Premiery 2019 | BMW: Rok mocy

Zapowiada się bardzo pracowity rok dla BMW. W roku 2019 pojawi się kilka modernizacji, nowych generacji i kilka modeli ze znaczkiem M.

Publikacja: 09.02.2019 12:23

Premiery 2019 | BMW: Rok mocy

Foto: moto.rp.pl

BMW serii 3 (G20)

Nowa „trójka” swój debiut już ma za sobą. Zupełnie nowy model o fabrycznym oznaczeniu G20 został zaprezentowany po raz pierwszy jesienią 2018 roku na targach w Paryżu. Nowe BMW jest sztywniejsze od swojego poprzednika o 50 procent, lżejsze średnio o 55 kg i ma niżej położony środek ciężkości. Seria 3 wejdzie na rynek 9 marca 2019 roku.

""

Nowe BMW serii 3.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

BMW Z4

W przypadku Z4 jest podobnie jak z serią 3. Model już zaprezentowano, czeka jedynie na wejście na rynek. To też ma nastąpić w okolicach marca. Najnowsza generacja roadstera została przygotowana razem z Toyotą. To techniczny bliźniak nowej Toyoty Supry. Topowy model M40i z 6-cylindrowym silnikiem o mocy 340 KM (0-100 km/h w 4,5 s) kosztuje co najmniej 295 000 zł. Cena bazowej wersji rozpoczyna się od 178 100 zł.

""

BMW Z4

Foto: moto.rp.pl

BMW X2 M35i

Najbardziej sportowa wersja crossovera X2. Wersja z oznaczeniem M35i będzie napędzana 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności dwóch litrów. Moc 306 KM, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. W salonach w pierwszym kwartale 2019 roku.

""

BMW X2 M35i

Foto: moto.rp.pl

BMW X7

Ważną premierą dla BMW będzie nowy, największy SUV BMW. Pierwszy model w segmencie luksusowych SUV-ów. 5151 mm długości, 2000 mm szerokości i 1805 wysokości, ogromny rozstaw osi – 3105 mm. W środku trzy rzędy siedzeń i miejsce dla siedmiu osób. X7 produkowany jest w amerykańskiej fabryce w Spartanburgu. Do wyboru będą trzy wersje silnikowe. Dwa diesle – xDrive 30d (265 KM), xDrive M50d (400 KM) i wersja benzynowa xDrive 40i (340 KM). Cena od 393 000 zł (za xDrive 30d). Start w marcu.

""

BMW X7.

Foto: moto.rp.pl

BMW serii 8 Cabrio

Seria 8 w maju doczeka się wersji z otwartym nadwoziem. Dach można składać i rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Cały proces trwa 15 sekund. Pod względem wyposażenia i rozwiązań technicznych, wersja cabrio jest identyczne z coupe. Topowym napędem będzie 4,4-litrowy V8 z podwójnym doładowaniem, generujący 530 KM mocy i 748 Nm momentu obrotowego. Pojawi się również wersja z dieslem 840d xDrive z rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o mocy 320 KM.

""

BMW serii 8 Cabrio.

Foto: moto.rp.pl

BMW serii 7

Bawarczycy zmodernizowali flagową limuzynę serii 7, i zrobili to w taki sposób, że nikomu nie ujdzie to uwadze. Rozmiary przedniego wlotu powietrza urosły do wielkości boiska piłkarskiego. Przedni grill jest większy od 40 procent od poprzedniego. Poza tym poprawiono wyciszenie, wprowadzono cyfrowy BMW Live Cockpit Professional z systemem 7.0, powrócą też wersje silnikowe V12 6,6 l, V8 4,4 l oraz sześciocylindrowe 3,0 l (w odmianie benzynowej i diesla), które po wprowadzeniu testów WLTP zniknęły z oferty. Poprawiono także systemy wspomagających kierowcę. Premiera w maju 2019 roku.

""

BMW serii 7.

Foto: moto.rp.pl

BMW X1

BMW X1 zostanie zmodernizowane. Zewnętrznie będzie to niewielki face lifting. We wnętrzu SUV otrzyma większy ekran nawigacji, digitalowe instrumenty, dźwignia zmiany biegów będzie mniejsza i bardziej elegancka. Pod maską znajdą się trzy i czterocylindrowe silniki, które spełniają normę Euro-6d-Temp. Po modernizacji pojawi się po raz pierwszy w ofercie wersja Plug-in-Hybrid X1 xDrive25e iPerformance z elektrycznym zasięgiem 41 km. Hybrydowy wariant jest już dostępny na chińskim rynku.

""

BMW X1.

Foto: moto.rp.pl

BMW seria 3 Touring

Premiera „trójki” w wersji kombi będzie mieć miejsce na początku marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Technicznie auto będzie identyczne z limuzyną. W sprzedaży pojawi się latem 2019 roku.

""

BMW seria 3 Touring.

Foto: moto.rp.pl

BMW serii 1

To będzie zupełnie nowa seria 1. Z nieco wyższą karoserią i większym rozstawem osi względem aktualnego modelu. Co jednak ważniejsze, nowa „jedynka” będzie miała przedni napęd (w opcji i mocniejszych modelach xDrive). Nowa generacja będzie dostępna wyłącznie z 5-drzwiową karoserią. Model 3-drzwiowy zostaje skreślony. W ofercie nie znajdą się też pochodne wersje. Rynkowy debiut w okolicach września.

""

Prototyp BMW serii 1.

Foto: moto.rp.pl

BMW X5 xDrive45e

Hybrydowa wersja nowej generacji X5 pojawi się na rynku w okolicach października. SUV będzie mógł pokonać na na energii elektrycznej dystans do 80 km. Napędzany będzie 3-litrowym, benzynowym silnikiem o mocy 282 KM i jednostką elektryczną  mocy 110 KM. Taka kombinacja daje łączną moc 389 KM. Również w okolicach października przewidziana jest premiera BMW serii 3 (G20) w wersji hybrid plug-in.

""

BMW X5 xDrive45e z dodatkową klapką na przednim błotniku. To właśnie tu znajduje się wtyczka do ładowania.

Foto: moto.rp.pl

BMW serii 8 Gran Coupe

Seria 8 doczeka się z końcem roku jeszcze jednego wcielenia. Będzie to czterodrzwiowe coupe o znanej już nazwie Gran Coupe. BMW pokazało już koncepcyjne wydanie tej wersji, jednak seryjny model wypadnie mniej spektakularnie. Główni konkurenci to Porsche Panamera i Mercedes CLS. Technicznie model będzie identyczny z wersją coupe. Premiera w okolicach listopada.

""

Koncept BMW 8 Gran Coupe. Wersja seryjna będzie nieco spokojniejsza.

Foto: moto.rp.pl

BMW M8 / M 8 Cabrio

Wszystko wskazuje na to, że na najmocniejsze modele serii 8 przyjdzie nam poczekać do końca 2019 roku. Nowe BMW M8 będzie napędzane silnikiem 4.4 V8 z M TwinPower Turbo o mocy przynajmniej 600 KM. Napęd xDrive zostanie zapożyczony z BMW M5. BMW M8 ma mieć całkowicie zmodyfikowane zawieszenie względem M850i. W standardzie będą adaptacyjne amortyzatory pracujące w jednym z trzech trybów: Comfort, Sport i Sport Plus.

""

Prototyp BMW M8.

Foto: moto.rp.pl

BMW iX3

Pierwszy w pełni elektryczny SUV BMW produkowany będzie w fabryce w Chinach. Podstawowy model ma mieć baterię o pojemności 70 kWh, co pozwoli uzyskać zasięg około 400 km. Stylistycznie model nieco będzie się różnić od modeli X3 napędzanych silnikami spalinowymi. Ten model to kolejny krok BMW w rozwijaniu strategi aut elektrycznych. Premiera powinna odbyć się w grudniu 2019 roku. Do sprzedaży model trafi dopiero w 2020 roku.

""

W pełni elektryczne BMW iX3

Foto: moto.rp.pl

BMW X5 M

Najmocniejsza wersja BMW X5 w wersji M pojawi się w salonach w 2020 roku. Jednak jej prezentacja powinna odbyć się jeszcze pod koniec tego roku. SUV napędzany będzie 4,4 litrowym silnikiem V8 o mocy około 600 KM.

BMW serii 3 (G20)

Nowa „trójka” swój debiut już ma za sobą. Zupełnie nowy model o fabrycznym oznaczeniu G20 został zaprezentowany po raz pierwszy jesienią 2018 roku na targach w Paryżu. Nowe BMW jest sztywniejsze od swojego poprzednika o 50 procent, lżejsze średnio o 55 kg i ma niżej położony środek ciężkości. Seria 3 wejdzie na rynek 9 marca 2019 roku.

Pozostało 94% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy