Następca Audi R8 z napędem elektrycznym. Zbudują go z pomocą Chorwatów

Następca Audi R8 otrzyma napęd elektryczny. Auto powstanie przy współpracy chorwackiej firmy Rimac.

Publikacja: 14.08.2019 08:57

Następca Audi R8 z napędem elektrycznym. Zbudują go z pomocą Chorwatów

Foto: moto.rp.pl

Audi planuje następcę R8 jako całkowicie elektryczny model. Brytyjski „Car Magazine” powołując się na osoby z Audi donosi, że model będzie nosił nazwę RS e-tron i będzie budowany od 2023 lub 2024 roku. Ma powstawać na przedmieściach Heilbronn (Böllinger Höfe), tam, gdzie jest produkowany obecnie R8. W tych samych zakładach od 2020 roku montowany będzie e-tron GT, który wykorzystuje tę samą platformę, co Porsche Taycan.

""

W zakładach nieopodal niemieckiego miasta Heilbronn produkowany jest aktualnie Audi R8.

Foto: moto.rp.pl

RS e-tron ma być napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 700 kW, które czerpią moc z akumulatora o mocy 95 kWh. To powinno wystarczyć, żeby auto przyspieszało do 100 km/h zaledwie w 2,5 sekundy. Planowany zasięg to około 480 kilometrów. Według doniesień cena ma wahać się w okolicach 200 000 euro. Tak więc RS e-tron byłby dwa razy droższy niż Porsche Taycan, którego cena początkowa ma być niższa niż 100 000 euro.

""

Rimac Concept One.

Foto: moto.rp.pl

Rimac to chorwacki producent samochodów elektrycznych. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie 2018 założyciel i szef Mate Rimac zaprezentował samochód sportowy o mocy 1408 kW. Ponadto firma opracowuje napędy dla innych producentów. Porsche i Hyundai już współpracują z Chorwatami. Porsche kupiło nawet 10 proc. udziałów w tej firmie.

Audi planuje następcę R8 jako całkowicie elektryczny model. Brytyjski „Car Magazine” powołując się na osoby z Audi donosi, że model będzie nosił nazwę RS e-tron i będzie budowany od 2023 lub 2024 roku. Ma powstawać na przedmieściach Heilbronn (Böllinger Höfe), tam, gdzie jest produkowany obecnie R8. W tych samych zakładach od 2020 roku montowany będzie e-tron GT, który wykorzystuje tę samą platformę, co Porsche Taycan.

RS e-tron ma być napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 700 kW, które czerpią moc z akumulatora o mocy 95 kWh. To powinno wystarczyć, żeby auto przyspieszało do 100 km/h zaledwie w 2,5 sekundy. Planowany zasięg to około 480 kilometrów. Według doniesień cena ma wahać się w okolicach 200 000 euro. Tak więc RS e-tron byłby dwa razy droższy niż Porsche Taycan, którego cena początkowa ma być niższa niż 100 000 euro.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy