Hybrydowa Skoda Octavia iV wyceniona

Skoda poszerza swoją ofertę modeli zelektryfikowanych. Po zaprezentowaniu hybrydowego Superba iV oraz Octavii RS, przyszedł czas na kolejną hybrydę typu plug-in. Tym razem cywilną odmianę Octavii.

Publikacja: 09.12.2020 10:39

Hybrydowa Skoda Octavia iV wyceniona

Foto: moto.rp.pl

Oznaczenie „iV” w Skodzie jest dedykowane samochodom zelektryfikowanym. Czeski producent w swoim portfolio ma już kilka takich aut. Wśród nich można wymienić m.in. Superba iV (hybryda plug-in), Citigo iV (elektryk) czy niedawno zaprezentowaną Octavię RS w odmianie hybrydowej typu plug-in (245 KM) czy wchodzącego za chwilę na rynek w pełni elektrycznego Enyaqa iV. Teraz to grono poszerzone zostanie o klasyczną Octavię w wersji plug-in hybrid.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda rozpoczęła produkcję elektrycznego SUV-a

Układ napędowy Skody Octavii iV jest współdzielony z większym bratem – Superbem iV oraz innymi autami z grupy Volkswagena takimi jak: Audi A3 45 TFSIe, Volkswagen Golf GTE, Seat Leon eHybrid i Cupra Leon eHybrid. Oznacza to, że pod maską pracuje benzynowy silnik 1.4 TSI (150 KM), jednostka elektryczna (110 KM) oraz sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Łączna moc układu wynosi 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć pierwszą setkę po 7,7 sekundy. W trybie czysto elektrycznym auto może pokonać do 60 km – to dane producenta. Ma być to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatora o pojemności 13 kWh.

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny modelu z oznaczeniem „iV” rozpoczynają się od 138 900 zł za wariant liftback. Do nadwozia kombi trzeba dopłacić 3900 zł (od 142 800 zł). Auto w standardzie jest bogato wyposażone. Wariant Ambition posiada m.in. światła Top Led, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu czy bezkluczykowy dostęp do pojazdu.

""

Foto: moto.rp.pl

Wśród konkurencji zaproponowana cena za Skodę Octavię iV wydaje się być przystępna. Model ten od zawsze był przypisywany do segmentu C, ale swoimi wymiarami bliżej jest mu do segmentu D. Z tego względu jest trudny do porównania, gdyż pod względem ceny przebija konkurencję z wyższej klasy, a gabarytami te z niższej. Obecnie dopiero wprowadzane są hybrydowe warianty aut segmentu C, przez co wśród konkurencji można wymienić jedynie:

– Kia Ceed PHEV 141 KM (L, nadwozie: kombi) – od 127 990 zł
– Mercedes A250e 218 KM (Style Line, nadwozie: hatchback) – od 153 300 zł
– Seat Leon eHybrid 204 KM (2021 Xcellence, nadwozie: hatchback) – od 131 200 zł
– Renault Megane Plug-In Hybrid 160 KM (Zen, nadwozie: kombi) – od 126 900 zł
– Volkswagen Golf GTE 204 KM (2021 Style, nadwozie: hatchback) – od 150 690 zł

CZYTAJ TAKŻE: Skoda wyceniła najmocniejszą wersję nowej Octavi

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Oznaczenie „iV” w Skodzie jest dedykowane samochodom zelektryfikowanym. Czeski producent w swoim portfolio ma już kilka takich aut. Wśród nich można wymienić m.in. Superba iV (hybryda plug-in), Citigo iV (elektryk) czy niedawno zaprezentowaną Octavię RS w odmianie hybrydowej typu plug-in (245 KM) czy wchodzącego za chwilę na rynek w pełni elektrycznego Enyaqa iV. Teraz to grono poszerzone zostanie o klasyczną Octavię w wersji plug-in hybrid.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda rozpoczęła produkcję elektrycznego SUV-a

Pozostało 80% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy