31 lat lat temu fabrykę w Sant Agata opuścił ostatni zbudowany Countach. Około 2000 egzemplarzy powstało w latach 1974-1990. Teraz pod tą nazwą powstanie kolejnych 112 sztuk, które dość znacznie jednak odbiegają od swojego pierwowzoru pod względem osiągów i technologii. Nowa edycja Countacha otrzymała hybrydowy układ napędowy modelu Sian. To pozwala osiągnąć 814 KM, które generuje 6,5-litrowy wolnossący silnik V12 o mocy 780 KM i 34 KM pochodzące z silnika elektrycznego. Nowy Countach jest szybszy o 50 km/h od swojego pierwowzoru i rozpędza się do 355 km/h. Przyspieszenie do setki zajmuje 2,8 sekundy (0-200 km/h 8,6 s). Masa własna wynosi 1595 kg. Nowe Lamborghini Countach ma stosunek mocy do masy 1,95 kilograma na KM.
CZYTAJ TAKŻE: Powstanie elektryczne Lamborghini
Niemniej jednak istnieją podobieństwa do oryginalnego modelu. Zwłaszcza niektóre elementy stylistyczne odwołują się do historii marki. Kształt przedniej szyby i relacje między karoserią a powierzchniami szyb są w dużej mierze oparte na pierwowzorze. Przód przypomina model z lat 70. z zamkniętymi, wysuwanymi reflektorami. We wnętrzu wyraźniej widać rozgraniczenie pomiędzy przeszłością a teraźniejszością. Jest tu karbon, ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala czy cyfrowe zegary. Dach wykończony jest szkłem fotochromowym. Jedynie kwadratowe pikowanie w skórzanych siedzeniach nawiązuje do historycznego imiennika. Innym spojrzeniem w przeszłość jest też design felg.