Tak wygląda zupełnie nowy Opel Astra

Nowy Opel Astra pojawi się jesienią 2021 roku. Kompakt oparty jest na nowej platformie i dostępny będzie również z napędem PHEV. Produkcja auta wraca do niemieckiego Rüsselsheim.

Publikacja: 16.07.2021 10:05

Tak wygląda zupełnie nowy Opel Astra

Foto: moto.rp.pl

Obecna piąta generacja jest na rynku od 2015 roku i przeszła facelifting w 2019 roku. Nowy model skrócił nieco żywotność Astry K, która powinna jeszcze być oferowana co najmniej dwa lata. Dzieje się z tak ze względu na fakt, że ten model opiera się na platformie D2XX od General Motors. Mało tego, na chińskim rynku GM oferuje Chevroleta Cruze, GMC Terrain i Buicka Verano, które budowane są na platformie General Motors. Teraz Opel ma uwolnić się od amerykańskich naleciałości i wraz ze sprzedażą niemieckiej firmy francuskiej grupie PSA (Peugeot, Citroën), która od początku 2021 r. jest częścią Grupy Stellantis wraz z Fiat-Chrysler (FCA), szósta generacja Opla Astry przechodzi na nową platformę koncernową.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Mokka: Narodziny nowego stylu

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowa Astra L bazuje na zmodyfikowanej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2), która od 2013 roku służy do budowy modeli w klasie kompaktowej i małych SUV. Na niej opierają się m.in. Peugeot 308, Opel Grandland X, a także Opel Zafira Life i Citroën C4 Picasso. Kolejna innowacja: dzięki nowej platformie Astra nie zjeżdża już z linii montażowej w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii czy Gliwicach w Polsce, ale w Rüsselsheim.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Wizualnie Astra prezentuje nowy język stylistyczny Opla z typowym przodem nazwanym Vizor, wąskimi światłami LED, podobnymi do tych z Opla Mokki. Astra otrzymała również dwukolorowe nadwozie, które występuje w większości nowych modeli Opla. Długość karoserii pozostaje bez zmian (4,37 m), ale szerokość i rozstaw osi otrzymały kilka dodatkowych centymetrów. Dzięki temu we wnętrzu powinno być nieco więcej miejsca. Na desce rozdzielczej królują dwa panoramiczne wyświetlacze. Jeden pokazuje informacje kierowcy w postaci cyfrowego kokpitu, drugi ekran wyświetla informacje, media i nawigację. Pod centralnym wyświetlaczem Opel zainstalował pasek przycisków do sterowania klimatyzacją.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowa Astra nie będzie dostępna w wersji czysto elektrycznej. Platforma na to nie pozwala. Będzie za to hybryda plug-in. Napęd stosowany jest już w Grandlandzie X. To czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra o mocy 180 KM, połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 109 KM. W wersji z napędem na przednie koła zestaw ma 224 KM mocy systemowej. Przy napędzie na wszystkie koła z dodatkowym silnikiem elektrycznym moc wzrasta do 300 KM, ale takiej Astry póki co nie będzie, chociaż być może doczekamy się modelu OPC właśnie z tym napędem. Poza hybrydami plug-in dostępne są nowe trzy- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne i benzynowe. 3-cyl. silnik o pojemności 1,2 litra pochodzi z Corsy ma moc 110 lub 130 KM. Diesel ma 1,5-litra pojemności i 102 KM. Jednostki współpracują z sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami biegów lub ośmiobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Opel Grandland: Nowy wygląd, nowe wnętrze, nowa nazwa

W porównaniu z siostrzanymi modelami Peugeota, DS lub Citroena, nowy Opel Astra z tylną osią z belką skrętną, ale bez adaptacyjnego zawieszenia powinien prowadzić się bardziej sportowo. Produkcja rozpocznie się jesienią w fabryce w Rüsselsheim. Dostawy do klientów będą miały miejsce na początku 2022 roku.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Obecna piąta generacja jest na rynku od 2015 roku i przeszła facelifting w 2019 roku. Nowy model skrócił nieco żywotność Astry K, która powinna jeszcze być oferowana co najmniej dwa lata. Dzieje się z tak ze względu na fakt, że ten model opiera się na platformie D2XX od General Motors. Mało tego, na chińskim rynku GM oferuje Chevroleta Cruze, GMC Terrain i Buicka Verano, które budowane są na platformie General Motors. Teraz Opel ma uwolnić się od amerykańskich naleciałości i wraz ze sprzedażą niemieckiej firmy francuskiej grupie PSA (Peugeot, Citroën), która od początku 2021 r. jest częścią Grupy Stellantis wraz z Fiat-Chrysler (FCA), szósta generacja Opla Astry przechodzi na nową platformę koncernową.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności