Bentley Bentayga Hybrid: Początek końca

Bentley robi krok na drodze do zapowiedzianej elektryfikacji i całkowitego wyjścia z silników spalinowych. Zmodyfikowana Bentayga jako hybryda plug-in ma być pierwszym namacalnym tego dowodem.

Publikacja: 07.01.2021 09:44

Bentley Bentayga Hybrid: Początek końca

Foto: moto.rp.pl

Bentley Bentayga wykorzystuje połączenie trzylitrowego, benzynowego silnika V6 z podwójnym doładowaniem z jednostką elektryczną zabudowana pomiędzy skrzynią biegów, a silnikiem spalinowym. Silnik elektryczny dostarcza 94 kW mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Bentley określa wydajność całego systemu na 449 KM i 700 Nm. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 17,3 kWh.

CZYTAJ TAKŻE: Goodbye Bentley Mulsanne. Koniec ery przepychu

""

Bentley Bentayga Hybrid.

Foto: moto.rp.pl

Kierowca hybrydowej Bentaygi będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy – napęd EV, tryb hybrydowy i tryb ładowania baterii. Po odpaleniu SUV-a zawsze Bentley rozpoczyna jazdę w trybie w pełni elektrycznym (EV). Na takim napędzie auto rozpędza się maksymalnie do 135 km/h. Jeśli wymagana jest większa prędkość lub moc wtedy włącza się silnik spalinowy. W takim przypadku możemy rozpędzić się maksymalnie do 254 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 s. Bentley określa zasięg elektryczny na 50 kilometrów. Całkowity zasięg ma wynosić około 860 km. Według danych producenta akumulator można naładować w gniazdku w zaledwie 2,5 godziny. Maksymalna moc ładowanie to 7,2 kW/h.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Oprócz standardowego wyposażenia w kable do ładownia z różnego rodzaju końcówkami klienci mogą również zamówić bezpłatną ładowarkę ścienną z logiem Bentleya. Stopień naładowania baterii Bentaygi i kilka innych funkcji może być zdalnie monitorowany za pośrednictwem dedykowanej aplikacji. Poza napędem hybrydowa wersja niczym nie różni się od spalinowych modeli. Bentley nie ogłosił póki co cen zmodernizowanej hybrydy plug-in.

CZYTAJ TAKŻE: Bentley kończy produkcję modeli z silnikami spalinowymi

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Bentley Bentayga wykorzystuje połączenie trzylitrowego, benzynowego silnika V6 z podwójnym doładowaniem z jednostką elektryczną zabudowana pomiędzy skrzynią biegów, a silnikiem spalinowym. Silnik elektryczny dostarcza 94 kW mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Bentley określa wydajność całego systemu na 449 KM i 700 Nm. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 17,3 kWh.

CZYTAJ TAKŻE: Goodbye Bentley Mulsanne. Koniec ery przepychu

Pozostało 81% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy