Odchodzi symbol amerykańskiej motoryzacji. 70-lat dziedzictwa sedanów muscle car

Z fabryki Brampton w Ontario wyjechał ostatni Chrysler 300C, co stanowi kulminację prawie 70-letniego dziedzictwa sedanów typu muscle car.

Publikacja: 14.12.2023 05:19

Ostatni wyprodukowany Chysler 300C

Ostatni wyprodukowany Chysler 300C

Foto: mat. prasowe

Z linii montażowych zakładu Brampton w Ontario zjechał ostatni sedan 300C w kolorze Velvet Red i z silnikiem V8, a do końca miesiąca z fabryki wyjedzie ostatnie kombi z tym oznaczeniem. Chrysler 300C to chyba najpopularniejszy przedstawiciel segmentu sedanów typu muscle car, które reprezentują odważny amerykański luksus. Jego aktualne wcielenie produkowane było od 2004 roku i oferowane również na rynku Europejskim. Po połączeniu koncernów Chrysler i Fiat model 300C na Starym Kontynencie występował również jako Lancia Thema, ale w tym wcieleniu mimo starannego wykończenia wnętrza nie odniósł sukcesu.

Czytaj więcej

Chrysler 300C 6,4 l V8: Pożegnalna seria wyprzedała się w 12 godzin

mat. prasowe

Ostatni Chrysler 300C z silnikiem Hemi był limitowany do 2 tys. egz.

We wrześniu ubiegłego roku producent samochodów zaprezentował limitowaną edycję z silnikiem V8. 300C 2023 miał 6,4-litrowy silnik Hemi, a produkcja była ściśle ograniczona do 2000 sztuk w Stanach Zjednoczonych i 200 w Kanadzie. Wszystkie samochody zostały zarezerwowane w ciągu 12 godzin, co świadczy o emocjonalnym charakterze tego modelu. Z coraz większym żalem żegnamy auta, które prezentowały amerykańską wolność przemieszczania przyprawioną brzmieniem V8. - Świętując zejście z linii produkcyjnej ostatniego 300C napędzanego silnikiem HEMI, jesteśmy podekscytowani współpracą, podczas której marka Chrysler zmierza ku zrównoważonej, całkowicie elektrycznej przyszłości w ramach planu strategicznego Stellantis Dare Forward 2030 - powiedział Chris Feuell, dyrektor generalny marki Chrysler.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nietypowe nadwozie Tesli Cybertruck utrudni naprawy i podniesie koszty ubezpieczenia

Czytaj więcej

Nowa chińska marka wjedzie do Polski ze spalinowym crossoverem
Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024