Toyota zarejestrowała kilka nowych nazw w amerykańskich i europejskich urzędach patentowych takich jak: „Toyota BZ”, „Toyota BZ1” „Toyota BZ1X”, „Toyota BZ2” i Toyota BZ2X ”,„ Toyota BZ3 ”,„ Toyota BZ3X ”, Toyota BZ4”, Toyota BZ4X i „Toyota BZ5” oraz „Toyota BZ5X”. Zarejestrowano również „Toyota BZ4X Concept”. Modele „X” to przypuszczalnie wersje z napędem na wszystkie koła. Skrót BZ pasuje do strategii elektrycznej Toyoty „Beyond Zero”. Japończycy chcą do 2025 roku wprowadzić na rynek dziesięć modeli elektrycznych, z czego sześć na ogólno światowym rynku.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Toyota GR Yaris: Frajda absolutna

""

W pełni elektryczna Toyota BZ-3.

moto.rp.pl

We współpracy z Subaru, Toyota zbudowała nową platformę e-TNGA dla samochodów elektrycznych oraz modułową architekturę elektryczną, która umożliwia napęd na przednie, tylne i wszystkie koła. W związku z tym silniki elektryczne mogą być instalowane na obu osiach lub tylko na jednej z dwóch. Poza BZ3 jako elektryczną odnogę dla RAV4, Toyota chce do 2025 roku wprowadzić również crossovera, model kompaktowy, sedana, vana i dużego SUV-a.

""

moto.rp.pl

Toyota BZ3 pojawia się na zdjęciach urzędu patentowego w dość radykalnej stylistyce. Przód jest kanciasty, reflektory są bardzo wąskie maska krótka, a przednia szyba duża i ustawiona pod sporym kątem. Auto ma być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy od 120 do 150 kW. Wersja z napędem na wszystkie koła ma posiadać dwa silniki o łącznej mocy 160 kW. Platforma e-TNGA umożliwia zabudowanie baterii litowo-jonowych o pojemności 75 kWh. Maksymalny zasięg ma wynieść 500 km.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota zmodernizowała swoją największą limuzynę

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl