Napęd na wszystkie koła dla elektrycznego Mercedes EQA

Od lutego 2021 r. kompaktowego, elektrycznego SUV-a Mercedesa zamówiło już ponad 20 000 klientów. Teraz do przednionapędowej odmiany EQA 250 dołączają dwie nowe wersje z napędem na obie osie.

Publikacja: 18.05.2021 13:14

Napęd na wszystkie koła dla elektrycznego Mercedes EQA

Foto: moto.rp.pl

  • EQA będzie dostępny z napędem 4Matic
  • nowe wersje to EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic
  • ceny od 222 800 zł

Warszawa/Polska | To wersje EQA 300 4Matic o mocy 228 KM oraz EQA 350 4Matic o mocy 292 KM. Obie mają mieć zasięg 430 km w cyklu WLTP. Mercedes EQA reprezentuje wejście do świata całkowicie elektrycznych modeli samochodów z gwiazdą na masce. Bazową wersją pozostaje przednionapędowy wariant EQA 250 o mocy 190 KM (424 km zasięgu w cyklu WLTP).

CZYTAJ TAKŻE: Ceny Mercedesa EQA. To jedyny elektryk w segmencie C premium

""

Mercedes EQA.

moto.rp.pl

Standardowe wyposażenie EQA obejmuje m.in. reflektory LED, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry artico, czujnik deszczu, aktywny asystent pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, nawigację, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Żeby nie przebijać się przez dziesiątki opcji wyposażenia dodatkowego Mercedes uprościł złożoność pakiety wyposażenia EQA. Nabywcy mają do wyboru Advantage, Premium oraz Premium Plus z najbardziej atrakcyjnymi dodatkami, takimi jak wyświetlacz head-up, asystent martwego pola, rozszerzona rzeczywistość dla systemu multimedialnego MBUX, dach panoramiczny czy bezprzewodowa ładowarka smartfona.

""

moto.rp.pl

Oprócz standardowej linii stylistycznej nadwozia i wnętrza Progessive model jest dostępny w efektownej linii Electric Art, z dodatkami w kolorze różowego złota, a także w wyjątkowo chętnie wybieranej linii AMG, cechującej się najbardziej sportowym designem ze specyficznymi zderzakami i obręczami.

""

Mercedes EQA

moto.rp.pl

W nowych wersjach 4Matic pojawił się dodatkowo elektryczny napęd tylnej osi, z nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi. W wersjach 4Matic rozdział siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią jest kontrolowany w zależności od sytuacji na drodze, 100 razy na sekundę. Koncepcja napędu na obie osie Mercedes-EQ zakłada optymalizację zużycia energii poprzez możliwie częste wykorzystywanie tylnego silnika elektrycznego.

Ceny Mercedesa EQA:
EQA 250 (190 KM): od 199 900 zł
EQA 300 4Matic (228 KM): od 222 800 zł
EQA 350 4Matic (292 KM) : od 235 300 zł

Ceny konkurencji:
Hyundai Ioniq 5 (235 KM): od 225 900 zł
Hyundai Ioniq 5 (306 KM); od 239 900 zł
Kia EV6 (325 KM): od 216 900 zł
Volvo XC40 (408 KM): od 249 900 zł

""

moto.rp.pl

W segmencie kompaktowych elektryków właśnie nie ma modeli z napędem na cztery koła. Mercedes wkracza w niszę, która dopiero będzie się zapełniać. Jednym z nielicznych konkurentów jest nowa propozycja Volvo XC40, która jest droższa, ale też mocniejsza. Ioniq 5 i Kia EV6 są co prawda nieco większe, ale cenowo również nowe modele z Korei można przyrównać do EQA. I tu widać, że Mercedes wypada całkiem dobrze. Jest mniejszy, ale premium i z gwiazdą na masce.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny nowego Mercedesa klasy C. Droższy od konkurencji

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Warszawa/Polska | To wersje EQA 300 4Matic o mocy 228 KM oraz EQA 350 4Matic o mocy 292 KM. Obie mają mieć zasięg 430 km w cyklu WLTP. Mercedes EQA reprezentuje wejście do świata całkowicie elektrycznych modeli samochodów z gwiazdą na masce. Bazową wersją pozostaje przednionapędowy wariant EQA 250 o mocy 190 KM (424 km zasięgu w cyklu WLTP).

CZYTAJ TAKŻE: Ceny Mercedesa EQA. To jedyny elektryk w segmencie C premium

Pozostało 86% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności