Nowy Opel Mokka ma określić nowy kierunek marki i przyszły stylistyczny styl nie tylko nadwozia, ale również wnętrza.

Druga generacja Opla Mokki to być może najważniejszy SUV marki z Russelsheim. Auto oficjalnie zostanie zaprezentowane późnym latem 2020 roku. Nowa Mokka to nie tylko pierwszy elektryczny SUV Opla, ale i premiera nowego, stylistycznego języka marki, którym będzie się posługiwała w najbliższych latach. W przyszłości wszystkie nowe Ople będą czerpać akcenty stylistyczne zaprezentowane w tym aucie.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Grandland X Hybrid4: SUV ładowany z gniazdka

Opel Mokka.

Jednym z nich będzie „Vizor”. Tak Opel nazwał charakterystyczny przedni pas nadwozia. Z póki co jeszcze aktualną Mokką nie ma to nic wspólnego. Nowy model w porównaniu do swojego poprzednika jest prawie 13 centymetrów krótszy (4,15 metra), za to szerszy i niższy. To wyszło Oplowi zdecydowanie na plus. Już na pierwszych zdjęciach SUV wydaje się mieć bardziej dynamiczną i zwartą sylwetkę.

Za tak dużymi zmianami kryje się również inny fakt. Nowa Mokka zamiast technologii General Motors korzysta z platformy CMP koncernu PSA, na której oparty jest również siostrzany model Peugeot 2008. Opel chce wyraźnie odróżnić się od francuskiego krewnego. Nie tylko na zewnątrz, ale także w środku. Wprowadzono purystyczny i zredukowany do minimum styl, który powinien również określać przyszłe modele marki. Najważniejszym elementem deski rozdzielczej jest poziomy panel informacyjny złożony z kilku ekranów, który między innymi zastępuje klasyczne instrumenty. Dla tego elementu wymyślono nazwę Opel Visor – czyli wyświetlacze, który mają pokazywać kierowcy wszystkie informacje i ograniczyć je wyłącznie do tych najważniejszych. Do minimum zmniejszono liczbę przełączników i przycisków w na desce rozdzielczej.

Wprowadzenie nowego modelu na rynek ma odbyć się na początku 2021 r. Mokka dostępna będzie z napędem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), znanym z modeli Opel Corsa-e i Peugeot e-208. Zasięg na jednym ładowaniu powinien wynieść około 322 km. Alternatywnie do elektryka dostępne będą również silniki benzynowe i diesla z trzema i czterema cylindrami o mocy od około 100 do 150 KM. Opel póki co nie zdradza jeszcze wszystkich technicznych szczegółów jak i ceny nowej Mokki.

CZYTAJ TAKŻE: Opel chce zostać marką globalną

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Auto na niedzielę | Renault Fuego: Ognisty Francuz

Lata 80. Francuzi rozpoczęli z pompą od futurystycznego, sportowego coupe. Nazwa Fuego pochodzi z ...

Dieter Zetsche:

Daimler już w szwedzkich rękach

Daimler ma już nowego szefa. Podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy w Berlinie z firmą pożegnał ...

Siedem pojazdów Aleksandra Łukaszenki

Białoruski dyktator zgromadził sporą kolekcję najdroższych pojazdów. Jedne kupił za pieniądze podatników, inne dostał ...

Pierwszy oficjalny teaser produkcyjnego modelu Kia ProCeed

Nowa Kia ProCeed: Odkrywanie tajemnicy

Nowa Kia ProCeed, której pierwszy szkic został właśnie ujawniony, łączy dynamiczne, pięciodrzwiowe nadwozie typu ...

Michael Mauer, szef projektantów Porsche AG

Michael Mauer, szef projektantów Porsche AG: Różowe? To dla mnie horror

Pojawienie się aut z napędem elektrycznym to dla nas, projektantów, ogromna szansa na zmianę ...

Tuning po Japońsku: Suzuki zbudowane w hołdzie modelom z przeszłości

Dzięki nowym dodatkom nadwozia dla Suzuki Jimny japońska firma tuningowa DAMD uhonorowała amerykańską ikonę ...