Reklama

Ten crossover to hit sprzedaży. Już milion klientów kupiło go w Europie

Sprzedaż Toyoty C-HR osiągnęła poziom miliona egzemplarzy w Europie. Drugą generację modelu, zaprojektowaną i produkowaną na Starym Kontynencie klienci przyjęli bardzo dobrze.

Publikacja: 10.01.2025 06:01

Aktualny C-HR, pojawił się na rynku w 2023 roku został zaprojektowany i opracowany w europejskim cen

Aktualny C-HR, pojawił się na rynku w 2023 roku został zaprojektowany i opracowany w europejskim centrum technicznym Toyoty w Zaventem (Belgia)

Foto: mat. prasowe

Toyota C-HR stał się jednym z najważniejszych modeli Toyoty na europejskim rynku. Teraz ten model osiągnął wynik miliona sprzedanych egzemplarzy od swojego debiutu w 2016 roku i w Polsce pozostaje najpopularniejszym crossoverem klasy średniej, Ta Toyota nie tylko przyciągnęła do japońskiej marki nową grupę klientów, ale również zmieniła postrzeganie japońskiej marki w Europie. Ponad połowa nabywców Toyoty C-HR wskazuje design jako główny powód zakupu. To właśnie pierwsza generacja C-HR rozpoczęła stylistyczną rewolucję Toyoty.

Druga generacja Toyoty C-HR

Druga generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka

Druga generacja pod względem wyglądu jeszcze bardziej podniosła poprzeczkę. Ten wyjątkowo udany projekt powstał w Europie. Aktualny C-HR, który pojawił się na rynku w 2023 roku został zaprojektowany i opracowany w europejskim centrum technicznym Toyoty w Zaventem (Belgia). Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid oferuje zasięg do 66 km w trybie elektrycznym (WLTP), a w warunkach miejskich nawet do 100 km (WLTP EAR City). Po wyczerpaniu baterii napęd automatycznie przełącza się w klasyczny tryb hybrydowy. Wprowadzenie tego napędu znacząco przyczyniło się do 93 proc. wzrostu sprzedaży hybryd plug-in Toyoty w Europie w tym roku. Baterie Toyoty do wersji PHEV są produkowane w Europie, w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT).

Druga generacja Toyoty C-HR

Druga generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

W ofercie są trzy wersje silnikowe Toyoty C-HR

Toyota C-HR oferuje także dwie hybrydy piątej generacji: 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 2.0 Hybrid o mocy 197 KM. Wersja z napędem na cztery koła AWD-i. Toyota C-HR zbudowana jest na ulepszonej platformie TNGA, która zapewnia wyższą sztywność nadwozia i zmniejszoną masę auta. Aerodynamiczny projekt nadwozia pozwolił osiągnąć współczynnik oporu powietrza na poziomie Cx 0,31. Po raz pierwszy w modelach Toyoty wersje Plug-in Hybrid oraz GR SPORT zostały wyposażone w przednie amortyzatory ZF Sachs z systemem FSC. W nowym C-HR zastosowano materiały z recyklingu oraz technologii obniżających emisje CO2 w procesie produkcji. W kabinie znajdziemy nowoczesne, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, które można dostosować do nastroju, oraz bezramkowy dach panoramiczny. Aktualnie najtańsza wersja C-HR (hybryda 1,8 l, 140 KM) startuje z ceną od 138 786 zł.

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Pierwsza generacja Toyoty C-HR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota przywraca znaną nazwę. W 2025 r. pojawi się w ofercie nowy miejski SUV

Toyota C-HR stał się jednym z najważniejszych modeli Toyoty na europejskim rynku. Teraz ten model osiągnął wynik miliona sprzedanych egzemplarzy od swojego debiutu w 2016 roku i w Polsce pozostaje najpopularniejszym crossoverem klasy średniej, Ta Toyota nie tylko przyciągnęła do japońskiej marki nową grupę klientów, ale również zmieniła postrzeganie japońskiej marki w Europie. Ponad połowa nabywców Toyoty C-HR wskazuje design jako główny powód zakupu. To właśnie pierwsza generacja C-HR rozpoczęła stylistyczną rewolucję Toyoty.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Po Drodze
Te samochody i rozwiązania wyprzedziły przyszłość. 10 innowacji, które zmieniły motoryzację
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Po Drodze
Wynalazek, który ocalił silnik spalinowy. Turbodoładowanie ma już ponad 50 lat
Po Drodze
Kończy się era kolejnych fajnych modeli aut. Ostatni Ford opuścił fabrykę
Po Drodze
Koniec ery Godzilli. Nissan GT-R R35 odchodzi po 18 latach chwały
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Po Drodze
Szept luksusu unoszący się nad asfaltem. Rolls-Royce Phantom ma 100 lat
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama