Opel jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który oferuje klientom elektryczny samochód rajdowy, wprowadzając ten rodzaj napędu do motosportu. W ostatnich latach ADAC Opel Rallye Cup był idealną przepustką do rajdów dla około 100 młodych kierowców z 18 krajów. Najszybsi mogli zaprezentować swój talent na arenie międzynarodowej w zespole ADAC Opel Junior Rallye. Juniorzy Opla wygrali mistrzostwo europejskie cztery razy z rzędu (w latach od 2015 do 2018) dzięki modelowi Opel ADAM R2. Teraz będą mogli spróbować swoich sił w ADAC Opel e-Rally Cup.
Opel Corsa-e Rally, jeszcze jako concept / fot. Opel
– Corsa-e to samochód elektryczny dla wszystkich – jest w pełni przystosowany do codziennego użytku i ma przystępną cenę; są to cechy, które mają zastosowanie również w sportach samochodowych. Wykorzystaliśmy pojazd produkcyjny jako podstawę i jesteśmy pierwszym producentem samochodów na świecie, który stworzył elektryczny samochód rajdowy – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.
CZYTAJ TAKŻE: Opel Corsa-e: Zamówienia ruszyły, cena… obiecująca
– Wraz z ADAC Opel e-Rally Cup wprowadzamy po raz pierwszy napęd elektryczny do głównego nurtu sportu. Innowacyjna koncepcja i współpraca z Groupe PSA otwierają nam nowe możliwości, zwłaszcza przy wsparciu młodych kierowców. Jestem pewien, że w ten sposób wskażemy drogę sportu motorowego daleko poza granicami Niemiec – przekonuje Hermann Tomczyk, prezes ADAC Sport. Początkowo ADAC Opel e-Rally Cup będzie częścią Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Seria ma się rozpocząć latem 2020 roku. Co najmniej dziesięć rund kwalifikacyjnych do 2021 r. złoży się na tzw. „super sezon”. Jednocześnie wystartuje nowa edycja akademii ADAC Opel Rallye Academy, uruchomionej w 2016 r.