Nowy Opel Mokka ma określić nowy kierunek marki i przyszły stylistyczny styl nie tylko nadwozia, ale również wnętrza.

Druga generacja Opla Mokki to być może najważniejszy SUV marki z Russelsheim. Auto oficjalnie zostanie zaprezentowane późnym latem 2020 roku. Nowa Mokka to nie tylko pierwszy elektryczny SUV Opla, ale i premiera nowego, stylistycznego języka marki, którym będzie się posługiwała w najbliższych latach. W przyszłości wszystkie nowe Ople będą czerpać akcenty stylistyczne zaprezentowane w tym aucie.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Grandland X Hybrid4: SUV ładowany z gniazdka

Opel Mokka.

Jednym z nich będzie „Vizor”. Tak Opel nazwał charakterystyczny przedni pas nadwozia. Z póki co jeszcze aktualną Mokką nie ma to nic wspólnego. Nowy model w porównaniu do swojego poprzednika jest prawie 13 centymetrów krótszy (4,15 metra), za to szerszy i niższy. To wyszło Oplowi zdecydowanie na plus. Już na pierwszych zdjęciach SUV wydaje się mieć bardziej dynamiczną i zwartą sylwetkę.

Za tak dużymi zmianami kryje się również inny fakt. Nowa Mokka zamiast technologii General Motors korzysta z platformy CMP koncernu PSA, na której oparty jest również siostrzany model Peugeot 2008. Opel chce wyraźnie odróżnić się od francuskiego krewnego. Nie tylko na zewnątrz, ale także w środku. Wprowadzono purystyczny i zredukowany do minimum styl, który powinien również określać przyszłe modele marki. Najważniejszym elementem deski rozdzielczej jest poziomy panel informacyjny złożony z kilku ekranów, który między innymi zastępuje klasyczne instrumenty. Dla tego elementu wymyślono nazwę Opel Visor – czyli wyświetlacze, który mają pokazywać kierowcy wszystkie informacje i ograniczyć je wyłącznie do tych najważniejszych. Do minimum zmniejszono liczbę przełączników i przycisków w na desce rozdzielczej.

Wprowadzenie nowego modelu na rynek ma odbyć się na początku 2021 r. Mokka dostępna będzie z napędem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), znanym z modeli Opel Corsa-e i Peugeot e-208. Zasięg na jednym ładowaniu powinien wynieść około 322 km. Alternatywnie do elektryka dostępne będą również silniki benzynowe i diesla z trzema i czterema cylindrami o mocy od około 100 do 150 KM. Opel póki co nie zdradza jeszcze wszystkich technicznych szczegółów jak i ceny nowej Mokki.

CZYTAJ TAKŻE: Opel chce zostać marką globalną

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Spadki rejestracji pojazdów osobowych w Europie

ACEA – European Automobile Manufacturers Association, podał 17 kwietnia br., że w tegorocznym marcu ...

Mimo wzrostów Polska nadal daleko w rankingu gęstości robotyzacji

Polska oparła się globalnemu spadkowi sprzedaży robotów – tak wynika z raportu opublikowanego przez ...

Pierwsze modele Triggo jeszcze w tym roku?

Twórca polskiego elektrycznego pojazdu Triggo rozpoczął pilotażową produkcję kilkudziesięciu egzemplarzy modelu. Spółka jeszcze w ...

Skoda Kodiaq RS: SUV Skody bije rekord na torze

Jesienią, na salonie samochodowym w Paryżu Skoda Kodiaq RS zostanie oficjalnie zaprezentowana. Już teraz ...

Hakan Samuelsson, prezes Volvo Cars podczas otwarcia fabryki w Ridgeville w USA

Hakan Samuelsson, prezes Volvo Cars: Małe auto po 2020 r.

Rezygnacja z wolnego handlu będzie fatalna nie tylko dla nas, ale dla całej gospodarki ...

Sprzedaż samochodów w 2021 r. wzrośnie o 10 proc.

Sprzedaż nowych samochodów na rynkach UE wzrośnie w 2021 r. o 10 proc. – ...