Porsche Cayenne GTS: Powrót do świata V8

Nowe modele Cayenne GTS zamykają lukę między Cayennem S i Turbo. GTS oznacza wejście do świata V8, dostępnego w tradycyjnym SUV-ie i wariancie coupe.

Publikacja: 20.06.2020 19:32

Porsche Cayenne GTS: Powrót do świata V8

Foto: moto.rp.pl

W Porsche oznaczenie GTS zarezerwowane jest dla modeli o bardziej sportowym charakterze. Żeby tego nie zabrakło w Cayennie nowe modele otrzymają silniki V8. To spora zmiana, bo poprzednia generacja wyposażona była w 3,6-litrowe biturbo V6. Teraz silnik ma więcej o 2 cylindry, ​​20 KM i 20 Nm. Kiedy wszyscy pod przykrywką ekologii tną pojemność i liczbę cylindrów czterolitrowa jednostka napędowa rozwija moc 460 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od zera do 100 km/h Cayenne GTS z pakietem Sport Chrono trwa 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 270 km/h. To o 0,6 sekundy i 8 km/h szybciej niż jego poprzednik.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayman i Boxster GTS 4.0: Jest dobrze, jest normalnie

""

Foto: moto.rp.pl

Sportowe wrażenia nie kończą się na mocniejszym silniku. Porsche zadbało również o odpowiednie wrażenia dźwiękowe. Te ma zapewnić skonfigurowany dla GTS sportowy układ wydechowy. Wyłącznie dla Cayenne GTS Coupe, a w przyszłości również dla Cayenne Turbo Coupe oferowany będzie sportowy układ wydechowy z dwiema centralnie umieszczonymi owalnymi rurami wydechowymi.

""

Foto: moto.rp.pl

Zmieniono również ustawienie zawieszenia. Obniżone zostało o 20 mm, a systemy Porsche Active Suspension Management (PASM) i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) mają zapewnić większą dynamikę jazdy. O odpowiednio dobrą dynamika hamowania ma zadbać układ hamulcowy z tarczami o wielkości 390 mm przodu, 358 mm tył z pomalowanymi na czerwono zaciskami hamulcowymi, które znajdują się za czarnymi, 21 calowymi felgami aluminiowymi RS Spyder. Opcjonalnie dostępny jest ceramiczny układ hamulcowy. Za dopłatą Porsche oferuje pneumatyczne zawieszenie, które w modelu GTS jest obniżone o 10 mm, posiada stabilizację przechyłu i skrętną tylną oś.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Modele GTS mają również swój niepowtarzalny wygląd, który opiera się na standardowym pakiecie sportowym w połączeniu z licznymi czarnymi akcentami. Reflektory LED i tylny pasek świateł są przyciemnione. Przednie wloty powietrza, paski bocznych szyb, rury sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu są również czarne.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

We wnętrzu modele GTS mają podsufitkę wykończoną alcantarą, która również znalazła się na środkowych panelach siedzeń, podłokietnikach konsoli środkowej i na boczkach drzwi. Dodatkowo montuje się wstawki z ciemnego szczotkowanego aluminium, sportowe siedzenia z napisem GTS, który jest również na osłonie progów i obrotomierzu.

""

Foto: moto.rp.pl

Nowe modele Porsche Cayenne GTS można już zamawiać. Auta mają pojawić się u dealerów już na początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe Porsche 911 Targa. Lato może się rozpocząć

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Chyba już wszyscy przekonali się, że SUV też może być prawdziwym Porsche. Cayenne GTS to szczególny przedstawiciel swojego gatunku. Z silnikiem V8 powinny powrócić również odpowiednie wrażenia akustyczne. Poza tym kiedy słyszysz, że wchodzi na rynek samochód z silnikiem o ośmiu cylindrach z pojemnością 4-litrów, to chociaż przez chwilę nie czujesz się jakbyś żył w świecie motoryzacji opętanym przez normy i ekologię.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

W Porsche oznaczenie GTS zarezerwowane jest dla modeli o bardziej sportowym charakterze. Żeby tego nie zabrakło w Cayennie nowe modele otrzymają silniki V8. To spora zmiana, bo poprzednia generacja wyposażona była w 3,6-litrowe biturbo V6. Teraz silnik ma więcej o 2 cylindry, ​​20 KM i 20 Nm. Kiedy wszyscy pod przykrywką ekologii tną pojemność i liczbę cylindrów czterolitrowa jednostka napędowa rozwija moc 460 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od zera do 100 km/h Cayenne GTS z pakietem Sport Chrono trwa 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 270 km/h. To o 0,6 sekundy i 8 km/h szybciej niż jego poprzednik.

Pozostało 82% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy