Ferrari Daytona SP3: Limitowane i wyłącznie dla wybranych

Najnowsze Ferrari składa hołd legendarnemu modelowi wyścigowemu. Najnowsza Daytona SP3 inspirowana jest modelem 330 P3/4 z lat 60. XX wieku. Powstać ma tylko 599 egzemplarzy i wszystkie zostały już sprzedane.

Publikacja: 21.11.2021 10:03

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3

Foto: mat. producenta

Ferrari Daytona SP3 to kolejny model z serii „Ferrari Icona” nawiązujący do historii marki. Linia modelowa „Ferrari Icona” powstała w 2018 r. kiedy to na rynek trafiły limitowane Ferrari Monza SP1 (w wersji jednoosobowej) i SP2 (w wersji dwuosobowej). Teraz Daytona SP3 uzupełnia serię Icona. Daytona SP3 nawiązuje do potrójnego triumfu w 24-godzinnym wyścigu w Daytona. W lutym 1967 zespół z Maranello zdołał zająć wszystkie miejsca na podium w długodystansowym klasyku na Florydzie z 330 P3/4, 330 P4 i 412 P.

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3

Foto: mat. producenta

Ferrari opisuje swój nowy model jako „najbardziej wydajny aerodynamicznie jaki Ferrari kiedykolwiek zbudowało bez użycia aktywnych systemów aerodynamicznych”. Jedynym możliwym źródłem napędu w takim modelu jest oczywiście wolnossący silnik V12 o pojemności 6,5 litra. To w zasadzie jednostka napędowa z modelu 812 Competizione. W Daytonie SP3 rozwija o 10 KM więcej, a tym samym ma moc 840 KM. To sprawia, że ​​ten ta dwunastocylindrowa jednostka jest najmocniejszym silnikiem jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Maranello. Maksymalny moment obrotowy 697 Nm jest dostępny przy 9500 obrotów/min. Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów przenosi moc na tylne koła. Ten drogowy bolid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,85 sekundy, od zera do 200 km/h w 7,4 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do ponad 340 km/h. Silnik wykorzystuje zaawansowane materiały z Formuły 1.

Czytaj więcej

Ferrari BR20: Zbudowane na życzenie klienta
Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3

Foto: mat. producenta

Zapożyczenia z Formuły 1 dotyczą również podwozia, które w całości wykonano z włókien węglowych. Ferrari wykonuje również karoserię z materiałów kompozytowych, co w połączeniu obniża masę własną. Daytona SP3 waży 1485 kg. Siedzenia są zintegrowane z podwoziem, co skutkuje podobną, bardziej poziomą pozycją podobną do tej w bolidzie F1. Podobnie jak konwencjonalne modele Ferrari również Daytona SP3 ma wielofunkcyjną kierownicę, za pomocą której można sterować większością funkcji pojazdu. Rozkład masy między przednią i tylną osią wynosi 44:56 procent. Systemy elektroniczne powinny pomóc zoptymalizować czasy okrążeń. System dynamiki jazdy SSC 6.1 w połączeniu z Ferrari Dynamic Enhancer (FDE) nie tylko umożliwia kontrolowane poślizgi, ale także zwiększa stabilność na zakrętach i przyczepność. Pirelli skonstruowało dla tego modelu idywidualne opony P Zero Corsa (265/30 ZR20 z przodu i 345/30 ZR21 z tyłu).

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3

Foto: mat. producenta

Z nieoficjalnych informacji wynika, że do Polski może trafić nawet pięć egzemplarzy Daytony SP3. Chętnych po samochód zgłosiło się więcej niż przewiduje produkcja, a w pierwszej kolejności zaproszenia do zakupu Daytony SP3 otrzymali właściciele Monzy SP. Do zupełnie nowych klientów ma trafić tylko 100 sztuk unikatowego Ferrari.

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3

Foto: mat. producenta

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3

Foto: mat. producenta

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3

Foto: mat. producenta

Ferrari Daytona SP3 to kolejny model z serii „Ferrari Icona” nawiązujący do historii marki. Linia modelowa „Ferrari Icona” powstała w 2018 r. kiedy to na rynek trafiły limitowane Ferrari Monza SP1 (w wersji jednoosobowej) i SP2 (w wersji dwuosobowej). Teraz Daytona SP3 uzupełnia serię Icona. Daytona SP3 nawiązuje do potrójnego triumfu w 24-godzinnym wyścigu w Daytona. W lutym 1967 zespół z Maranello zdołał zająć wszystkie miejsca na podium w długodystansowym klasyku na Florydzie z 330 P3/4, 330 P4 i 412 P.

Pozostało 83% artykułu
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS