W Porsche oznaczenie GTS zarezerwowane jest dla modeli o bardziej sportowym charakterze. Żeby tego nie zabrakło w Cayennie nowe modele otrzymają silniki V8. To spora zmiana, bo poprzednia generacja wyposażona była w 3,6-litrowe biturbo V6. Teraz silnik ma więcej o 2 cylindry, 20 KM i 20 Nm. Kiedy wszyscy pod przykrywką ekologii tną pojemność i liczbę cylindrów czterolitrowa jednostka napędowa rozwija moc 460 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od zera do 100 km/h Cayenne GTS z pakietem Sport Chrono trwa 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 270 km/h. To o 0,6 sekundy i 8 km/h szybciej niż jego poprzednik.
CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayman i Boxster GTS 4.0: Jest dobrze, jest normalnie
Sportowe wrażenia nie kończą się na mocniejszym silniku. Porsche zadbało również o odpowiednie wrażenia dźwiękowe. Te ma zapewnić skonfigurowany dla GTS sportowy układ wydechowy. Wyłącznie dla Cayenne GTS Coupe, a w przyszłości również dla Cayenne Turbo Coupe oferowany będzie sportowy układ wydechowy z dwiema centralnie umieszczonymi owalnymi rurami wydechowymi.