Nowy Nissan Qashqai oficjalnie zaprezentowany

Nissan pokazał swój najbardziej popularny model Qashqai w zupełnie nowej odsłonie. Trzecia generacja z przodu wyraźnie różni się od poprzedniej. SUV wyjeżdża z fabryki Nissana w Sunderland w Wlk Brytanii, w którą Japończycy ostatnio zainwestowali 400 mln funtów. To dowód, że Nissan nie ma zamiaru wycofywać się z rynku europejskiego.

Publikacja: 19.02.2021 06:52

Nowy Nissan Qashqai oficjalnie zaprezentowany

Foto: moto.rp.pl

Ma bagażnik większy o 74 litry, jest też lżejszy, bo w konstrukcji zastosowano aluminium i kompozyty. Dzięki temu waży o 60 kg mniej, niż model aktualnie dostępny na rynku. Ma też nową japońską płytę podłogową CMF-C, którą będzie w przyszłości dzielił z autami Renault z segmentu C. Tę płytę Nissan wcześniej już wykorzystał w SUV-ie Rogue sprzedawanym w Stanach Zjednoczonych i Sylphy, który był popularny na rynku chińskim. – Qashqai jest naszą wielką nadzieją na umocnienie pozycji na rynku europejskim. Dzięki wprowadzonym zmianom auto będzie się lepiej prowadziło, a i wygląd zyskał na atrakcyjności — mówił podczas internetowej premiery tego modelu Marco Fioravanti, odpowiedzialny za planowanie produktu wiceprezes Nissan Europe. Na rynku z ceną nie odbiegającą od poprzedniej generacji powinien być dostępny jeszcze tego lata, a pierwsze dostawy zaczną się w maju. Nowy Qashqai nie będzie dostępny w wersji z silnikiem diesla, bo Nissan odszedł już od silników wysokoprężnych. Będzie wyposażony w 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem wspierany przez 12-voltową „miękką hybrydę”. Zastosowanie tej technologii dodaje do wagi auta 22 kg — mówił Marco Fioravanti. Model w pełni hybrydowy (e-Power) ma znaleźć się na rynku w 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nissan Juke: Kontynuacja bestsellera

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zmienił się zdecydowanie front auta, typowy dla Nissana grill w kształcie litery V jest większy, niż w poprzednich wydaniach, a przednie reflektory LED są węższe. Po obu stronach wlotu powietrza umieszczono wąskie, matrycowe reflektory full LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu. Nowy Qashqai został zaprojektowany w biurze Nissana w Wielkiej Brytanii. Za część inżynieryjną odpowiada Nissan Technical Centre Europe w Cranfield, Bedfordshire, również w Wielkiej Brytanii. – Chcieliśmy, żeby to auto miało nowocześniejszą i bardziej agresywną linię , niż w poprzednim wydaniu. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, a długość całkowita została zwiększona o 35 mm do 4425 mm. Nieznacznie wzrosła także wysokość samochodu ( plus 25 mm, czyli 1635mm), a jego szerokość zwiększyła się o 32 mm 1838 mm, dzięki czemu samochód lepiej prezentuje się na drodze. Na to wszystko pozwoliła nam właśnie nowa płyta podłogowa — mówił Marco Fioravanti.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Poza nową płytą i wykorzystaniem nowych materiałów zmienił się także system informacyjno-rozrywkowy, z wewnętrzną siecią wi-fi obsługującą do siedmiu urządzeń oraz NissanConnect Services, aplikacją służącą do komunikowania się z samochodem i monitorowania jego funkcji. Aplikacja NissanConnect Services na smartfonie daje dostęp do funkcji zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu, takich jak uruchomienie klaksonu, włączenie świateł czy zamykanie i otwieranie drzwi. Istnieje możliwość ustawienia powiadomień, w tym między innymi dotyczących przekroczenia określonej prędkości, czasu jazdy lub wyznaczonej strefy. – To naprawdę pożyteczne urządzenie zwłaszcza wtedy, kiedy auto na przejażdżkę wezmą dzieci. Możemy wówczas kontrolować dokąd pojechały i czy nie pojechały tam zbyt szybko i niezgodnie z przepisami — mówił wiceprezes Nissan Europe.

""

Foto: moto.rp.pl

Qashqai będzie dostępny nie tylko z silnikiem benzynowym 1,3 DIG-T z technologią mild hybrid, ale także z debiutującym na europejskim rynku nowym układem napędowym e-POWER. Gama układów napędowych obejmuje warianty 2WD i 4WD, 6-biegową manualną skrzynię biegów i nową przekładnię Xtronic oraz napęd w pełni elektrycznym system e-POWER. Oferowany w nowym Nissanie Qashqai system mild hybrid 12V to bardziej przystępna cenowo technologia zapewniająca dodatkowy moment obrotowy, dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybki rozruch oraz funkcję Coasting Stop, z poprawą zarówno w zakresie zużycia paliwa, jak i emisji CO2 (-4 g/km). Po zdjęciu nogi z gazu, przy prędkości poniżej 18 km/h oraz przy wciśniętym pedale hamulca silnik zostaje wyłączony, a zgromadzona w akumulatorze energia zasila układy elektryczne. Dzięki temu silnik nie pracuje, czyli spada zużycie paliwa.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Układ współpracuje z benzynowym silnikiem 1.3 DIGT, który zadebiutował w modelu Qashqai w 2018 roku. W obecnym wydaniu został udoskonalony i spełnia wymogi Euro6-d Full. Silnik 1,3-litrowy będzie dostępny w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 158 KM –. Skrzynie biegów też są dwie 6-biegową manualną lub nowa Xtronic (tylko dla158 KM).

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, wyposażonym w układ napędowy e-Power. W jego skład wchodzą akumulator o dużej pojemności, silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik i silnik elektryczny o mocy 188 KM. To rozwiązanie gwarantujące płynne przyspieszenie, typowe dla samochodów elektrycznych, bez potrzeby doładowywania akumulatora. Napęd e-POWER, został zmodyfikowany z porównaniu z wersją dostępną dotychczas na rynku japońskim. Na rynku europejskim jednostka ta została zastąpiona benzynowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, a moc napędu e-Power została zwiększona do 188 KM. Podobnie jak w Nissanie Leaf, montowany w nowym modelu Qashqai układ e-Power jest wyposażony w tryb e-Pedal, dzięki czemu kierowca może prowadzić pojazd korzystając tylko z jednego pedału ruszając i przyspieszając przy użyciu wyłącznie z pedału przyspieszenia.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nissan wprowadził na rynek nowego Qashqaia po 8 latach i chociaż poprzedni, póki co jeszcze aktualny model nadal pozostaje bestellerem tej marki, to jednak na rynku pozycję lidera przejął Volkswagen Tiguan. Rok temu, jak wynika z danych JATO Dynamics w Europie Nissan sprzedał 135,189 tys tych aut. Volkswagen natomiast znalazł nabywców na 173,627 Tiguanów. – Tak naprawdę nie zależy nam, aby koniecznie być numerem 1., czy numerem 2. na rynku. Liczy się zadowalająca sprzedaż. Chociaż uważam, że nowy Qashqai ma wszelkie cechy niezbędne do zajęcia pozycji lidera – zapewniał Marco Fioravanti.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy elektryk Nissana nie będzie produkowany w Wielkiej Brytanii

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Nissan Qashqai

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Ma bagażnik większy o 74 litry, jest też lżejszy, bo w konstrukcji zastosowano aluminium i kompozyty. Dzięki temu waży o 60 kg mniej, niż model aktualnie dostępny na rynku. Ma też nową japońską płytę podłogową CMF-C, którą będzie w przyszłości dzielił z autami Renault z segmentu C. Tę płytę Nissan wcześniej już wykorzystał w SUV-ie Rogue sprzedawanym w Stanach Zjednoczonych i Sylphy, który był popularny na rynku chińskim. – Qashqai jest naszą wielką nadzieją na umocnienie pozycji na rynku europejskim. Dzięki wprowadzonym zmianom auto będzie się lepiej prowadziło, a i wygląd zyskał na atrakcyjności — mówił podczas internetowej premiery tego modelu Marco Fioravanti, odpowiedzialny za planowanie produktu wiceprezes Nissan Europe. Na rynku z ceną nie odbiegającą od poprzedniej generacji powinien być dostępny jeszcze tego lata, a pierwsze dostawy zaczną się w maju. Nowy Qashqai nie będzie dostępny w wersji z silnikiem diesla, bo Nissan odszedł już od silników wysokoprężnych. Będzie wyposażony w 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem wspierany przez 12-voltową „miękką hybrydę”. Zastosowanie tej technologii dodaje do wagi auta 22 kg — mówił Marco Fioravanti. Model w pełni hybrydowy (e-Power) ma znaleźć się na rynku w 2022 roku.

Pozostało 80% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska