Kolejny elektryczny Fiat. Następca Pandy

Fiat 500 będzie miał konkurencję i to z własnego podwórka. Włosi powiększą ofertę o Fiata 120. Nie wiadomo póki co czy mierzący około 3,7-metra długości model będzie następcą wysłużonego Fiata Panda.

Publikacja: 16.03.2020 09:33

Kolejny elektryczny Fiat. Następca Pandy

Foto: moto.rp.pl

Włoska marka Fiat zawsze była ekspertem w tworzeniu małych samochodów. Najlepszym tego przykładem jest miejska 500-tka, która bije rekordy popularności. Jej najnowsza odsłona – trzecia generacja – będzie oferowana wyłącznie jako wersja w pełni elektryczna. Mimo popularności Fiata 500, okazuje się, że marka pracuje nad kolejnym małym modelem. Na zeszłorocznych targach w Genewie Fiat Centoventi (co po włosku oznacza 120) stał się sensacją. Plotki mówią, że model ten zastąpi wysłużoną Pandę, nie są one jednak potwierdzone.

CZYTAJ TAKŻE: Fiat 500 Hybrid, Fiat Panda Hybrid: Początek elektryfikacji

""

Fiat 120 – prawdopodobnie tak będzie wyglądał następca modelu Panda.

moto.rp.pl

– To nie był jedynie pokaz, wciąż pracujemy nad naszym nowym miejskim dzieckiem – powiedział Olivier Francis, dyrektor generalny marki Fiat w rozmowie z brytyjskim magazynem „Auto Express” i dodał – To kolejne podejście do całkowicie elektrycznego auta. Olivier Francis ocenił również, że to właśnie dzięki miejskim samochodom na prąd, Fiat będzie miał świetlaną przyszłość. Dodał również, że o ile nowy Fiat 500e jest „tradycyjnym” elektrykiem, to model 120 ma być tańszym i niekonwencjonalnym odpowiednikiem.

""

moto.rp.pl

Ma on powstawać na tej samej platformie co model 500e. Nowością będzie możliwość wydłużania zasięgu. Standardowo pojazd będzie mógł pokonać do 100 km. Jednak jeśli ktoś będzie potrzebował przemieścić się na dalsze dystanse, będzie mógł zwiększyć zasięg o dodatkowe 100 km. Jak ma być to możliwe? Otóż pod podłogą przewidziano miejsce na cztery zestawy akumulatorów plus jeden wyciągany spod fotela. Producent deklaruje, że nowy mieszczuch będzie mógł dzięki temu pokonać łącznie do 500 km – na pięciu pełnych akumulatorach. Prędkość maksymalną ograniczono do 150 km/h. Niepotwierdzone źródła sugerują, że cena pojazdu będzie zależna od wyceny pakietu akumulatorów. Najtańszy model może kosztować około 15 tys. euro (ok. 64 tys. zł) na rynku rodzimym – we Włoszech, a poza granicami około 18 tys. euro (77 tys. zł).

CZYTAJ TAKŻE: Fiat 500e: Od teraz elektryczny

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Włoska marka Fiat zawsze była ekspertem w tworzeniu małych samochodów. Najlepszym tego przykładem jest miejska 500-tka, która bije rekordy popularności. Jej najnowsza odsłona – trzecia generacja – będzie oferowana wyłącznie jako wersja w pełni elektryczna. Mimo popularności Fiata 500, okazuje się, że marka pracuje nad kolejnym małym modelem. Na zeszłorocznych targach w Genewie Fiat Centoventi (co po włosku oznacza 120) stał się sensacją. Plotki mówią, że model ten zastąpi wysłużoną Pandę, nie są one jednak potwierdzone.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności