Ten crossover to hit sprzedaży. Już milion klientów kupiło go w Europie

Sprzedaż Toyoty C-HR osiągnęła poziom miliona egzemplarzy w Europie. Drugą generację modelu, zaprojektowaną i produkowaną na Starym Kontynencie klienci przyjęli bardzo dobrze.

Publikacja: 10.01.2025 06:01

Aktualny C-HR, pojawił się na rynku w 2023 roku został zaprojektowany i opracowany w europejskim cen

Aktualny C-HR, pojawił się na rynku w 2023 roku został zaprojektowany i opracowany w europejskim centrum technicznym Toyoty w Zaventem (Belgia)

Foto: mat. prasowe

Toyota C-HR stał się jednym z najważniejszych modeli Toyoty na europejskim rynku. Teraz ten model osiągnął wynik miliona sprzedanych egzemplarzy od swojego debiutu w 2016 roku i w Polsce pozostaje najpopularniejszym crossoverem klasy średniej, Ta Toyota nie tylko przyciągnęła do japońskiej marki nową grupę klientów, ale również zmieniła postrzeganie japońskiej marki w Europie. Ponad połowa nabywców Toyoty C-HR wskazuje design jako główny powód zakupu. To właśnie pierwsza generacja C-HR rozpoczęła stylistyczną rewolucję Toyoty.

Druga generacja Toyoty C-HR

Druga generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka

Druga generacja pod względem wyglądu jeszcze bardziej podniosła poprzeczkę. Ten wyjątkowo udany projekt powstał w Europie. Aktualny C-HR, który pojawił się na rynku w 2023 roku został zaprojektowany i opracowany w europejskim centrum technicznym Toyoty w Zaventem (Belgia). Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid oferuje zasięg do 66 km w trybie elektrycznym (WLTP), a w warunkach miejskich nawet do 100 km (WLTP EAR City). Po wyczerpaniu baterii napęd automatycznie przełącza się w klasyczny tryb hybrydowy. Wprowadzenie tego napędu znacząco przyczyniło się do 93 proc. wzrostu sprzedaży hybryd plug-in Toyoty w Europie w tym roku. Baterie Toyoty do wersji PHEV są produkowane w Europie, w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT).

Druga generacja Toyoty C-HR

Druga generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

W ofercie są trzy wersje silnikowe Toyoty C-HR

Toyota C-HR oferuje także dwie hybrydy piątej generacji: 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 2.0 Hybrid o mocy 197 KM. Wersja z napędem na cztery koła AWD-i. Toyota C-HR zbudowana jest na ulepszonej platformie TNGA, która zapewnia wyższą sztywność nadwozia i zmniejszoną masę auta. Aerodynamiczny projekt nadwozia pozwolił osiągnąć współczynnik oporu powietrza na poziomie Cx 0,31. Po raz pierwszy w modelach Toyoty wersje Plug-in Hybrid oraz GR SPORT zostały wyposażone w przednie amortyzatory ZF Sachs z systemem FSC. W nowym C-HR zastosowano materiały z recyklingu oraz technologii obniżających emisje CO2 w procesie produkcji. W kabinie znajdziemy nowoczesne, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, które można dostosować do nastroju, oraz bezramkowy dach panoramiczny. Aktualnie najtańsza wersja C-HR (hybryda 1,8 l, 140 KM) startuje z ceną od 138 786 zł.

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota przywraca znaną nazwę. W 2025 r. pojawi się w ofercie nowy miejski SUV
Po Drodze
Kto zbudował pierwszy na świecie samochód koncepcyjny?
Po Drodze
W Warszawie pojawiło się unikatowe Pagani. Dwa lata temu pisał o nim cały świat
Po Drodze
Ford Mustang GTD: Najszybszy amerykański samochód na Nürburgringu
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Po Drodze
Był jednym z najmocniejszych SUV-ów na rynku. Teraz żegna się wersją specjalną