Obecna piąta generacja jest na rynku od 2015 roku i przeszła facelifting w 2019 roku. Nowy model skrócił nieco żywotność Astry K, która powinna jeszcze być oferowana co najmniej dwa lata. Dzieje się z tak ze względu na fakt, że ten model opiera się na platformie D2XX od General Motors. Mało tego, na chińskim rynku GM oferuje Chevroleta Cruze, GMC Terrain i Buicka Verano, które budowane są na platformie General Motors. Teraz Opel ma uwolnić się od amerykańskich naleciałości i wraz ze sprzedażą niemieckiej firmy francuskiej grupie PSA (Peugeot, Citroën), która od początku 2021 r. jest częścią Grupy Stellantis wraz z Fiat-Chrysler (FCA), szósta generacja Opla Astry przechodzi na nową platformę koncernową.
CZYTAJ TAKŻE: Opel Mokka: Narodziny nowego stylu
Nowa Astra L bazuje na zmodyfikowanej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2), która od 2013 roku służy do budowy modeli w klasie kompaktowej i małych SUV. Na niej opierają się m.in. Peugeot 308, Opel Grandland X, a także Opel Zafira Life i Citroën C4 Picasso. Kolejna innowacja: dzięki nowej platformie Astra nie zjeżdża już z linii montażowej w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii czy Gliwicach w Polsce, ale w Rüsselsheim.