenie. W tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Ponadto przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione. Modyfikacje zawieszenia są widoczne z zewnątrz. Sprężyny i amortyzatory są w czerwonym kolorze. Rajdowego charakteru dodają też aluminiowe osłony silnika oraz tylnego mostu, które polakierowano na czerwono.

Czytaj więcej

Znamy ceny pierwszej w pełni elektrycznej Toyoty

Nową wersję można rozpoznać nie tylko po czerwonych elementach układu jezdnego. Samochód ma inspirowany Rajdem Dakar grill we wzór w kształcie litery G w ciemnej kolorystyce, a także napis Toyota, który zastąpił emblemat marki. To nawiązanie do dziedzictwa tego modelu i klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Hilux GR Sport wyróżnia się też dwukolorowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi z oponami terenowymi, a także czarnym motywem na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. W środku są nowe sportowe fotele skórzane z czerwonymi przeszyciami i emblematem GR na zagłówkach. Logotypy GR Sport są umieszczone też na dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu.

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

Foto: mat. prasowe

Toyota Hilux GR Sport będzie dostępna w trzech wersjach kolorystycznych zarezerwowanych dla tej odmiany. Metalizowane lakiery Royal Grey i Crimson Spark Red to dopłata 3 200 zł, a lakier perłowy Platinum Pearl White kosztuje 3 700 zł. Pierwsze egzemplarze Toyoty Hilux GR Sport dotrą do klientów w drugiej połowie 2022 roku. Model stratuje z ceną od 259 407 zł.

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

Foto: mat. prasowe

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

Foto: mat. prasowe

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota rozwija sieć salonów Toyota Professional

Salony Toyoty rozpoczęły przyjmowanie zamówień na Toyotę Hilux GR Sport. To zupełnie nowa wersja tego pick-upa, która powstała na bazie doświadczeń ze startów w Rajdzie Dakar. Zawodnicy Toyota Gazoo Racing wygrali najbardziej wymagający rajd cross-country na świecie w 2019 i 2022 roku. A teraz do gamy Hiluxa dołączył model inspirowany odnoszącą sukcesy rajdową odmianą.

Hilux GR Sport ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system aktywnej kontroli trakcji. Dodatkowo auto otrzymało opony AT, które ułatwiają jazdę w terenie, a także poprawione zawieszenie. Wersję napędza 2,8-litrowy silnik diesla, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Pic-up występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność to 1 tona.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł