Toyota Aygo w ostatnich latach zdominowała segment A do tego stopnia, że odpowiadała za połowę sprzedaży małych samochodów w Polsce. Jeśli popatrzeć na jej wygląd i wyposażenie, trudno uwierzyć, że Aygo drugiej generacji zadebiutowało 8 lat temu, a facelifting przeszło cztery lata temu. Ale Toyota wyspecjalizowała się w przewidywaniu oczekiwań klientów, dlatego do nowej odsłony swojego miejskiego samochodu podeszła kompleksowo. Rynkowe trendy pokazują, że klienci chętnie przesiadają się do crossoverów i SUV-ów. Widać to doskonale także po ofercie samej Toyoty, która w ofercie ma nie tylko rodzinne i pojemne auta jak Toyota Highlander, której sprzedaż jest zdecydowanie powyżej oczekiwań marki. W gamie jest też model RAV4, czyli protoplasta segmentu SUV, oraz miejskie crossovery Toyota C-HR i Yaris Cross, a za chwilę na nasze ulice wyjadą jeszcze Corolla Cross i elektryczny bZ4X. Na crossovera postawiła także w segmencie A, dlatego swojego bestsellera zastąpiła modelem Aygo X.
Toyota Aygo X
Czytaj więcej
Od debiutu Toyoty Highlander, czyli początku 2021 roku na polskim rynku sprzedało się ponad 2000 egzemplarzy tego modelu. Highlander to największy SUV w europejskiej ofercie Toyoty.
Aygo X powstało na tej samej platformie GA-B, co Yaris, tylko lekko skróconej. Co więcej, zamiast uważanego za oczywiste w segmencie A nadwozia hatchback nowa mała Toyota otrzymała nadwozie crossover. To oznacza, że auto ma zupełnie inne proporcje, inne wnętrze i inne właściwości jezdne niż jego poprzednik. Ale wciąż miejski charakter jest w jego DNA. Choć auto urosło wszerz i wzdłuż, to jest zwrotniejsze od poprzednika - średnica zawracania wynosi teraz 9,4 m, czyli aż 0,2 m mniej niż w Aygo. A w ciasnych uliczkach czy też na gęsto zastawionych parkingach każdy centymetr się liczy. Kolejny aspekt, który ułatwia manewrowanie to bardzo krótkie zwisy z przodu i z tyłu. Kabina w Aygo X jest większa niż w poprzedniku, kierowca ma zdecydowanie lepszą widoczność, a bagażnik urósł do 231 l. Ma też większy prześwit i masywną sylwetkę z wysoko uniesionym tyłem, dzięki czemu pomimo niewielkich rozmiarów od razu widać, że to crossover. Szczególną uwagę zwracają bardzo duże koła. Aygo X może mieć 17- lub nawet 18-calowe felgi.
Toyota Aygo X