Fiat 500 Hybrid, Fiat Panda Hybrid: Początek elektryfikacji

Fiat 500 i Fiat Panda będą pierwszymi modelami koncernu FCA w tym segmencie z technologię hybrydową.

Publikacja: 25.02.2020 20:04

Fiat 500 Hybrid, Fiat Panda Hybrid: Początek elektryfikacji

Foto: moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowe modele dostępne będą od lutego 2020 roku. Fiat obiecuje sobie, że rok 2020 będzie krokiem milowym w historii marki. Wraz z wprowadzeniem nowych hybrydowych wersji 500 i Pandy rozpoczyna proces elektryfikacji marki. Kolejnym nowym modelem będzie, produkowany w Turynie, elektryczny Fiat 500. Właśnie to auto ma odegrać kluczową rolę w strategii „e-Mobility by FCA”.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowy silnik benzynowy Mild Hybrid łączy litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 70 KM z 12-woltowym elektrycznym BSG (Belt integrated Starter Generator) i baterią litową. W porównaniu do wersji 1.2 Fire o mocy 69 KM miękka hybryda ma obniżyć zużycie paliwa, zmniejszając w ten sposób emisję CO2 średnio od 20 do 30 procent.

CZYTAJ TAKŻE: Fiat Centoventi: Pudełko z klocków

CENY FIATA 500 HYBRID:

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Oferowana na starcie wersja Launch Edition otrzyma tapicerkę wykonaną plastiku pochodzącego z recyklingu: 10 procent plastiku pochodzi z oczyszczania mórz, a 90 procent z lądu. By uzyskać specjalną nitkę należy najpierw przekształcić plastik w płatki PET, później z tych płatków wytworzyć przędzę, z której produkowane są tkaniny. W fazie tkania, poliester pochodzenia morskiego jest mieszany z innymi, przyjaznymi dla środowiska włóknami, które są poddawane recyklingowi lub pochodzą z odzysku.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Miękka hybryda Pandy i modelu 500 Hybrid Launch Edition zestawiona jest z najnowszą wersją manualnej, sześciostopniowej skrzyni biegów. Serię specjalną Hybrid rozpoznać można po napisie Hybrid umieszczonym na tyle samochodu oraz logo w kształcie litery H, którą tworzą dwie krople rosy na środkowym słupku. Pojawi się też nowy kolor nadwozia w odcieniu zieleni „Dewdrop”.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny Fiat 500 z Turynu, Tychom zostaje Dolce Vita

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowe modele dostępne będą od lutego 2020 roku. Fiat obiecuje sobie, że rok 2020 będzie krokiem milowym w historii marki. Wraz z wprowadzeniem nowych hybrydowych wersji 500 i Pandy rozpoczyna proces elektryfikacji marki. Kolejnym nowym modelem będzie, produkowany w Turynie, elektryczny Fiat 500. Właśnie to auto ma odegrać kluczową rolę w strategii „e-Mobility by FCA”.

Nowy silnik benzynowy Mild Hybrid łączy litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 70 KM z 12-woltowym elektrycznym BSG (Belt integrated Starter Generator) i baterią litową. W porównaniu do wersji 1.2 Fire o mocy 69 KM miękka hybryda ma obniżyć zużycie paliwa, zmniejszając w ten sposób emisję CO2 średnio od 20 do 30 procent.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności