Fiat 500e: Od teraz elektryczny

Pierwszy elektryczny Fiat – , czyli popularna „500” będzie wyglądał jak jego starszy brat z napędem tradycyjnym, a na jednym ładowaniu ma przejechać 320 km. Początkowo auto będzie sprzedawane tylko w Europie.

Publikacja: 05.03.2020 10:19

Fiat 500e: Od teraz elektryczny

Foto: moto.rp.pl

Premiera elektrycznej „500”, która będzie nazywała się Prima planowana była podczas odwołanego z powodu koronawirusa Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Ostatecznie Włosi udostępnili informacje jedynie włoskim mediom. Teraz oficjalna, chociaż internetowa, premiera Primy zaplanowana jest w najbliższych dniach w mediolańskim muzeum Triennale. To auto ma być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 87 kilowatów oraz baterią litowo-jonową o mocy 42 kWh. Trzydrzwiowa Prima będzie w stanie pojechać z maksymalną prędkością 160 km/godz. Ładowanie w domowym garażu potrwa 6 godz., przy korzystaniu w szybkich ładowarek zwiększenie zasięgu o 50 km będzie trwało 5 minut, a wypełnienie baterii w 80 proc – 35 minut.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Fiat już teraz zaczął przyjmować zamówienia na swoje pierwsze e-auto, które będzie kosztowało we Włoszech 37,9 tys euro (około 162 tys. zł). Pierwsi kupujący dostaną swoje samochody na początku lata 2020, a wkrótce potem dostępne będą tańsze wersje. Prima została skonstruowana na zmodyfikowanej platformie FCA, wykorzystywanej również przy produkcji Lanci Ypsilon i Fiat Panda. Obydwa te modele są pięciodrzwiowe, natomiast Fiat „500” korzysta z mniejszej platformy. Wstępna produkcja tego samochodu rozpoczęła się już w fabryce Fiata Mirafiori pod Turynem, a pełną parą ma ruszyć w czerwcu 2020. W bardzo wstępnych planach, kiedy FCA zaczynała się przymierzać do auta z napędem elektrycznym, bardzo silnym kandydatem do produkcji była fabryka FCA w Tychach. Jako argument podawano, że będzie ono stanowiło kolejną modyfikację „500”.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny Fiat 500 z Turynu, Tychom zostaje Dolce Vita

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Prima, mimo że bardzo oczekiwana na rynku będzie teraz miała potężną konkurencję. Wśród takich aut jest już Twingo Z.E oraz znacząco tańsza elektrycznej Daci, wirtualnie pokazana w Genewie. Z kolei Honda pojawi się na europejskim rynku tego lata i Japończycy mają nadzieję na sprzedaż przynajmniej 10 tys. sztuk tego pojazdu. Prima będzie także konkurowała z autami elektrycznymi Grupy VW — VWUp, Skodą Citigo oraz Seatem Mii.

""

moto.rp.pl

Jak przypominają włoskie media FCA nie zamierza, poza tym modelem, rozbudowywać oferty w segmencie najmniejszych miejskich samochodów. Jak mówił jeszcze we wrześniu 2019 prezes FCA, Mike Manley firma zrobi wszystko, aby kupujący dotychczas małe auta powoli przestawiali się na większe modele, które dla producentów są bardziej dochodowe. Jak informuje włoski portal motoryzacyjny „Quattrorute” FCA nadal także ma zamiar produkować auta z silnikami spalinowymi.

""

moto.rp.pl

Przy tym Prima nie jest pierwszym elektrycznym modelem FCA. W 2010 w meksykańskiej fabryce Chryslera w Toluca produkowany jest model e-500, tylko po to, aby koncern był w stanie obniżyć średnią emisję spalin w swojej ofercie. W 2014 roku ówczesny prezes FCA, Sergio Marchionne zniechęcał do kupowania tego modelu, ponieważ FCA tracił na nim pieniądze.

CZYTAJ TAKŻE: Fiat 500 Hybrid, Fiat Panda Hybrid: Początek elektryfikacji

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

Nowy elektryczny Fiat 500.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

Elektryczny Fiat 500.

moto.rp.pl

Premiera elektrycznej „500”, która będzie nazywała się Prima planowana była podczas odwołanego z powodu koronawirusa Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Ostatecznie Włosi udostępnili informacje jedynie włoskim mediom. Teraz oficjalna, chociaż internetowa, premiera Primy zaplanowana jest w najbliższych dniach w mediolańskim muzeum Triennale. To auto ma być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 87 kilowatów oraz baterią litowo-jonową o mocy 42 kWh. Trzydrzwiowa Prima będzie w stanie pojechać z maksymalną prędkością 160 km/godz. Ładowanie w domowym garażu potrwa 6 godz., przy korzystaniu w szybkich ładowarek zwiększenie zasięgu o 50 km będzie trwało 5 minut, a wypełnienie baterii w 80 proc – 35 minut.

Pozostało 80% artykułu
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech