Infiniti
Dla producentów spoza Europy wejście do segmentu premium to szczególnie trudne zadanie. Mimo to dla wielu kuszące chociażby ze względu na chęć powalczenia z Audi, BMW, Mercedesem czy Porsche, ale także z powodu budowania wizerunku marki. Wzrost prestiżu był jednym z powodów, dla których Nissan w 2008 roku zdecydował się na wprowadzenie luksusowego Infiniti na rynek europejski. Marka miała już ugruntowaną pozycję w USA, ale też potencjał żeby zaistnieć na rynku niemieckim, francuskim czy w Wielkiej Brytanii. SUV-y i limuzyny zachwyciły stylistyką i interesującą technologią, a niewielka sieć dealerów wysokim poziomem obsługi klienta. Mimo współpracy z Mercedesem marka wycofała się z podboju Europy. Biznes przestał się opłacać, bo inwestycje, które Japończycy musieliby ponieść żeby podołać nowym normom spalin nigdy by się nie zwróciły. Na początku 2020 roku podjęto decyzję o rezygnacji obecności na rynku europejskim. Teraz Infiniti koncentruje się teraz na Stanach Zjednoczonych i Chinach.
CZYTAJ TAKŻE: Infiniti QX60: Nowy model w polskich salonach
Infiniti Q60.
Chevrolet
Amerykanie też w Europie nigdy nie mieli łatwo. Swoich sił próbowali już niemal wszyscy – Cadillac, Pontiac, Buick czy swego czasu Chrysler. Nie licząc Forda zadomowić na dłużej udało się jednie Chevroletowi. Spółka zależna od General Motors była co prawda w większości przypadków pozostałością po koreańskich modelach Daewoo i niemieckim Oplu, ale nazwa była amerykańska. Chevrolet zyskał sympatię klientów głównie dzięki niskiej cenie. Auta na wielu europejskich rynkach, w tym również w Polsce sprzedawały się całkiem nieźle. Z zaskoczeniem przyszła decyzja podjęta w 2013 roku w Detroit, że w 2015 roku marka w całości wycofuje się z Europy. Amerykanie jako powód podali trudną sytuację gospodarczą.
Chevrolet Malibu.