Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) uruchomiła produkcję Yarisa Cross. Nowego miejskiego SUV-a, który we wrześniu zadebiutuje na polskim rynku.

Fabryka została dofinansowana kwotą 400 milionów euro i przystosowana do montażu na tej samej linii produkcyjnej dwóch różnych modeli – Yarisa hatchbacka czwartej generacji oraz nowego Yarisa Cross. Możliwości produkcyjne TMMF wzrosły do 300 tysięcy samochodów, a łączna liczba pracowników – do niemal 5 000 osób. Nowy Yaris został zaprojektowany z myślą o europejskich klientach. Dostępny będzie z napędami znanymi z Yarisa czwartej generacji – benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM i układem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM. Według przewidywań dominującym napędem będzie niskoemisyjny układ hybrydowy, co ułatwi Toyocie osiągnięcie do 2025 roku 90-procentowego udziału zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży marki.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota inwestuje w latające taksówki

Yaris Cross to drugi model zbudowany na platformie GA-B i ósmy produkowany w Europie samochód zaprojektowany w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture). Obok Yarisa i Yarisa Cross montowanych w Toyota Motor Manufacturing France, w technologii TNGA powstają także Toyota C-HR i Corolla Sedan (Toyota Motor Manufacturing Turkey), Corolla Hatchback i Corolla TS Kombi (Toyota Motor Manufacturing UK w Burnaston). W ten sposób Toyota realizuje strategię montowania samochodów blisko ich rynków zbytu oraz łączenia spokrewnionych modeli w jednym miejscu.

– Rozpoczęcie produkcji Yarisa Cross to dla nas bardzo ważny moment. Ten model nie tylko wzmacnia konkurencyjność Toyoty, ale wpisuje się w ideę wytwarzania samochodów lokalnie i maksymalizacji możliwości produkcyjnych, aby do 2025 roku zwiększyć sprzedaż Toyoty w Europie do 1,5 miliona rocznie – podkreślił Marvin Cooke, wiceprezydent ds. produkcji Toyota Motor Europe.

Możliwości produkcyjne Toyoty w Europie zwiększyły się w tym roku również w związku z rozpoczęciem produkcji hybrydowych przekładni e-CVT 1.5 oraz silników elektrycznych w Toyota Motor Manufacturing Poland, które dołączyły m.in. do wytwarzanych w tym zakładzie benzynowych silników 1.5 TNGA. Tym samym w polskich fabrykach powstają kompletne napędy hybrydowe do Yarisa i Yarisa Cross. Toyota zainwestowała także w modernizację i zwiększenie możliwości produkcyjnych zakładu Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) w Kolinie, aby przygotować go do uruchomienia drugiej linii produkcyjnej Yarisa.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota rezygnuje z reklam przygotowanych na Olimpiadę

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BMW wycofuje z oferty najmocniejszego diesla i silnik V12

Klienci zainteresowani zakupem samochodów BMW z flagowymi silnikami muszą się śpieszyć. Od jesieni z ...

Apple rządzi na rynku autonomicznych samochodów

Kalifornia to dziś światowe centrum rozwoju technologii tzw. samojezdnych pojazdów. W zachodnim stanie USA ...

Baterie elektryków wymagają mniej surowców niż auta na paliwa kopalne

Akumulator pojazdu elektrycznego (EV) po poddaniu recyklingowi zużywa 30 kg surowców, podczas gdy przeciętny ...

Rower z dachu: groźna sytuacja na autostradzie A1

Z samochodu jadącego autostradą A1 na wysokości Krzyżanówka pomiędzy Toruniem a Łodzią niespodziewanie spadł ...

Oliver Blume, dyr. generalny Porsche AG: Polska i tym razem dała sobie radę

Sprawna organizacja dilerska jest nie do zastąpienia. Połączenie najbardziej zaawansowanych technologii ze zwyczajnym kontaktem ...

Wizja maszyny do podwodnego wydobycia metali, przygotowana przez stocznię Royal IHC

Akumulatory z dna oceanu

Rozwój elektromobilności zmusza rządy i firmy do poszukiwania nowych, podmorskich złóż metali. Czy na ...