Badania przeprowadzone przez Hondę wykazały, że współcześni konsumenci wybierają produkty nie tylko kierując się konkurencyjnymi osiągami czy stylistyką, ale także na podstawie tego, jak integrują się one z ich życiem i w jakim stopniu spełniają ich indywidualne wymagania. Mając takie informacje zespół projektowy Hondy przyjął motto „Wzmocnij swoje życie” (“Amp up your life”) i stworzył swój nowy model. Jak to opisuje w swoim komunikacie prasowym Honda: „Na każdym etapie tworzenia nowego samochodu koncentrowano się na wspieraniu aktywnego stylu życia jego przyszłych użytkowników. Celem było rozszerzenie możliwości, jakie klientom oferuje samochód, aby ułatwiać i „wzmacniać” ich codzienne życie.” Dlaczego firmy często dobierają dziwny, kompletnie oderwany od rzeczywistości język do opisania swoich produktów? Jakby nie można było napisać: zrobiliśmy na lepszy samochód na jaki obecnie nas stać.
CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nowa Honda Jazz: Przygotuj się na zaskoczenie
Honda HR-V e:HEV
W rezultacie tych opisów, rozmów inżynierów i stylistów Hondy powstał model HR-V e:HEV.To SUV z nadwoziem w stylu coupe w kompaktowym opakowaniu i hybrydowym napędem. Będzie kolejnym modelem w gamie modelowej Hondy, który otrzymał emblemat e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną). Żeby wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów zbiornika paliwa zabudowano nie z tyłu, ale centralnie. Honda nazywa to efektywnym rozmieszczeniem podzespołów układu napędowego.