Od lutego 2021 r. kompaktowego, elektrycznego SUV-a Mercedesa zamówiło już ponad 20 000 klientów. Teraz do przednionapędowej odmiany EQA 250 dołączają dwie nowe wersje z napędem na obie osie.

  • EQA będzie dostępny z napędem 4Matic
  • nowe wersje to EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic
  • ceny od 222 800 zł

Warszawa/Polska | To wersje EQA 300 4Matic o mocy 228 KM oraz EQA 350 4Matic o mocy 292 KM. Obie mają mieć zasięg 430 km w cyklu WLTP. Mercedes EQA reprezentuje wejście do świata całkowicie elektrycznych modeli samochodów z gwiazdą na masce. Bazową wersją pozostaje przednionapędowy wariant EQA 250 o mocy 190 KM (424 km zasięgu w cyklu WLTP).

CZYTAJ TAKŻE: Ceny Mercedesa EQA. To jedyny elektryk w segmencie C premium

Mercedes EQA.

Standardowe wyposażenie EQA obejmuje m.in. reflektory LED, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry artico, czujnik deszczu, aktywny asystent pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, nawigację, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Żeby nie przebijać się przez dziesiątki opcji wyposażenia dodatkowego Mercedes uprościł złożoność pakiety wyposażenia EQA. Nabywcy mają do wyboru Advantage, Premium oraz Premium Plus z najbardziej atrakcyjnymi dodatkami, takimi jak wyświetlacz head-up, asystent martwego pola, rozszerzona rzeczywistość dla systemu multimedialnego MBUX, dach panoramiczny czy bezprzewodowa ładowarka smartfona.

Oprócz standardowej linii stylistycznej nadwozia i wnętrza Progessive model jest dostępny w efektownej linii Electric Art, z dodatkami w kolorze różowego złota, a także w wyjątkowo chętnie wybieranej linii AMG, cechującej się najbardziej sportowym designem ze specyficznymi zderzakami i obręczami.

W nowych wersjach 4Matic pojawił się dodatkowo elektryczny napęd tylnej osi, z nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi. W wersjach 4Matic rozdział siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią jest kontrolowany w zależności od sytuacji na drodze, 100 razy na sekundę. Koncepcja napędu na obie osie Mercedes-EQ zakłada optymalizację zużycia energii poprzez możliwie częste wykorzystywanie tylnego silnika elektrycznego.

Ceny Mercedesa EQA:
EQA 250 (190 KM): od 199 900 zł
EQA 300 4Matic (228 KM): od 222 800 zł
EQA 350 4Matic (292 KM) : od 235 300 zł

Ceny konkurencji:
Hyundai Ioniq 5 (235 KM): od 225 900 zł
Hyundai Ioniq 5 (306 KM); od 239 900 zł
Kia EV6 (325 KM): od 216 900 zł
Volvo XC40 (408 KM): od 249 900 zł

 

W segmencie kompaktowych elektryków właśnie nie ma modeli z napędem na cztery koła. Mercedes wkracza w niszę, która dopiero będzie się zapełniać. Jednym z nielicznych konkurentów jest nowa propozycja Volvo XC40, która jest droższa, ale też mocniejsza. Ioniq 5 i Kia EV6 są co prawda nieco większe, ale cenowo również nowe modele z Korei można przyrównać do EQA. I tu widać, że Mercedes wypada całkiem dobrze. Jest mniejszy, ale premium i z gwiazdą na masce.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny nowego Mercedesa klasy C. Droższy od konkurencji

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opel Astra. Po liftingu jeszcze bardziej komfortowy i oszczędny

Astra jest z nami od początku lat 90. Wszechstronne, kompaktowe auto od trzech dekad ...

Chiński BYD stał się największym producentem masek ochronnych

BYD, chiński producent samochodów, baterii i akumulatorów do urządzeń elektrycznych stał się obecnie największym ...

Nowe przepisy zabiją biznes na hulajnogach

Segwaye, trójkołowce, tandemy i profesjonalne jednoślady nie spełnią wymogów nowej ustawy. Co więcej, część ...

Spór o zasady pracy kierowców ciężarówek

Nad ranem 26 listopada zakończyła się trzecia runda negocjacji w sprawie socjalnej części Pakietu ...

Najmocniejszy Peugeot w historii kosztuje 302 tys. zł

Peugeot 508 PSE to dzieło sportowego oddziału francuskiej marki. Choć uważano ten wariant jedynie ...

Triumph Street Scrambler: Być jak Steve McQueen

Legendarna maszyna brytyjskiego producenta to dopieszczony technologicznymi nowinkami motocykl do dżentelmeńskiego lansu. Dźwięk potężnego ...