Modernizacja drugiej generacji Porsche Panamera

Porsche Panamera otrzyma niewielki lifting. Topowy model Turbo S ma teraz aż 630 KM mocy, poza tym do gamy trafia nowy wariant hybrydy plug-in.

Publikacja: 26.08.2020 21:02

Modernizacja drugiej generacji Porsche Panamera

Foto: moto.rp.pl

Panamera już dawno stała się ostoją gamy modelowej Porsche. Cztery lata po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji model poddanno niewielkiej modernizacji. Zmiany zewnętrzne są niezwykle drobne. W przyszłości wszystkie wersje modelowe otrzymają dostępny w opcji przód w stylu Sport Design. Można go rozpoznać po listwie LED świateł postojowych i kierunkowskazów. Z tyłu zmodyfikowana Panamera różni się od swojego poprzednika ciągłym paskiem świetlnym. Zmiany zewnętrzne uzupełniają trzy nowe wzory felg 20 i 21 calowych oraz dwa nowe kolory nadwozia.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayenne GTS: Powrót do świata V8

""

Foto: moto.rp.pl

Topowy model napędzany jest czterolitrowym silnikiem V8 biturbo, który rozwija 630 KM. Porsche Panamera Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 3,1 sekundy w trybie Sport Plus, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.  W nowym modelu zoptymalizowano pneumatyczne zawieszenie, PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz stabilizację przechyłów nadwozia. Turbo S różni się od pozostałych modeli – ma inny kształt przedniego zderzaka z większymi wlotami powietrza oraz dwuliniowy pasek świetlny LED. Przed rozpoczęciem seryjnej produkcji Panamera Turbo S zdobyła nowy rekord przejazdu pętli północnej Nürburgringu. 7:29,81. To oficjalny rekord toru w kategorii limuzyn.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Czterolitrowy silnik V8 biturbo znajduje się również pod maską Panamery GTS. W tym modelu moc wzrosła o 20 KM do 480 KM. Nowy sportowy układ wydechowy jest standardowym wyposażeniem Panamery GTS. Zmodernizowano również Panamery z napędem hybrydowym typu plug-in, które otrzymały większą pojemność akumulatora litowo-jonowego (z 14,1 do 17,9 kWh). Powinno to zauważalnie zwiększyć elektryczny zasięg, który wg. standardu NEDC powinien wynieść 64 km. Obok Panamery 4 E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid w ofercie jest jeszcze trzeci i nowy model – Panamera 4S E-Hybrid. Napędzany jest silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 2,9 litra, który rozwija 440 KM. Jednostka napędowa połączona jest z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Moc systemowa Panamery 4S E-Hybrid wynosi 560 KM. To pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekundy i prędkość maksymalną 298 km/h.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zmodernizowana Panamera ma pozostać sportowa jak do tej pory, ale jednocześnie oferować większy komfort jazdy. Inżynierowie dopracowali również układ kierowniczy i dedykowane opony. Porsche ulepszyło sterowanie głosem, a system Apple Car-Play może być również używany bez połączenia kablowego. Standardowe wyposażenie zostało rozszerzone o ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych. Nowym modelem podstawowym będzie Porsche Panamera z napędem na tylne koła i 2,9-litrowym silnikiem V6 o mocy 330 KM.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nowe Porsche Panamera można już zamawiać. Auto trafią do dealerów w połowie października 2020 r. Ceny Porsche Panamera z napędem na tylne koła zaczynają się od 428 tys. zł. Wszystkie pozostałe warianty wyposażono w napęd na obie osie. Ich ceny startują od 446 tys. zł w przypadku Panamera 4, od 556 tys. zł w przypadku Panamera 4S E-Hybrid, od 648 tys. zł w przypadku Panamera GTS i od 897 tys. zł w przypadku Panamera Turbo S.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Taycan Turbo S: Auto, które nigdy nie powinno powstać

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Panamera już dawno stała się ostoją gamy modelowej Porsche. Cztery lata po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji model poddanno niewielkiej modernizacji. Zmiany zewnętrzne są niezwykle drobne. W przyszłości wszystkie wersje modelowe otrzymają dostępny w opcji przód w stylu Sport Design. Można go rozpoznać po listwie LED świateł postojowych i kierunkowskazów. Z tyłu zmodyfikowana Panamera różni się od swojego poprzednika ciągłym paskiem świetlnym. Zmiany zewnętrzne uzupełniają trzy nowe wzory felg 20 i 21 calowych oraz dwa nowe kolory nadwozia.

Pozostało 85% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy