Nowy Countach. Reaktywacja legendy Lamborghini

Lamborghini zbudowało nową edycję kultowego Countacha o mocy ponad 800 KM.

Publikacja: 14.08.2021 12:47

Nowy Countach. Reaktywacja legendy Lamborghini

Foto: moto.rp.pl

31 lat lat temu fabrykę w Sant Agata opuścił ostatni zbudowany Countach. Około 2000 egzemplarzy powstało w latach 1974-1990. Teraz pod tą nazwą powstanie kolejnych 112 sztuk, które dość znacznie jednak odbiegają od swojego pierwowzoru pod względem osiągów i technologii. Nowa edycja Countacha otrzymała hybrydowy układ napędowy modelu Sian. To pozwala osiągnąć 814 KM, które generuje 6,5-litrowy wolnossący silnik V12 o mocy 780 KM i 34 KM pochodzące z silnika elektrycznego. Nowy Countach jest szybszy o 50 km/h od swojego pierwowzoru i rozpędza się do 355 km/h. Przyspieszenie do setki zajmuje 2,8 sekundy (0-200 km/h 8,6 s). Masa własna wynosi 1595 kg. Nowe Lamborghini Countach ma stosunek mocy do masy 1,95 kilograma na KM.

CZYTAJ TAKŻE: Powstanie elektryczne Lamborghini

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Niemniej jednak istnieją podobieństwa do oryginalnego modelu. Zwłaszcza niektóre elementy stylistyczne odwołują się do historii marki. Kształt przedniej szyby i relacje między karoserią a powierzchniami szyb są w dużej mierze oparte na pierwowzorze. Przód przypomina model z lat 70. z zamkniętymi, wysuwanymi reflektorami. We wnętrzu wyraźniej widać rozgraniczenie pomiędzy przeszłością a teraźniejszością. Jest tu karbon, ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala czy cyfrowe zegary. Dach wykończony jest szkłem fotochromowym. Jedynie kwadratowe pikowanie w skórzanych siedzeniach nawiązuje do historycznego imiennika. Innym spojrzeniem w przeszłość jest też design felg.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Countach LPI 800-4 ma swoją premierę podczas garden party „The Quail, A Motorsports Gathering” w Kalifornii w USA. Można wybierać z palety kolorów Lamborghini z przeszłości i teraźniejszości – w katalogu znajdują się łącznie 33 kolory. Lamborghini planuje dostarczyć auta pierwszym kwartale 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec produkcji Lamborghini Aventadora i silnika V12

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

31 lat lat temu fabrykę w Sant Agata opuścił ostatni zbudowany Countach. Około 2000 egzemplarzy powstało w latach 1974-1990. Teraz pod tą nazwą powstanie kolejnych 112 sztuk, które dość znacznie jednak odbiegają od swojego pierwowzoru pod względem osiągów i technologii. Nowa edycja Countacha otrzymała hybrydowy układ napędowy modelu Sian. To pozwala osiągnąć 814 KM, które generuje 6,5-litrowy wolnossący silnik V12 o mocy 780 KM i 34 KM pochodzące z silnika elektrycznego. Nowy Countach jest szybszy o 50 km/h od swojego pierwowzoru i rozpędza się do 355 km/h. Przyspieszenie do setki zajmuje 2,8 sekundy (0-200 km/h 8,6 s). Masa własna wynosi 1595 kg. Nowe Lamborghini Countach ma stosunek mocy do masy 1,95 kilograma na KM.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności