BMW kończy produkcję modelu serii 3 GT

BMW redukuje swoją ofertę modeli i usuwa z programu wersję Gran Turismo serii 3. Zostało to ogłoszone przez producenta na konferencji prasowej podsumowującej rok 2018.

Publikacja: 23.03.2019 09:42

BMW kończy produkcję modelu serii 3 GT

Foto: BMW w I kwartale może pochwalić się 53-procentowym wzrostem sprzedaży / fot. BMW

Jeszcze w lipcu 2016 roku BMW poddało serię 3 Gran Turismo modernizacji. Teraz, na dorocznej konferencji prasowej BMW ogłosiło wycofanie tego modelu. Zdecydowano, że nie zostanie opracowana kolejna generacja, ani nie będą prowadzone żadne prace rozwojowe nad obecnym. To nie koniec. Niemcy rozważają uszczuplić swoje portfolio również z innych, mniej rentownych modeli.

""

BMW serii 3 GT.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

BMW odchodzi od swojego niedawnego pomysłu wciskania modeli w każdą niszę. Koncepcja nie przyniosła efektów. BMW do końca 2022 roku chce zaoszczędzić 12 mld euro. W dużej mierze te oszczędności mają być zrobione przez redukcję modeli. Od 2021 roku ma zostać wyeliminowane nawet do 50 procent obecnie dostępnych modeli i wersji. Pozostaną tylko te, które są najbardziej pożądane przez klientów. Z powodu cięcia kosztów procesy rozwoju nowych modeli zostały już zredukowane nawet o jedną trzecią.

ZOBACZ TAKŻE: Premiery 2019 | BMW: Rok mocy

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Tak ma wyglądać droga bawarskiej firmy w kierunku przyszłości. Oszczędności mają popłynąć w rozwój autonomicznej jazdy i elektromobilności. W ciągu najbliższych dwóch lat w ofercie znajdzie się pięć w pełni zelektryfikowanych samochodów – Mini Electric, BMW iX3, iX4 oraz model iNext.

""

Wizja BMW iNext.

moto.rp.pl

Jeszcze w lipcu 2016 roku BMW poddało serię 3 Gran Turismo modernizacji. Teraz, na dorocznej konferencji prasowej BMW ogłosiło wycofanie tego modelu. Zdecydowano, że nie zostanie opracowana kolejna generacja, ani nie będą prowadzone żadne prace rozwojowe nad obecnym. To nie koniec. Niemcy rozważają uszczuplić swoje portfolio również z innych, mniej rentownych modeli.

BMW odchodzi od swojego niedawnego pomysłu wciskania modeli w każdą niszę. Koncepcja nie przyniosła efektów. BMW do końca 2022 roku chce zaoszczędzić 12 mld euro. W dużej mierze te oszczędności mają być zrobione przez redukcję modeli. Od 2021 roku ma zostać wyeliminowane nawet do 50 procent obecnie dostępnych modeli i wersji. Pozostaną tylko te, które są najbardziej pożądane przez klientów. Z powodu cięcia kosztów procesy rozwoju nowych modeli zostały już zredukowane nawet o jedną trzecią.

Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024
Po Drodze
Jakie auta kupują klienci na trzecim co do wielkości europejskim rynku samochodowym