Cupra Born: Elektryk na sportowo

Elektryczny Born nie zostanie wprowadzony na rynek jako Seat, ale pod marką Cupra. Ma być sportowy, dynamiczny i mocno odróżniać się od spokrewnionego VW ID.3.

Publikacja: 25.05.2021 19:05

Cupra Born: Elektryk na sportowo

Foto: moto.rp.pl

Auto zbudowano na modułowej platformie elektrycznej (MEB) Grupy VW. Cupra produkowana będzie w niemieckim Zwickau. W tej samej fabryce składane są inne elektryczne modele Volkswagena – ID.3 i ID.4, a także Audi Q4 E-Tron. Produkcja hiszpańskiego modelu rozpocznie się we wrześniu 2021 roku. Born dostępny będzie w dwóch wersjach – o mocy 150 KM i 204 KM. W 2022 roku pojawi się opcjonalny pakiet o nazwie e-boost, który podwyższy moc do 231 KM. Dostępne będą też dwie pojemności baterii – 58 kWh i 77 kWh. Przy większym akumulatorze zasięg wg. WLTP powinien wynieść 540 km. W ruchu miejskim Cupra obiecuje nawet do 780 kilometrów na jednym ładowaniu. Dzięki opcji szybkiego ładowania do 125 kW, w czasie 7 minut powinno udać się załadować energi na przejechanie 100 km. W 35 minut ładuje suę 80 procent baterii. Hiszpański model rozpędza się do 100 km/h w 6,6 sekundy, a od 0 do 50 km/h przyspiesza w 2,6 sekundy.

CZYTAJ TAKŻE: Cupra Leon wyceniony. Hot hatch z atrakcyjną ceną

""

Cupra Born

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Born ma przyciągnąć bardziej sportowych i dynamicznych klientów. Dlatego pojawiły się tu adaptacyjne amortyzatory, progresywny układ kierowniczy i 20-calowe felgi, a układ ESC ma tryb sportowy. Cupra jest też świetnie wyważona i ma idealny rozkład masy 50:50. Przy długości 4,32 metra Born jest o 6 cm dłuższy niż Volkswagen ID.3, ale o 3 cm od niego niższy (1,54 metra). Bagażnik ma pojemność 385 l (max. 1267 litrów). Dostępnych będzie sześć kolorów nadwozia: Vapor Grey, Glacial White, Geyser Silver, Rayleigh Red, Quasar Grey oraz Aurora Blue, stworzonym wyłącznie dla modelu Born. Cupra stawia na wypróbowane w innych modelach akcentowanie i zaznaczanie niektórych elementów za pomocą miedzianego koloru. Auto będzie standardowo oferowane z siedzeniami kubełkowymi wykonanymi z plastiku zebranego z mórz, oceanów i plaż.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Cupra Born pojawi się w sprzedaży pod koniec 2021 r. Elektryczny model zaskoczył swoim sportowym charakterem oraz tym, że nie pojawił się jako Seat. Pierwsze wrażenie jest pozytywne i wydaje się być spójne z filozofią marki Cupra.

CZYTAJ TAKŻE: Trzecie na świecie Cupra Studio powstało w Warszawie

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Auto zbudowano na modułowej platformie elektrycznej (MEB) Grupy VW. Cupra produkowana będzie w niemieckim Zwickau. W tej samej fabryce składane są inne elektryczne modele Volkswagena – ID.3 i ID.4, a także Audi Q4 E-Tron. Produkcja hiszpańskiego modelu rozpocznie się we wrześniu 2021 roku. Born dostępny będzie w dwóch wersjach – o mocy 150 KM i 204 KM. W 2022 roku pojawi się opcjonalny pakiet o nazwie e-boost, który podwyższy moc do 231 KM. Dostępne będą też dwie pojemności baterii – 58 kWh i 77 kWh. Przy większym akumulatorze zasięg wg. WLTP powinien wynieść 540 km. W ruchu miejskim Cupra obiecuje nawet do 780 kilometrów na jednym ładowaniu. Dzięki opcji szybkiego ładowania do 125 kW, w czasie 7 minut powinno udać się załadować energi na przejechanie 100 km. W 35 minut ładuje suę 80 procent baterii. Hiszpański model rozpędza się do 100 km/h w 6,6 sekundy, a od 0 do 50 km/h przyspiesza w 2,6 sekundy.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności