Chyba nikt z branży motoryzacyjnej nie przewidział kilka lat temu, że luksusowe SUV-y pomogą takim markom jak Lamborghini, Bentley, Rolls-Royce czy Maserati znacząco zwiększyć sprzedaż i zyski. W tej wyjątkowej grupie tylko Ferrari uchowało się bez modelu SUV. Sergio Marchionne, były szef Fiata na pytanie o SUV-a Ferrari odpowiedział – „Musisz mnie najpierw zastrzelić”. Jego następna następca Louis Camilleri też się trochę wahał, ale w końcu się ugiął. Nie później niż w 2022 roku, Ferrari rozpocznie się nowy rozdział w swojej historii. Purosangue (z włoskiego rasowy) będzie w pewnym sensie następcą GTC4 Lusso, którego nie ma w ofercie od połowy 2020 roku. Ten SUV będzie pierwszym czterodrzwiowym Ferrari. Przewidywana cena – około 300 000 euro (1,4 mln zł).

CZYTAJ TAKŻE: Z Apple na szefa Ferrari

""

Ferrari GTC4 Lusso

moto.rp.pl

Purosangue bazuje na nowej platformie, przy której silnik umieszczony jest z przodu a napęd dostarczany jest na wszystkie koła. W przyszłości będzie użyta również w innych modelach. Pod maską znajdzie się nowo opracowany silnik benzynowy V6 z turbo. Osiem i dwanaście cylindrów odchodzi na emeryturę. W przyszłości pojawi się również hybrydowa wersja tego napędu.

""

Ferrari LaFerrari

moto.rp.pl

Ferrari pracuje również nad następcą LaFerrari, modelu który był zaprezentowany w 2013 roku. Auto zadebiutuje pod koniec 2022 roku, a na rynek zostanie wprowadzone w 2023 roku. Będzie miało napęd hybrydowy typu plug-in, prawdopodobnie z silnikiem V8 i trzema silnikami elektrycznymi. Około 2023 r. Ferrari zaprezentuje następcę modelu 812. Mało prawdopodobne, aby Włosi pożegnali się w tym modelu z dwunastocylindrowym silnikiem. Jeśli jednak przetrwa to w wersji hybrydowej. W roku 2024 planowany jest w pełni elektryczne Ferrari. Można się spodziewać auta typu GT w klimacie modelu Roma. W późniejszym czasie rozważane są również pochodne wersje nadwoziowe.

CZYTAJ TAKŻE: Ferrari 812 Competizione: Podwójna cena za limitowany model

""

Ferrari 812 Superfast

moto.rp.pl