Volkswagen: rebranding stulecia

Volkswagen wprowadza nowy logotyp i w ślad za tym zmienia wizerunek marki. Oficjalna prezentacja obyła się w poniedziałek wieczorem na spotkaniu grupy VW, na którym również po raz pierwszy pokazany został elektryczny ID.3.

Publikacja: 10.09.2019 07:17

Volkswagen: rebranding stulecia

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen kreuje się na nowo. Marka ma wydać się bardziej nowoczesna i autentyczna. Nowy logotyp to też nowa tożsamość marki. Znak Volkswagena od teraz jest w 2D, a jako pierwszy otrzymał go elektryczny ID.3.

""

Nowy logotyp Volkswagena.

moto.rp.pl

– ID.3 to coś więcej niż nowy model, to Volkswagen, który przenosi samochód elektryczny z niszy do centrum społeczeństwa i sprawia, że jest on dostępny dla wszystkich – powiedział w swoim przemówieniu dyrektor generalny Herbert Diess. Światowa premiera elektrycznego modelu ma wyznaczyć początek nowej ery dla Volkswagena. Nowe logo jest wyraźniejsze i dzięki płaskiej optyce 2D sprowadzone do podstawowych elementów.

""

Tak na przełomie lat zmieniał się logotyp Volkswagena.

moto.rp.pl

Zmiana wizerunku Volkswagena jest jedną z największych operacji rebrandingu na świecie. Oczekuje się, że wszystko zakończy się do połowy 2020 roku. Obejmuje 171 rynków w 154 krajach. Trzeba będzie wymienić ok. 70 tys. logotypów u ponad 10 000 dealerów i partnerów serwisowych na całym świecie.

– Nowa tożsamość marki oznacza początek nowej ery dla Volkswagena – mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. – Dzięki sformułowaniu nowych wymagań dotyczących treści i nowych produktów, marka wprowadza głęboką zmianę w zrównoważonej przyszłości bezemisyjnej dla wszystkich – teraz jest właściwy czas, aby pokazać nowe podejście naszej marki do świata zewnętrznego.

""

Herbert Diess dyrektor generalny marki Volkswagen podczas prezentacji nowego logotypu i modelu ID.3.

moto.rp.pl

Nowością jest to, że Volkswagen po raz pierwszy otrzyma dźwiękowe logo. To sprawi, że marka w przyszłości będzie rozpoznawalna również akustycznie. Oto bowiem kobiecy głos wypowiada nazwę „Volkswagen”. Tekst czyta niemiecka aktorka Luise Helm. Dyrektor marketingu Volkswagena Jochen Sengpiehl skomentował to w następujący sposób: „Volkswagen staje się bardziej kobiecy, nigdy tak nie było. Moje trzy córki, moja żona i moja teściowa pogratulowały mi”.

ZOBACZ TAKŻE: IAA 2019 | Volkswagen ID.3: Oto auto nowej ery

Volkswagen kreuje się na nowo. Marka ma wydać się bardziej nowoczesna i autentyczna. Nowy logotyp to też nowa tożsamość marki. Znak Volkswagena od teraz jest w 2D, a jako pierwszy otrzymał go elektryczny ID.3.

– ID.3 to coś więcej niż nowy model, to Volkswagen, który przenosi samochód elektryczny z niszy do centrum społeczeństwa i sprawia, że jest on dostępny dla wszystkich – powiedział w swoim przemówieniu dyrektor generalny Herbert Diess. Światowa premiera elektrycznego modelu ma wyznaczyć początek nowej ery dla Volkswagena. Nowe logo jest wyraźniejsze i dzięki płaskiej optyce 2D sprowadzone do podstawowych elementów.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni