W Europejskim Urzędzie Patentowym pod nazwą "ID.7 Tourer" znajduje się wpis o numerze 018703388. Taka rejestracja nie musi oznaczać, że Volkswagen rzeczywiście tak nazwie nadchodzący elektryczne kombi. Jednak oznaczenie serii ID idealnie pasuje do oznaczenia tego modelu. Volkswagen już wiele miesięcy temu objął ochroną cały zakres nazw ID - od ID.1 do ID.9. Herbert Diess, szef Volkswagena potwierdził w lipcu 2021 r., że odpowiednik sedana będzie nosił nazwę ID.6 - mimo że taki model jestt już obecny na rynku chińskim tyle, że jako SUV. Być może nastąpiła zmiana zdania i w przyszłości elektryczne modele Passata będą się nazywać ID.7 i ID.7 Tourer. Podobnie jak ID.3 i inne modele, te również bazują na modułowej płycie elektrycznej Grupy VW (MEB).

Czytaj więcej

Obi-Wan Kenobi promuje Volkswagena

mat. prasowe

Koncepcyjny model Space Vizzion został zaprezentowany na L.A. Auto Show w 2019 roku. Mierzące 4,96 metra kombi jest o siedem centymetrów dłuższe od Volkswagena Passata i o pięć centymetrów (1,53 metra) od niego wyższe. Rozstaw osi jest dłuższy o 16 cm. Nowy Passat będzie miał napędzaną tylną oś przez silnik elektryczny o mocy 205 kW. Za dostarczanie energii odpowiedzialny jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 82 kWh, który według WLTP powinien zapewnić zasięg 590 kilometrów. Opcjonalnie dostępny może być napęd na wszystkie koła z dodatkowym silnikiem zamontowanym z przodu o mocy 75 kW. Dzięki temu moc systemu wzrośnie do 250 kW. Kombi ma zjeżdżać z taśmy produkcyjnej w Emden od 2024 roku, a produkcja modelu ID.6 rozpocznie się rok wcześniej.

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW Serii 3: Lifting najważniejszego modelu w gamie