To nowy rekord tych testów, najlepsze dotychczas Jaguar I-Pace i Tesla Model S nie przekraczały odpowiednio 480 i 461 km zasięgu w cyklu mieszanym. Tak dobry wynik dotyczy wersji z nowym akumulatorem, liczącym 64 kWh, i silnikiem o mocy 204 koni. Potrafi on rozpędzić elektrycznego crossovera do 100 km/h w 7,8 sekundy. Podstawowa wersja jest natomiast wyposażona w znacznie mniejsze baterie o pojemności 39,2 kWh i napędzana silnikiem o mocy 136 KM. Zasięg tej wersji to jednak wciąż przyzwoite 312 km w cyklu mieszanym, a to „setki” dochodzi w 9,8 s.

""

fot. Kia

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Jaguar I-Pace: Kot pod prądem

E-Niro zadebiutuje podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu. Do polskich dystrybutorów ma zaś trafić w I kwartale 2019 r. Ceny na razie nie są znane. Można jedynie się domyślać, że w pełni elektryczny pojazd będzie sporo droższy od obecnie dostępnej hybrydy plug-in, której ceny zaczynają się od niecałych 128 tys. zł. Wiadomo już natomiast, że tak jak wszystkie samochody koreańskiego producenta, będzie objęta siedmioletnią gwarancją.