Volkswagen T7: Nowy rozdział przestrzeni użytkowej

Nową generację Volkswagena serii T można nazwać ważnym wydarzeniem. Każda z sześciu poprzednich generacji zapisała się na trwale w historii nie tylko tej motoryzacyjnej.

Publikacja: 14.06.2021 18:19

Volkswagen T7: Nowy rozdział przestrzeni użytkowej

Foto: moto.rp.pl

Przepisy dotyczące emisji CO2 zmuszają Volkswagena do podzielenia w przyszłości kultowego busa na trzy serie: nowy T7 będzie dostępny z silnikami spalinowymi i jako hybryda plug-in. Drugą opcją będzie produkowany T6.1, a trzecią ID. Buzz – w pełni elektryczna wersja, która znajdzie się w ofercie od 2022 roku. Busy Volkswagena zawsze znalazły sobie swoje miejsce w historii motoryzacji. Były czymś więcej niż tylko samochodem. Stawały się motoryzacyjną popkulturą. Czy to hipisowski trend, dzieci kwiaty (T1) czy role w kultowych filmach jak np. Psy (T2). Z kolejnych generacji chętnie korzystali drobni handlarze, różnego rodzaju rzemieślnicy – T4 był samochodem nie do zdarcia. T5 wprowadził model w świat większego komfortu, który to trend podtrzymała kolejna generacja T6. T6.1 to nowoczesność, komfort i bezpieczeństwo. Teraz czas na nową generację.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Golf eHybrid: Stara szkoła w nowym wydaniu

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Równo z nową generacją wersja T6.1 pozostanie w ofercie jako zwykły transporter, który dopiero za kilka lat zostanie zastąpiony modelem przygotowywanym przy współpracy z Fordem. Przetrwa nie tylko wersja robocza, ale również Caravelle i prawdopodobnie Multivan z napędem na wszystkie koła. Nowy T7 z napędem 4WD i napędem elektrycznym pojawi się dopiero w 2024 roku. Jak dużo dzieli nową generację od obecnej widać chociażby po współczynniku oporu powietrza. Dla modelu T6.1 wynosi on 0,35, w Volkswagenie T7 udało się go obniżyć do Cx 0,30. Mniejsza o około pięć centymetrów wysokość sprawia również powierzchnia czołowa jest znacznie mniejsza. Dokładniej mówiąc, nowy Multivan ma długość 4973 mm (+69 mm w porównaniu do T6.1), szerokość 1941 mm (+37 mm w porównaniu do Multivana 6.1) i wysokość 1903 mm (-47 mm) więc powinien zmieścić się w większości garaży pod i naziemnych. Długa wersja T7 mierzy 5173 mm, a zatem jest dokładnie 13,1 cm krótsza niż T6.1. Niezależnie od długości karoserii rozstaw osi w T7 jest taki sam w obu wersjach (3124mm).

""

moto.rp.pl

Kierowca musi też przygotować się na nowe perspektywy. Pozycja za kierownicą jest o około 8 cm niższa niż w T.6.1. Nowa generacja otrzyma opcjonalny wyświetlacz head-up. Zegary będą cyfrowe, a na środku deski rozdzielczej znalazło się miejsce na 10-calowy ekran dotykowy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego. Wszystkie T7 mają skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG), której dźwignia zmiany biegów działa „bezprzewodowo”, tj. bez połączenia mechanicznego. Tym samym wielkość samej dźwigni można było zredukować do minimum, a elektryczny hamulec ręczny sprawił, że podłoga pomiędzy przednimi fotelami jest całkowicie płaska, co zapewnia dużą swobodę ruchów i łatwy dostęp do tyłu.

""

moto.rp.pl

W krótszej wersji T7 pomieści w bagażniku, za trzecim rzędem siedzeń 469 litrów. Przy dwóch rzędach foteli pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów. Załadowany po dach tylko z dwoma przednimi fotelami pomieści imponujące 3672 litry (4005 litrów dla długiego rozstawu osi). Czyli zapakujecie tam praktycznie wszystko co sobie możecie sprawić do domu, od lodówki po wielki telewizor. We wszystkich rzędach zamontowano pojedyncze fotele. Zdecydowała tu wygoda, ale przede wszystkim aspekt użytkowy. Nowe siedzenia w drugim i trzecim rzędzie ze składanymi stolikami ważą od 23 do 29 kg. Tylna kanapa w T6.1 90 kg.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W 2021 roku Volkswagen planuje zaoferować nowego Multivana z dwoma turbodoładowanymi silnikami benzynowymi oraz, jako nowość, z napędem hybrydowym typu plug-in. Silniki benzynowe (1,5 i 2,0 litra) mają 136 KM lub 204 KM mocy. Multivan eHybrid ma moc systemową 218 KM i elektryczny zasięg 50 km. W 2022 roku w ofercie ma pojawić się również turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem o mocy 150 KM.

""

moto.rp.pl

Wraz z platformą MQB do Multivana wprowadza się bezprecedensową liczbę systemów wspomagających. W maksymalnej konfiguracji jest ich ponad 20. Standardowe wyposażenie obejmuje system monitorowania otoczenia „Front Assist”, w tym funkcję awaryjnego hamowania w mieście, rozpoznawanie znaków drogowych i system „Lane Assist”. Na życzenie pojawią się m.in. system Car2X (lokalna komunikacja z innymi pojazdami i infrastrukturą drogową ostrzegającą o zagrożeniach), asystent bocznego wiatru, asystent martwego pola, „Side Assist”.

""

moto.rp.pl

Pierwsze egzemplarze T7 mają trafić do klientów w 2021 roku. Na początek z silnikami benzynowymi i hybrydą plug-in. Diesel pojawi się wiosną 2022 roku, a warianty z napędem elektrycznym prawdopodobnie w 2024 roku. Ceny T7 będą prawdopodobnie dostępne dopiero późnym latem.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen uruchomi w Europie 6 gigafabryk baterii

Przepisy dotyczące emisji CO2 zmuszają Volkswagena do podzielenia w przyszłości kultowego busa na trzy serie: nowy T7 będzie dostępny z silnikami spalinowymi i jako hybryda plug-in. Drugą opcją będzie produkowany T6.1, a trzecią ID. Buzz – w pełni elektryczna wersja, która znajdzie się w ofercie od 2022 roku. Busy Volkswagena zawsze znalazły sobie swoje miejsce w historii motoryzacji. Były czymś więcej niż tylko samochodem. Stawały się motoryzacyjną popkulturą. Czy to hipisowski trend, dzieci kwiaty (T1) czy role w kultowych filmach jak np. Psy (T2). Z kolejnych generacji chętnie korzystali drobni handlarze, różnego rodzaju rzemieślnicy – T4 był samochodem nie do zdarcia. T5 wprowadził model w świat większego komfortu, który to trend podtrzymała kolejna generacja T6. T6.1 to nowoczesność, komfort i bezpieczeństwo. Teraz czas na nową generację.

Pozostało 82% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności