Badania przeprowadzone przez Hondę wykazały, że współcześni konsumenci wybierają produkty nie tylko kierując się konkurencyjnymi osiągami czy stylistyką, ale także na podstawie tego, jak integrują się one z ich życiem i w jakim stopniu spełniają ich indywidualne wymagania. Mając takie informacje zespół projektowy Hondy przyjął motto „Wzmocnij swoje życie” (“Amp up your life”) i stworzył swój nowy model. Jak to opisuje w swoim komunikacie prasowym Honda: „Na każdym etapie tworzenia nowego samochodu koncentrowano się na wspieraniu aktywnego stylu życia jego przyszłych użytkowników. Celem było rozszerzenie możliwości, jakie klientom oferuje samochód, aby ułatwiać i „wzmacniać” ich codzienne życie.” Dlaczego firmy często dobierają dziwny, kompletnie oderwany od rzeczywistości język do opisania swoich produktów? Jakby nie można było napisać: zrobiliśmy na lepszy samochód na jaki obecnie nas stać.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nowa Honda Jazz: Przygotuj się na zaskoczenie

""

Honda HR-V e:HEV

moto.rp.pl

W rezultacie tych opisów, rozmów inżynierów i stylistów Hondy powstał model HR-V e:HEV.To SUV z nadwoziem w stylu coupe w kompaktowym opakowaniu i hybrydowym napędem. Będzie kolejnym modelem w gamie modelowej Hondy, który otrzymał emblemat e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną). Żeby wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów zbiornika paliwa zabudowano nie z tyłu, ale centralnie. Honda nazywa to efektywnym rozmieszczeniem podzespołów układu napędowego.

""

moto.rp.pl

– Podczas opracowywania HR-V przeprowadziliśmy dyskusje z grupami ludzi z różnych środowisk, zróżnicowanych pod względem wieku i płci, reprezentujących wiele dziedzin wiedzy. Dzięki tworzeniu samochodu od podstaw, HR-V zyskał elementy, które dają radość i frajdę wszystkim jego użytkownikom. Naszym celem było podkreślenie indywidualizmu klientów, zamiast wtłaczania ich w ustalone ramy oraz stworzenie samochodu, który pozwoli wszystkim ludziom cieszyć się ich stylem życia – powiedział Kojiro Okabe, lider Projektu Hondy HR-V e:HEV.

""

moto.rp.pl

We wnętrzu Honda chce zastosować nowoczesne tkaniny i miękkie w dotyku materiały. Układ wentylacji kabiny z nawiewami w kształcie litery L, umieszczonymi w górnych sekcjach deski rozdzielczej. W HR-V e:HEV zachowano funkcjonalny system składania tylnych siedzeń nazwany „Magic Seats”, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

O ile Honda rozpisuje się o wyglądzie i wnętrzu o tyle nic nie podaje na temat napędu nowego SUV. Należy się spodziewać, że będzie to rozwiązanie znane lub podobne do tego jaki jest w modelu Jazz. To połączenie benzynowego silnika 1.5 litra pracującego w cyklu Atkinsona z dwoma motorami elektrycznymi. Jeden jest zintegrowany z silnikiem spalinowym i pełni rolę generatora prądu (energia elektryczna jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym), a drugi silnik napędza koła. Napęd może pracować w trybie elektrycznym, hybrydowym lub tylko spalinowym.

CZYTAJ TAKŻE: Honda żegna się z Rosją

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl