Następca Audi R8 z napędem elektrycznym. Zbudują go z pomocą Chorwatów

Następca Audi R8 otrzyma napęd elektryczny. Auto powstanie przy współpracy chorwackiej firmy Rimac.

Publikacja: 14.08.2019 08:57

Następca Audi R8 z napędem elektrycznym. Zbudują go z pomocą Chorwatów

Foto: moto.rp.pl

Audi planuje następcę R8 jako całkowicie elektryczny model. Brytyjski „Car Magazine” powołując się na osoby z Audi donosi, że model będzie nosił nazwę RS e-tron i będzie budowany od 2023 lub 2024 roku. Ma powstawać na przedmieściach Heilbronn (Böllinger Höfe), tam, gdzie jest produkowany obecnie R8. W tych samych zakładach od 2020 roku montowany będzie e-tron GT, który wykorzystuje tę samą platformę, co Porsche Taycan.

""

W zakładach nieopodal niemieckiego miasta Heilbronn produkowany jest aktualnie Audi R8.

moto.rp.pl

RS e-tron ma być napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 700 kW, które czerpią moc z akumulatora o mocy 95 kWh. To powinno wystarczyć, żeby auto przyspieszało do 100 km/h zaledwie w 2,5 sekundy. Planowany zasięg to około 480 kilometrów. Według doniesień cena ma wahać się w okolicach 200 000 euro. Tak więc RS e-tron byłby dwa razy droższy niż Porsche Taycan, którego cena początkowa ma być niższa niż 100 000 euro.

""

Rimac Concept One.

moto.rp.pl

Rimac to chorwacki producent samochodów elektrycznych. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie 2018 założyciel i szef Mate Rimac zaprezentował samochód sportowy o mocy 1408 kW. Ponadto firma opracowuje napędy dla innych producentów. Porsche i Hyundai już współpracują z Chorwatami. Porsche kupiło nawet 10 proc. udziałów w tej firmie.

Audi planuje następcę R8 jako całkowicie elektryczny model. Brytyjski „Car Magazine” powołując się na osoby z Audi donosi, że model będzie nosił nazwę RS e-tron i będzie budowany od 2023 lub 2024 roku. Ma powstawać na przedmieściach Heilbronn (Böllinger Höfe), tam, gdzie jest produkowany obecnie R8. W tych samych zakładach od 2020 roku montowany będzie e-tron GT, który wykorzystuje tę samą platformę, co Porsche Taycan.

RS e-tron ma być napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 700 kW, które czerpią moc z akumulatora o mocy 95 kWh. To powinno wystarczyć, żeby auto przyspieszało do 100 km/h zaledwie w 2,5 sekundy. Planowany zasięg to około 480 kilometrów. Według doniesień cena ma wahać się w okolicach 200 000 euro. Tak więc RS e-tron byłby dwa razy droższy niż Porsche Taycan, którego cena początkowa ma być niższa niż 100 000 euro.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Parking
BMW X1. Pokaz możliwości w klasie kompaktowych SUV-ów.
Parking
BMW i7. Krok w przyszłość.
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej