Ferrari Daytona SP3 to kolejny model z serii „Ferrari Icona” nawiązujący do historii marki. Linia modelowa „Ferrari Icona” powstała w 2018 r. kiedy to na rynek trafiły limitowane Ferrari Monza SP1 (w wersji jednoosobowej) i SP2 (w wersji dwuosobowej). Teraz Daytona SP3 uzupełnia serię Icona. Daytona SP3 nawiązuje do potrójnego triumfu w 24-godzinnym wyścigu w Daytona. W lutym 1967 zespół z Maranello zdołał zająć wszystkie miejsca na podium w długodystansowym klasyku na Florydzie z 330 P3/4, 330 P4 i 412 P.
Ferrari Daytona SP3
Ferrari opisuje swój nowy model jako „najbardziej wydajny aerodynamicznie jaki Ferrari kiedykolwiek zbudowało bez użycia aktywnych systemów aerodynamicznych”. Jedynym możliwym źródłem napędu w takim modelu jest oczywiście wolnossący silnik V12 o pojemności 6,5 litra. To w zasadzie jednostka napędowa z modelu 812 Competizione. W Daytonie SP3 rozwija o 10 KM więcej, a tym samym ma moc 840 KM. To sprawia, że ten ta dwunastocylindrowa jednostka jest najmocniejszym silnikiem jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Maranello. Maksymalny moment obrotowy 697 Nm jest dostępny przy 9500 obrotów/min. Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów przenosi moc na tylne koła. Ten drogowy bolid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,85 sekundy, od zera do 200 km/h w 7,4 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do ponad 340 km/h. Silnik wykorzystuje zaawansowane materiały z Formuły 1.
Czytaj więcej
Na zlecenie klienta Ferrari zbudowało Ferrari BR20 bazujące na modelu GTC4 Lusso. Model jest najmłodszym członkiem rodziny One-Off Ferrari.
Ferrari Daytona SP3