Auto z przodu nawiązuje zarówno do topowego SUV-a marki Santa Fe jak i do mniejszej Kony dzięki dzielonym reflektorom. Tylne lampy mają kształt bumerangów i połączone są cienką pozioma linią. Boczne przetłoczenia nadają sylwetce dynamicznego charakteru. Przy 4180 mm długości, 1775 mm szerokości i 1490 mm wysokości oraz rozstawie osi wynoszącym 2580 mm wnętrze – jak na takie gabaryty – ma być całkiem obszerne. Bagażnik ma pojemność 411 litrów.

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Ioniq 5 powalczy z Teslą

""

Hyundai Bayon.

moto.rp.pl

We wnętrzu dominują dwa wyświetlacze: 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz tej samej wielkości wyświetlacz systemu multimedialnego i nawigacji. Ten drugi w uboższych wersjach ma 8 cali i ogranicza się do systemu audio. Za to bezprzewodowo łączy się ze smartfonem poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Dla fanów muzyki dostępny jest system nagłośnienia Premium Auto Bose. Tapicerka to czarna tkanina z dwoma innymi opcjonalnymi kombinacjami kolorów.

""

moto.rp.pl

Producent wyposażył Bayona w najnowszą wersję Hyundai Bluelink obejmującą m.in. informacje o ruchu drogowym oraz możliwość integracji kalendarza z Google lub Apple z systemem multimedialnym pojazdu. Za pomocą aplikacji Bluelink można zdalnie zlokalizować, a także zablokować i odblokować samochód. Można także sprawdzić poziom paliwa czy termin przeglądu.

""

moto.rp.pl

Z systemów bezpieczeństwa kierowca ma do dyspozycji asystenta podążania za pasem ruchu (LFA), asystenta unikania kolizji (FCA) czy inteligentny tempomat wykorzystujący dane z systemu nawigacyjnego do autonomicznej regulacji prędkości podczas jazdy po autostradzie lub drodze ekspresowej (NSCC). Do tego system monitorowania uwagi kierowcy (DAW) działający w parze z ostrzeżeniem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), asystent unikania kolizji podczas parkowania (PCA-R) i podczas cofania (RCCA). Asystent parkowania (PA) pozwala na półautonomiczne parkowanie, jest też ciekawa funkcja monitorowania tylnej kanapy (ROA): powiadamia kierowcę zanim wysiądzie, jeśli czujniki wykryją ruch na tylnym siedzeniu – np. dziecka lub psa. W razie wypadku system eCall automatycznie zaalarmuje służby ratownicze, jeśli poduszki powietrzne pojazdu zostaną wyzwolone. Tę funkcje można także aktywować naciskając przycisk.

""

moto.rp.pl

Na razie Bayon zaoferuje dwie jednostki napędowe. Topowa 3-cylindrowa z turbodoładowaniem 1.0 t-GDi o mocy 100 KM może był połączona z 6-biegowa manualna lub 7-biegowa automatyczną skrzynia biegów. Rozpędza auto do setki w 10,7 sekundy, maksymalna prędkość to 183 km/h. Ta wersja (z automatem) wyposażona jest w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Synchronizuje ona silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Słabszy 4-cylindowy wolnossący silnik MPi o pojemności 1,2 litra połączony z manualną 5-biegowa skrzynią rozwija moc 84 KM oraz pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 13,5 sek. i maksymalnie do 165 km/h.

""

moto.rp.pl

Bayon będzie dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia. Cena samochodu nie została jeszcze podana. Prawdopodobnie będzie się plasować gdzieś pomiędzy i20 a Koną.

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Elantra wyceniony. Limuzyna z wolnossącym silnikiem

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl