Porsche Cayenne GTS: Powrót do świata V8

Nowe modele Cayenne GTS zamykają lukę między Cayennem S i Turbo. GTS oznacza wejście do świata V8, dostępnego w tradycyjnym SUV-ie i wariancie coupe.

Publikacja: 20.06.2020 19:32

Porsche Cayenne GTS: Powrót do świata V8

Foto: moto.rp.pl

W Porsche oznaczenie GTS zarezerwowane jest dla modeli o bardziej sportowym charakterze. Żeby tego nie zabrakło w Cayennie nowe modele otrzymają silniki V8. To spora zmiana, bo poprzednia generacja wyposażona była w 3,6-litrowe biturbo V6. Teraz silnik ma więcej o 2 cylindry, ​​20 KM i 20 Nm. Kiedy wszyscy pod przykrywką ekologii tną pojemność i liczbę cylindrów czterolitrowa jednostka napędowa rozwija moc 460 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od zera do 100 km/h Cayenne GTS z pakietem Sport Chrono trwa 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 270 km/h. To o 0,6 sekundy i 8 km/h szybciej niż jego poprzednik.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayman i Boxster GTS 4.0: Jest dobrze, jest normalnie

""

moto.rp.pl

Sportowe wrażenia nie kończą się na mocniejszym silniku. Porsche zadbało również o odpowiednie wrażenia dźwiękowe. Te ma zapewnić skonfigurowany dla GTS sportowy układ wydechowy. Wyłącznie dla Cayenne GTS Coupe, a w przyszłości również dla Cayenne Turbo Coupe oferowany będzie sportowy układ wydechowy z dwiema centralnie umieszczonymi owalnymi rurami wydechowymi.

""

moto.rp.pl

Zmieniono również ustawienie zawieszenia. Obniżone zostało o 20 mm, a systemy Porsche Active Suspension Management (PASM) i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) mają zapewnić większą dynamikę jazdy. O odpowiednio dobrą dynamika hamowania ma zadbać układ hamulcowy z tarczami o wielkości 390 mm przodu, 358 mm tył z pomalowanymi na czerwono zaciskami hamulcowymi, które znajdują się za czarnymi, 21 calowymi felgami aluminiowymi RS Spyder. Opcjonalnie dostępny jest ceramiczny układ hamulcowy. Za dopłatą Porsche oferuje pneumatyczne zawieszenie, które w modelu GTS jest obniżone o 10 mm, posiada stabilizację przechyłu i skrętną tylną oś.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Modele GTS mają również swój niepowtarzalny wygląd, który opiera się na standardowym pakiecie sportowym w połączeniu z licznymi czarnymi akcentami. Reflektory LED i tylny pasek świateł są przyciemnione. Przednie wloty powietrza, paski bocznych szyb, rury sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu są również czarne.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

We wnętrzu modele GTS mają podsufitkę wykończoną alcantarą, która również znalazła się na środkowych panelach siedzeń, podłokietnikach konsoli środkowej i na boczkach drzwi. Dodatkowo montuje się wstawki z ciemnego szczotkowanego aluminium, sportowe siedzenia z napisem GTS, który jest również na osłonie progów i obrotomierzu.

""

moto.rp.pl

Nowe modele Porsche Cayenne GTS można już zamawiać. Auta mają pojawić się u dealerów już na początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe Porsche 911 Targa. Lato może się rozpocząć

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Chyba już wszyscy przekonali się, że SUV też może być prawdziwym Porsche. Cayenne GTS to szczególny przedstawiciel swojego gatunku. Z silnikiem V8 powinny powrócić również odpowiednie wrażenia akustyczne. Poza tym kiedy słyszysz, że wchodzi na rynek samochód z silnikiem o ośmiu cylindrach z pojemnością 4-litrów, to chociaż przez chwilę nie czujesz się jakbyś żył w świecie motoryzacji opętanym przez normy i ekologię.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W Porsche oznaczenie GTS zarezerwowane jest dla modeli o bardziej sportowym charakterze. Żeby tego nie zabrakło w Cayennie nowe modele otrzymają silniki V8. To spora zmiana, bo poprzednia generacja wyposażona była w 3,6-litrowe biturbo V6. Teraz silnik ma więcej o 2 cylindry, ​​20 KM i 20 Nm. Kiedy wszyscy pod przykrywką ekologii tną pojemność i liczbę cylindrów czterolitrowa jednostka napędowa rozwija moc 460 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od zera do 100 km/h Cayenne GTS z pakietem Sport Chrono trwa 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 270 km/h. To o 0,6 sekundy i 8 km/h szybciej niż jego poprzednik.

Pozostało 82% artykułu
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech