Nowy Countach. Reaktywacja legendy Lamborghini

Lamborghini zbudowało nową edycję kultowego Countacha o mocy ponad 800 KM.

Publikacja: 14.08.2021 12:47

Nowy Countach. Reaktywacja legendy Lamborghini

Foto: moto.rp.pl

31 lat lat temu fabrykę w Sant Agata opuścił ostatni zbudowany Countach. Około 2000 egzemplarzy powstało w latach 1974-1990. Teraz pod tą nazwą powstanie kolejnych 112 sztuk, które dość znacznie jednak odbiegają od swojego pierwowzoru pod względem osiągów i technologii. Nowa edycja Countacha otrzymała hybrydowy układ napędowy modelu Sian. To pozwala osiągnąć 814 KM, które generuje 6,5-litrowy wolnossący silnik V12 o mocy 780 KM i 34 KM pochodzące z silnika elektrycznego. Nowy Countach jest szybszy o 50 km/h od swojego pierwowzoru i rozpędza się do 355 km/h. Przyspieszenie do setki zajmuje 2,8 sekundy (0-200 km/h 8,6 s). Masa własna wynosi 1595 kg. Nowe Lamborghini Countach ma stosunek mocy do masy 1,95 kilograma na KM.

CZYTAJ TAKŻE: Powstanie elektryczne Lamborghini

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Niemniej jednak istnieją podobieństwa do oryginalnego modelu. Zwłaszcza niektóre elementy stylistyczne odwołują się do historii marki. Kształt przedniej szyby i relacje między karoserią a powierzchniami szyb są w dużej mierze oparte na pierwowzorze. Przód przypomina model z lat 70. z zamkniętymi, wysuwanymi reflektorami. We wnętrzu wyraźniej widać rozgraniczenie pomiędzy przeszłością a teraźniejszością. Jest tu karbon, ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala czy cyfrowe zegary. Dach wykończony jest szkłem fotochromowym. Jedynie kwadratowe pikowanie w skórzanych siedzeniach nawiązuje do historycznego imiennika. Innym spojrzeniem w przeszłość jest też design felg.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Countach LPI 800-4 ma swoją premierę podczas garden party „The Quail, A Motorsports Gathering” w Kalifornii w USA. Można wybierać z palety kolorów Lamborghini z przeszłości i teraźniejszości – w katalogu znajdują się łącznie 33 kolory. Lamborghini planuje dostarczyć auta pierwszym kwartale 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec produkcji Lamborghini Aventadora i silnika V12

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy