Nowy Fiat Ducato. Krok w cyfrową przyszłość

Fiat zmodernizował swój dostawczy model Ducato. To jedno z najlepiej sprzedających się aut dostawczych w Europie. Sukces, który trwa już prawie od 40 lat.

Publikacja: 20.05.2021 16:46

Nowy Fiat Ducato. Krok w cyfrową przyszłość

Foto: moto.rp.pl

Pierwsze Ducato pojawiło się w 1982 roku. W pojazdach użytkowych zmiany nie przebiegają gwałtownie. Obecne Ducato III bazuje na modelu, który zadebiutował w 2006 roku, ale przez 15 lat był rozwijany, a jego wygląd był wielokrotnie unowocześniany. Najnowsze zmiany dotyczą głównie wprowadzeniu do modelu nowych technologi. Najważniejszą cechą tego liftingu jest zmodernizowana kabina. Nowy Ducato otrzyma cyfrowe instrumenty i system multimedialny U-Connect z ekranem o przekątnej do dziesięciu cali. Rozszerzony zakres funkcji nowej generacji U-Connect obejmuje nawigację z mapami TomTom 3D oraz bezprzewodową integrację z Apple Carplay i Android Auto.

CZYTAJ TAKŻE: Fiat Tipo po modernizacji. Jedno z najtańszych aut na rynku

""

moto.rp.pl

Pojawił się też nowy kształt kierownicy, przeprojektowane panele drzwi i zmodyfikowana jednostka sterująca klimatyzacją. Siedzenia mają być wygodniejsze, a wnętrze oferować więcej miejsca. Według Fiata nowe Ducato będzie pierwszym lekkim samochodem dostawczym z możliwością autonomicznej jazdy na poziomie 2. Ducato otrzymało sporo systemów takich jak kontrola awaryjnego hamowania (również przed pieszymi i rowerzystami), system rozpoznawania znaków drogowych i monitorowania uwagi kierowcy, adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go czy asystent utrzymania pasa ruchu. To nie koniec nowych technologi. Asortyment systemów wspomagania kierowcy i parkowania uzupełnia cyfrowe lusterko centralne, dzięki któremu kierowca widzi co się za nim dzieje nawet w modelach z metalową grodzią. Dostępny jest również system ESC z asystentem bocznego wiatru, kontrola stabilności przyczepy i Active Park Assist.

""

moto.rp.pl

Zmiana z mechanicznego hamulca ręcznego na elektroniczny hamulec postojowy powinna zapewnić dodatkową łatwość obsługi. Dostępna jest również opcja bezkluczykowego otwierania drzwi i uruchamiania silnika, podstawka ładująca do indukcyjnego ładowania smartfonów, dwa porty USB-A i USB-C oraz gniazdo 230 V. W przyszłości dostępny będzie również wybór samopoziomującego zawieszenia pneumatycznego z ręczną regulacją wysokości.

""

moto.rp.pl

Pod maską pojawią się silniki o mocy od 120 do 180 KM. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów została zmodyfikowana, a dziewięciobiegowa automatyczna (dostępna w wariancie 140 KM) pozostaje niezmieniona. Wizualne zmiany są subtelne i zauważalne tylko dla osób zaznajomionych z modelem. Najważniejszą cechą jest nowa osłona chłodnicy (większe logo marki, dwie chromowane poprzeczki) oraz reflektory z technologią LED. Nowe modele będą początkowo wprowadzane na rynek we Włoszech.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Fiat Panda wyceniony

Pierwsze Ducato pojawiło się w 1982 roku. W pojazdach użytkowych zmiany nie przebiegają gwałtownie. Obecne Ducato III bazuje na modelu, który zadebiutował w 2006 roku, ale przez 15 lat był rozwijany, a jego wygląd był wielokrotnie unowocześniany. Najnowsze zmiany dotyczą głównie wprowadzeniu do modelu nowych technologi. Najważniejszą cechą tego liftingu jest zmodernizowana kabina. Nowy Ducato otrzyma cyfrowe instrumenty i system multimedialny U-Connect z ekranem o przekątnej do dziesięciu cali. Rozszerzony zakres funkcji nowej generacji U-Connect obejmuje nawigację z mapami TomTom 3D oraz bezprzewodową integrację z Apple Carplay i Android Auto.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech