Modernizacja drugiej generacji Porsche Panamera

Porsche Panamera otrzyma niewielki lifting. Topowy model Turbo S ma teraz aż 630 KM mocy, poza tym do gamy trafia nowy wariant hybrydy plug-in.

Publikacja: 26.08.2020 21:02

Modernizacja drugiej generacji Porsche Panamera

Foto: moto.rp.pl

Panamera już dawno stała się ostoją gamy modelowej Porsche. Cztery lata po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji model poddanno niewielkiej modernizacji. Zmiany zewnętrzne są niezwykle drobne. W przyszłości wszystkie wersje modelowe otrzymają dostępny w opcji przód w stylu Sport Design. Można go rozpoznać po listwie LED świateł postojowych i kierunkowskazów. Z tyłu zmodyfikowana Panamera różni się od swojego poprzednika ciągłym paskiem świetlnym. Zmiany zewnętrzne uzupełniają trzy nowe wzory felg 20 i 21 calowych oraz dwa nowe kolory nadwozia.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayenne GTS: Powrót do świata V8

""

moto.rp.pl

Topowy model napędzany jest czterolitrowym silnikiem V8 biturbo, który rozwija 630 KM. Porsche Panamera Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 3,1 sekundy w trybie Sport Plus, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.  W nowym modelu zoptymalizowano pneumatyczne zawieszenie, PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz stabilizację przechyłów nadwozia. Turbo S różni się od pozostałych modeli – ma inny kształt przedniego zderzaka z większymi wlotami powietrza oraz dwuliniowy pasek świetlny LED. Przed rozpoczęciem seryjnej produkcji Panamera Turbo S zdobyła nowy rekord przejazdu pętli północnej Nürburgringu. 7:29,81. To oficjalny rekord toru w kategorii limuzyn.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Czterolitrowy silnik V8 biturbo znajduje się również pod maską Panamery GTS. W tym modelu moc wzrosła o 20 KM do 480 KM. Nowy sportowy układ wydechowy jest standardowym wyposażeniem Panamery GTS. Zmodernizowano również Panamery z napędem hybrydowym typu plug-in, które otrzymały większą pojemność akumulatora litowo-jonowego (z 14,1 do 17,9 kWh). Powinno to zauważalnie zwiększyć elektryczny zasięg, który wg. standardu NEDC powinien wynieść 64 km. Obok Panamery 4 E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid w ofercie jest jeszcze trzeci i nowy model – Panamera 4S E-Hybrid. Napędzany jest silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 2,9 litra, który rozwija 440 KM. Jednostka napędowa połączona jest z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Moc systemowa Panamery 4S E-Hybrid wynosi 560 KM. To pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekundy i prędkość maksymalną 298 km/h.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Zmodernizowana Panamera ma pozostać sportowa jak do tej pory, ale jednocześnie oferować większy komfort jazdy. Inżynierowie dopracowali również układ kierowniczy i dedykowane opony. Porsche ulepszyło sterowanie głosem, a system Apple Car-Play może być również używany bez połączenia kablowego. Standardowe wyposażenie zostało rozszerzone o ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych. Nowym modelem podstawowym będzie Porsche Panamera z napędem na tylne koła i 2,9-litrowym silnikiem V6 o mocy 330 KM.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowe Porsche Panamera można już zamawiać. Auto trafią do dealerów w połowie października 2020 r. Ceny Porsche Panamera z napędem na tylne koła zaczynają się od 428 tys. zł. Wszystkie pozostałe warianty wyposażono w napęd na obie osie. Ich ceny startują od 446 tys. zł w przypadku Panamera 4, od 556 tys. zł w przypadku Panamera 4S E-Hybrid, od 648 tys. zł w przypadku Panamera GTS i od 897 tys. zł w przypadku Panamera Turbo S.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Taycan Turbo S: Auto, które nigdy nie powinno powstać

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Panamera już dawno stała się ostoją gamy modelowej Porsche. Cztery lata po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji model poddanno niewielkiej modernizacji. Zmiany zewnętrzne są niezwykle drobne. W przyszłości wszystkie wersje modelowe otrzymają dostępny w opcji przód w stylu Sport Design. Można go rozpoznać po listwie LED świateł postojowych i kierunkowskazów. Z tyłu zmodyfikowana Panamera różni się od swojego poprzednika ciągłym paskiem świetlnym. Zmiany zewnętrzne uzupełniają trzy nowe wzory felg 20 i 21 calowych oraz dwa nowe kolory nadwozia.

Pozostało 84% artykułu
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…