Premiera elektrycznej „500”, która będzie nazywała się Prima planowana była podczas odwołanego z powodu koronawirusa Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Ostatecznie Włosi udostępnili informacje jedynie włoskim mediom. Teraz oficjalna, chociaż internetowa, premiera Primy zaplanowana jest w najbliższych dniach w mediolańskim muzeum Triennale. To auto ma być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 87 kilowatów oraz baterią litowo-jonową o mocy 42 kWh. Trzydrzwiowa Prima będzie w stanie pojechać z maksymalną prędkością 160 km/godz. Ładowanie w domowym garażu potrwa 6 godz., przy korzystaniu w szybkich ładowarek zwiększenie zasięgu o 50 km będzie trwało 5 minut, a wypełnienie baterii w 80 proc – 35 minut.
Fiat już teraz zaczął przyjmować zamówienia na swoje pierwsze e-auto, które będzie kosztowało we Włoszech 37,9 tys euro (około 162 tys. zł). Pierwsi kupujący dostaną swoje samochody na początku lata 2020, a wkrótce potem dostępne będą tańsze wersje. Prima została skonstruowana na zmodyfikowanej platformie FCA, wykorzystywanej również przy produkcji Lanci Ypsilon i Fiat Panda. Obydwa te modele są pięciodrzwiowe, natomiast Fiat „500” korzysta z mniejszej platformy. Wstępna produkcja tego samochodu rozpoczęła się już w fabryce Fiata Mirafiori pod Turynem, a pełną parą ma ruszyć w czerwcu 2020. W bardzo wstępnych planach, kiedy FCA zaczynała się przymierzać do auta z napędem elektrycznym, bardzo silnym kandydatem do produkcji była fabryka FCA w Tychach. Jako argument podawano, że będzie ono stanowiło kolejną modyfikację „500”.
CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny Fiat 500 z Turynu, Tychom zostaje Dolce Vita