Nowa opcja. Ford Transit ze skrzynią z Mustanga

Do oferty Forda Transita została dołożona opcja nowej skrzyni biegów. Jest to 10-biegowy automat rodem z Forda Mustanga, który ma poprawić ekonomię auta oraz zwiększyć możliwości holownicze.

Publikacja: 24.06.2020 11:45

Nowa opcja. Ford Transit ze skrzynią z Mustanga

Foto: moto.rp.pl

Nowa automatyczna skrzynia biegów wprowadzona do modelu Transit, stanowi uzupełnienie oferty i odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Nie jest to nowa przekładnia. Została sprawdzona w różnych modelach jak choćby: pick-up’ie Rangarze i F150 czy sportowym Mustangu. Przeszła też testy wytrzymałościowe, gdy jeszcze na fazie projektowania została przetestowana na łącznym dystansie 6 mln km.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Ford Puma: Coś więcej niż Fiesta

– Kierowcy Transita docenią płynny przyrost mocy oferowany przez wiodącą w swojej klasie, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, a operatorzy flot odniosą korzyści jakie daje jej trwałość i wydajność – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe. Podczas projektowania skrzyni, inżynierowie mieli na uwadze poprawę ekonomii – zmniejszenie zużycia paliwa poprzez zwiększenie rozpiętości przełożeń, pozwalające jednostce napędowej pracować w optymalnym zakresie prędkości obrotowej oraz płynniej rozwijając moc. Przy okazji prac, opatentowano 20 innowacyjnych rozwiązań. Wśród nich można wymienić CIDAS (Casting-Integrated Direct Action Solenoid). Jest to regulator ze zintegrowanym elektrozaworem bezpośredniego przełożenia, który zwiększa precyzję nacisku sprzęgła i skraca czas skoku, aby zapewnić szybsze i płynniejsze zmiany biegów.

""

Ford Transit.

Foto: moto.rp.pl

– Automatyczna przekładnia, zastosowana w wersjach Transita przeznaczonych do pracy z dużym obciążeniem, wpływa korzystnie na komfort prowadzenia i oferuje doskonałą zdolność holowania, podkreślając charakter i potencjał wytrzymałych pojazdów oraz ich właściwości jezdne – które zbudowały reputację Transita wśród właścicieli firm – dodał Schep. Nowa przekładnia będzie oferowana w połączeniu z 2-litrowym silnikiem diesla EcoBlue HDT o mocy 170 KM, podwoziami 350 L3 lub 350 L4 o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, z bliźniaczymi lub pojedynczymi kołami na tylnej osi lub autobusem 18-miejscowy 460 L4 o dopuszczalnej masie całkowitej 4600 kg.

Nowa automatyczna skrzynia biegów wprowadzona do modelu Transit, stanowi uzupełnienie oferty i odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Nie jest to nowa przekładnia. Została sprawdzona w różnych modelach jak choćby: pick-up’ie Rangarze i F150 czy sportowym Mustangu. Przeszła też testy wytrzymałościowe, gdy jeszcze na fazie projektowania została przetestowana na łącznym dystansie 6 mln km.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Ford Puma: Coś więcej niż Fiesta

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy