Reklama

Jedyna marka samochodów z żeńskim imieniem. Mercedes ma 120 lat

120 lat temu imię 11-letniej dziewczynki stało się uosobieniem samochodów i nazwą pierwszej marki pojazdów luksusowych na świecie.

Publikacja: 26.04.2020 11:39

Jedyna marka samochodów z żeńskim imieniem. Mercedes ma 120 lat

Foto: moto.rp.pl

2 kwietnia 1900 roku firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody „Mercédès”, po wówczas 11 letniej córce Emila Jellinka. Ten austriacki biznesmen, mieszkaniec Nicei, handlował automobilami Daimlera i zapisywał je do udziału w wyścigach. Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes 35 PS – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 roku. Automobil zwrócił na siebie uwagę z powodu bardzo zaawansowanej jak na tamte czasy techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd. Mercedes 35 PS uchodzi za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki swojej postępowej konstrukcji stał się wzorcem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny francuskiego automobilklubu (Automobile Club of France), po wyścigowym tygodniu powiedział: „Weszliśmy w erę Mercedesa”.

""

Mercedes 35.

Foto: moto.rp.pl

""

11 letnia Mercédès Jellinek – dziewczyna, która nadała niemieckiej marce swoje imię.

Foto: moto.rp.pl

Od tamtej pory chłodnice osobowych samochodów Daimlera zdobił zakrzywiony napis „Mercédès”. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy 23 czerwca 1902 r., a od 26 września 1902 r. była chroniona prawem. Niebawem nazwa marki – zmieniona na „Mercedes-Benz” po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r. – stała się zarówno wyrazem, jak i symbolem przywiązania do luksusu oraz innowacji.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes AMG Project One: Jeśli kupiłeś, to nie sprzedasz

Reklama
Reklama
""

Plakat obwieszczający fuzję firm Benz & Cie. z Daimler-Motoren-Gesellschaft, która miała miejsce w dniu 28 czerwca 1926 r. Nowa firma rozpoczęła działalność 1 lipca 1926 r. Pod nazwą Daimler-Benz AG.

Foto: moto.rp.pl

Do dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi imię kobiety. „Kobiety takie jak Mercédès Jellinek czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu Mercedes-Benz” – mówi Bettina Fetzer, szefowa marketingu Mercedes-Benz AG.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG: Pierwszy samochód, który stworzyłem był elektryczny

""

Foto: moto.rp.pl

2 kwietnia 1900 roku firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody „Mercédès”, po wówczas 11 letniej córce Emila Jellinka. Ten austriacki biznesmen, mieszkaniec Nicei, handlował automobilami Daimlera i zapisywał je do udziału w wyścigach. Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes 35 PS – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 roku. Automobil zwrócił na siebie uwagę z powodu bardzo zaawansowanej jak na tamte czasy techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd. Mercedes 35 PS uchodzi za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki swojej postępowej konstrukcji stał się wzorcem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny francuskiego automobilklubu (Automobile Club of France), po wyścigowym tygodniu powiedział: „Weszliśmy w erę Mercedesa”.

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama