- EQA będzie dostępny z napędem 4Matic
- nowe wersje to EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic
- ceny od 222 800 zł
Warszawa/Polska | To wersje EQA 300 4Matic o mocy 228 KM oraz EQA 350 4Matic o mocy 292 KM. Obie mają mieć zasięg 430 km w cyklu WLTP. Mercedes EQA reprezentuje wejście do świata całkowicie elektrycznych modeli samochodów z gwiazdą na masce. Bazową wersją pozostaje przednionapędowy wariant EQA 250 o mocy 190 KM (424 km zasięgu w cyklu WLTP).
CZYTAJ TAKŻE: Ceny Mercedesa EQA. To jedyny elektryk w segmencie C premium
Mercedes EQA.
Standardowe wyposażenie EQA obejmuje m.in. reflektory LED, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry artico, czujnik deszczu, aktywny asystent pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, nawigację, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Żeby nie przebijać się przez dziesiątki opcji wyposażenia dodatkowego Mercedes uprościł złożoność pakiety wyposażenia EQA. Nabywcy mają do wyboru Advantage, Premium oraz Premium Plus z najbardziej atrakcyjnymi dodatkami, takimi jak wyświetlacz head-up, asystent martwego pola, rozszerzona rzeczywistość dla systemu multimedialnego MBUX, dach panoramiczny czy bezprzewodowa ładowarka smartfona.
W segmencie kompaktowych elektryków właśnie nie ma modeli z napędem na cztery koła. Mercedes wkracza w niszę, która dopiero będzie się zapełniać. Jednym z nielicznych konkurentów jest nowa propozycja Volvo XC40, która jest droższa, ale też mocniejsza. Ioniq 5 i Kia EV6 są co prawda nieco większe, ale cenowo również nowe modele z Korei można przyrównać do EQA. I tu widać, że Mercedes wypada całkiem dobrze. Jest mniejszy, ale premium i z gwiazdą na masce.