Volkswagen kreuje się na nowo. Marka ma wydać się bardziej nowoczesna i autentyczna. Nowy logotyp to też nowa tożsamość marki. Znak Volkswagena od teraz jest w 2D, a jako pierwszy otrzymał go elektryczny ID.3.
Nowy logotyp Volkswagena.
– ID.3 to coś więcej niż nowy model, to Volkswagen, który przenosi samochód elektryczny z niszy do centrum społeczeństwa i sprawia, że jest on dostępny dla wszystkich – powiedział w swoim przemówieniu dyrektor generalny Herbert Diess. Światowa premiera elektrycznego modelu ma wyznaczyć początek nowej ery dla Volkswagena. Nowe logo jest wyraźniejsze i dzięki płaskiej optyce 2D sprowadzone do podstawowych elementów.
Tak na przełomie lat zmieniał się logotyp Volkswagena.
Zmiana wizerunku Volkswagena jest jedną z największych operacji rebrandingu na świecie. Oczekuje się, że wszystko zakończy się do połowy 2020 roku. Obejmuje 171 rynków w 154 krajach. Trzeba będzie wymienić ok. 70 tys. logotypów u ponad 10 000 dealerów i partnerów serwisowych na całym świecie.