Auto zbudowano na modułowej platformie elektrycznej (MEB) Grupy VW. Cupra produkowana będzie w niemieckim Zwickau. W tej samej fabryce składane są inne elektryczne modele Volkswagena – ID.3 i ID.4, a także Audi Q4 E-Tron. Produkcja hiszpańskiego modelu rozpocznie się we wrześniu 2021 roku. Born dostępny będzie w dwóch wersjach – o mocy 150 KM i 204 KM. W 2022 roku pojawi się opcjonalny pakiet o nazwie e-boost, który podwyższy moc do 231 KM. Dostępne będą też dwie pojemności baterii – 58 kWh i 77 kWh. Przy większym akumulatorze zasięg wg. WLTP powinien wynieść 540 km. W ruchu miejskim Cupra obiecuje nawet do 780 kilometrów na jednym ładowaniu. Dzięki opcji szybkiego ładowania do 125 kW, w czasie 7 minut powinno udać się załadować energi na przejechanie 100 km. W 35 minut ładuje suę 80 procent baterii. Hiszpański model rozpędza się do 100 km/h w 6,6 sekundy, a od 0 do 50 km/h przyspiesza w 2,6 sekundy.
CZYTAJ TAKŻE: Cupra Leon wyceniony. Hot hatch z atrakcyjną ceną
Cupra Born
Born ma przyciągnąć bardziej sportowych i dynamicznych klientów. Dlatego pojawiły się tu adaptacyjne amortyzatory, progresywny układ kierowniczy i 20-calowe felgi, a układ ESC ma tryb sportowy. Cupra jest też świetnie wyważona i ma idealny rozkład masy 50:50. Przy długości 4,32 metra Born jest o 6 cm dłuższy niż Volkswagen ID.3, ale o 3 cm od niego niższy (1,54 metra). Bagażnik ma pojemność 385 l (max. 1267 litrów). Dostępnych będzie sześć kolorów nadwozia: Vapor Grey, Glacial White, Geyser Silver, Rayleigh Red, Quasar Grey oraz Aurora Blue, stworzonym wyłącznie dla modelu Born. Cupra stawia na wypróbowane w innych modelach akcentowanie i zaznaczanie niektórych elementów za pomocą miedzianego koloru. Auto będzie standardowo oferowane z siedzeniami kubełkowymi wykonanymi z plastiku zebranego z mórz, oceanów i plaż.