Nowe BMW X5: Poprzeczka wysoko zawieszona

Pod koniec 2018 roku BMW wprowadzi do sprzedaży czwartą generację modelu X5. Już teraz zaprezentowano oficjalne zdjęcia i szczegóły techniczne.

Publikacja: 06.06.2018 23:45

Nowe BMW X5: Poprzeczka wysoko zawieszona

Foto: moto.rp.pl

Kiedy w 1999 roku BMW przedstawiło X5 była to pewnego rodzaju sensacja. Był to pierwszy terenowy model BMW w powojennej historii firmy, a pojęcie SUV dopiero nieśmiało wchodziło do codziennego słownika. Mało tego, Bawarczycy przedstawili uterenowiony samochód z napędem na cztery koła, ale bez jakiegokolwiek reduktora czy innych terenowych udogodnień. Pod koniec lat 90. właściwie nie do pomyślenia. Było to coś zupełnie niespotykanego w tym segmencie. Żeby uniknąć nadmiernej krytyki spece od marketingu BMW wymyślili hasło SAV – „Sports Activity Vehicle“.

""

Rewolucja z tyłu. Nowe BMW X5 znacznie różni się od swojego poprzednika.

Foto: moto.rp.pl

Jak czas pokazał pomysł BMW okazał się strzałem w dziesiątkę. Mało tego, można śmiało powiedzieć, że X5 było prekursorem wielu rozwiązań i pomysłów w klasie SUV. Jak chociażby tego, że auto o wyglądzie terenowego wcale nie musi mieć właściwości jezdnych umożliwiających mu jazdę po bezdrożach. Dzisiaj wiele SUV-ów nawet nie ma napędu na cztery koła. Jedyne z czym nie udało się BMW przebić to z oznaczeniem SAV.

ZOBACZ TAKŻE: BMW tańsze od Peugeota

Kiedy w listopadzie 2018 roku nowe X5 pojawi się w salonach sprzedaży oferowane będzie początkowo z czterema jednostkami napędowymi. Benzynowym, 3-litrowym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 340 KM. Wersja xDrive40i będzie osiągała pierwszą setkę w 5,5 sekundy i rozpędzała się do 243 km/h. Model xDrive50i to już 8-cylindrów, 4,4 litra pojemności i 462 KM, ale ta wersja nie jest przewidziana na rynek europejski. Za to na Starym Kontynencie oferowane będą dwa diesle: xDrive30d i X5 M50d. Obydwa mają trzy litry pojemności i 265 KM oraz 400 KM mocy. Wszystkie połączone będą z napędem na cztery koła i 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Silniki spełniają normę spalin Eu6d-TEMP.

Jedną z innowacji tej generacji X5 będą opcjonalne światła laserowe z adaptacyjnymi reflektorami LED. Według danych BMW potrafią oświetlić drogę na odległość 0,5 kilometra!

Nowe X5 urośnie, ale tylko nieznacznie. Wyjątkiem jest szerokość nadwozia, która będzie o niemal siedem centymetrów większa niż dotychczas (2044 mm). Poza tym rozstaw osi powiększy się o 42 mm (2975 mm), a długość o 36 mm (4992 mm). Jedną z innowacji tej generacji X5 będą opcjonalne światła laserowe z adaptacyjnymi reflektorami LED. Według danych BMW potrafią oświetlić drogę na odległość 0,5 kilometra!

""

Dużo nowych funkcji i rozwiązań we wnętrzu nowego X5.

Foto: moto.rp.pl

Na desce rozdzielczej nie znajdziemy ani jednego analogowego wskaźnika. Wszystkie dane i informacje wyświetlane będą na ekranach. Nowością jest podświetlana podsufitka z symulacją gwieździstego nieba. Ciekawy gadżet, ale to i tak nic w porównaniu do digitalizacji X5. Zintegrowana w BMW karta SIM i nieograniczona pojemność danych będzie dawała możliwość wgrywania aplikacji, możliwość używania systemu Microsoft Office czy połączenie z różnymi urządzeniami cyfrowymi od smartfonów po Smartwatcha. Oczywiście nic za darmo. BMW oferować będzie płatne pakiety „Connected Package Professional“. Wprowadzona zostanie również funkcja „BMW Digital Key“. Dzięki niej przez telefon będzie można otworzyć samochód bez kluczyka, wystarczy mieć blisko klamki wcześniej zaprogramowany smartfon. To samo z odpaleniem auta. Po umieszczeniu telefonu na odpowiedniej półce będzie można uruchomić silnik.

Kiedy w 1999 roku BMW przedstawiło X5 była to pewnego rodzaju sensacja. Był to pierwszy terenowy model BMW w powojennej historii firmy, a pojęcie SUV dopiero nieśmiało wchodziło do codziennego słownika. Mało tego, Bawarczycy przedstawili uterenowiony samochód z napędem na cztery koła, ale bez jakiegokolwiek reduktora czy innych terenowych udogodnień. Pod koniec lat 90. właściwie nie do pomyślenia. Było to coś zupełnie niespotykanego w tym segmencie. Żeby uniknąć nadmiernej krytyki spece od marketingu BMW wymyślili hasło SAV – „Sports Activity Vehicle“.

Pozostało 84% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy