Co nowego w Fiacie 500X? Z zewnątrz nie zmieniło się wiele. Pojawiły się nowe światła LED z przodu i z tyłu. Opcjonalnie można zamówić teraz reflektory diodowe. Zmieniła się również lekko stylizacja nadwozia. W miejskiej wersji Urban inaczej wystylizowano zderzaki, a w bardziej terenowych modelach Cross pojawiła się zmieniona w wyglądzie z przodu i tyłu przy zderzakach dodatkowa osłona. Dostępne będą nowe kolory nadwozia i więcej możliwości indywidualizacji.

""

To się nie zmienia – Fiat 500X będzie nadal dostępny w wersji miejskiej i terenowej.

moto.rp.pl

We wnętrzu zmieniono grafikę zegarów licznika i wbudowano najnowszą wersję systemu multimedialnego UConnect z 7-calowym dotykowym ekranem. System obsługuje smartfony poprzez Apple CarPlay oraz Android Auto. Wśród opcji pojawi się ulepszona kamera cofania oraz nowa nawigacja TomTom 3D. Jesy ona zintegrowana z systemem UConnect i informuje o korkach, pogodzie, wypadkach itd.

ZOBACZ TAKŻE: Michael Manley, nowy dyr. generalny FCA

Pod maską debiut nowej rodziny silników grupy FCA. Do napędu posłużą produkowane w Polsce benzynowe jednostki z turbodoładowanie i trzema lub czterema cylindrami. Pierwszy z silników ma 1,0 litra pojemności i 120 KM mocy i współpracuje z manualną skrzynią biegów. Drugi, czterocylindrowy 1,3 litra pojemności i 150 KM mocy. Ta jednostka jest przekazuje napęd wyłącznie za pośrednictwem automatycznej skrzyni DDCT. Poza tym w ofercie zostaje silnik 1,6 o mocy 110 KM i diesle MultiJet (1,6 l 120 KM, 2,0 l 150 KM).

""

We wnętrzu wiele się nie zmieniło.

moto.rp.pl

Cena podstawowego modelu podskoczyła o 5600 zł. Teraz 500X startuje od 67 000 zł. Dostępny będzie w wersjach – Urban, City Cross i Cross. Mocniejsze silniki oferowane są wyłącznie z pakietami Cross.

Urban
– 1.6 (110 KM, man5): od 67 000 zł
– 1.0 (120 KM, man6): od 73 000 zł
– 1.6 MultiJet (120 KM, man6): od 78 000 zł

City Cross
– 1.6 (110 KM, man5): od 70 000 zł
– 1.0 (120 KM, man6): od 76 000 zł
– 1.3 (150 KM, DDCT6): od 88 000 zł
– 1.6 MultiJet (120 KM, man6): od 81 000 zł

Cross
– 1.6 (110 KM, man5): od 75 000 zł
– 1.0 (120 KM, man6): od 81 000 zł
– 1.3 (150 KM, DDCT6): od 93 000 zł
– 1.6 MultiJet (120 KM, man6): od 86 000 zł
– 1.6 MultiJet (120 KM, DDCT6): od 92 000 zł
– 2.0 MutliJet (150 KM, aut9, AWD): od 104 000 zł

Ceny konkurencji

Citroen C3 Aircross (1,2 benz. 110 KM): od 61 150 zł
Ford Ecosport (1.0 EcoBoost, 125 KM): od 72 030 zł
Hyundai Kona (1,0 T-GDI, 120 KM): od 71 200 zł
Kia Stonic (1,4 DOHC, 100 KM): od 61 990 zł
Mazda CX-3 (2,0 Sky-G, 120 KM): od 68 400 zł
Nissan Juke (1,2 DIG, 115 KM): od 68 100 zł
Opel Crossland (1,2 turbo, 110 KM): od 79 300 zł
Peugeot 2008 (1,2 Pure Tech, 110 KM): od 75 500 zł
Renault Captur (1,2 TCe, 118 KM): od 68 000 zł
Seat Arona (1,0 TSI, 115 KM): od 69 600 zł
Suzuki Vitara
(1,0l, 112 KM): od 64 900 zł
VW T-Roc (1,0 TSI, 115 KM): od 78 390 zł

ZOBACZ TAKŻE: Miliard wydany: nowe silniki FCA z Bielska-Białej

Oferta cenowa jest dobrze skalkulowana. Nie chodzi tylko wersję podstawową. Jeśli spojrzymy na mocniejsze silniki również Fiat wypada dobrze względem konkurencji np. 2,0 MultiJet o mocy 150 KM kosztuje od 104 000 zł. Za VW T-Roc z dieslem o tej samej mocy zapłacimy co najmniej 130 590 zł. Forda EcoSport z benzynowym silnikiem o mocy 125 KM można kupić od 72 030 zł (Fiat od 73 000 zł). To segment, w którym panuje straszny ścisk. Konkurencji jest dużo więc prawie zawsze uda znaleźć również tańszą ofertę jak chociażby Kię Stonic.