Kompaktowy Megane sprzedaje się znakomicie. Szeroka gama modelowa wzbogaciła się o najnowszy model R.S. Auto, które po raz pierwszy zaprezentowano na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2017 r. właśnie wchodzi do sprzedaży.

ZOBACZ TAKŻE: Test Renault Talisman Grandtour

Francuski hot-hatch napędzany jest turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 280 KM. Renault postarało się żeby topowa wersja Megane wypadła jak najbardziej sportowo. Układ 4CONTROL z czterema skrętnymi kołami i amortyzatorami z hydraulicznymi odbojnikami ma pozwolić na dobrą zabawę również na torze wyścigowym. Trudno nie zgodzić się z tekstem z materiału prasowego Renault. Po krótkich jazdach nowym Megane R.S. na Torze Poznań śmiało można stwierdzić, ża prowadzenie auta jest znakomite.

""

Tylny dyfuzor i centralny układ wydechowy to znak szczególny modelu R.S.

moto.rp.pl

Plusem jest stylizacja. R.S. wygląda tak, że na pewno odróżnimy go od innych modeli z gamy Megane – duży dyfuzor, centralnie umieszczony układ wydechowy, z przodu większy zderzak i dodadkowe światła LED plus ciekawa paleta kolorów.

Na wyposażeniu seryjnym znalazł się m.in. system wielofunkcyjnych świateł R.S. Vision, czyli połączenie funkcji świateł pozycyjnych, świateł drogowych dalekiego zasięgu, świateł przeciwmgłowych i funkcji doświetlania zakrętów. Fajną zabawką jest system telemetryczny R.S. Monitor, który umożliwia wyświetlanie w czasie rzeczywistym parametrów samochodu oraz reakcji kierowcy.Nowe Renault Megane R.S. z manualną skrzynią biegów można nabyć już za 124 900 zł. Dostępna jest także wersja z automatyczną skrzynią biegów w cenie od 131 900 zł. Klienci mogą również wybrać jedną z dwóch opcji zawieszenia – Sport lub Cup.

""

Renault Megane R.S,

moto.rp.pl

Z swoją mocą 280 KM R.S. wpisuje się dokładnie w środek, pomiędzy cały szereg mocniejszych (Honda Civic Type-R, Ford Focus RS) i słabszych konkurentów (VW Golf GTI, Hyundai i30N). Dokładnie też w ten sposób skalkulowana jest jego cena. 129 400 zł to więcej niż np za 250 konnego Hyundaia i30N (od 119 900 zł), ale mniej niż za 320 konnego Civica Type-R (150 000 zł).