Nowy Mercedes klasy C swoim wyglądem przypomina pomniejszoną klasę S. Niestety dotyczy to również jego ceny.

  • Nowa klasa C jest wyraźniej większa od poprzedniej generacji
  • Tylko z 4-cylindrowymi silnikami do 2-litrów pojemności
  • Dobre wyposażenie podstawowe
  • Ceny od od 173 900 zł

Stuttgart/Niemcy | Niemiecki producent samochodów premium wprowadził do oferty nową generację klasy C. Względem poprzednika, auto jest o 65 mm dłuższe (4751 mm), o 10 mm szersze (1820 mm) i o 5 mm niższe (1437 mm). Rozstaw osi zwiększono o 25 mm (2865 mm). Dzięki tym zmianom zwiększyła się przestrzeń nad głowami (z przodu o 2 mm, z tyłu o 13 mm), ale też masa pojazdu. Wynosi teraz 1625 kg (dla wariantu podstawowego), co w porównaniu do poprzedniej generacji  dodaje 150 kg. Mimo to Mercedesowi udało się zwiększyć ładowność o 45 kg (700 kg).

CZYTAJ TAKŻE: Tak prezentuje się nowy Mercedes klasy C

Nowa klasa C jest pierwszym modelem Mercedesa, który posiada wyłącznie silniki 4-cylindrowe o objętości skokowej nie większej niż 2-litry. Automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic stała się standardem dla wszystkich wersji. Na początek zaoferowano trzy jednostki benzynowe oraz diesle. Wszystkie dostępne są z układem Mild Hybrid. Z czasem oferta zostanie rozbudowana także o inne wersje silnikowe, w tym hybrydy plug-in.

Mercedes oferuje w przypadku klasy C kilka wersji wyposażenia. Co ważne w przypadku słabszych odmian można wybrać każdy wariant wyposażenia – Standard, Business Standard, Avantgarde, Business Avantgarde, AMG Line i Business AMG Line. W podstawowym wyposażeniu nowej klasy C otrzymujemy wyjątkowo dużo m.in.: kamerę cofania, skórzaną kierownicę, 2-strefową klimatyzację, pakiet ochrony pojazdu Urban Guard, ładowarkę indukcyjną, reflektory LED, asystenta świateł drogowych oraz martwego pola, czytnik linii papilarnych, nawigację, ekran multimedialny o przekątnej 11,9-cala, pakiet parkowania i podgrzewane przednie fotele. Dla nadwozia kombi przewidziano dodatkowo elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. W odmianach C300 (258 KM) i C300d (265 KM) w standardzie otrzymujemy pakiet stylistyczny AMG dla wnętrza i nadwozia.

Nowa generacja Mercedesa klasy C znacznie podrożała. Cena minimalna za wariant z 2021 roku trzeba zapłacić od 173 900 zł. Jest to o 31 400 zł więcej w porównaniu do poprzedniej generacji.

Ceny Mercedesa klasy C:
C180 Standard (170 KM) – od 173 900 zł
C200 Standard (204 KM) – od 184 000 zł
C200 Standard 4Matic (204 KM) – od 195 000 zł
C300 AMG Line (258 KM) – od 220 000 zł
C300 AMG Line 4Matic (258 KM) – od 231 000 zł
C220d Standard (200 KM) – od 196 900 zł
C300d AMG Line (265 KM) – od 232 800 zł
– kombi plus 6700 zł

Z roku na rok konkurencja z segmentu D powiększa się. Głównymi rywalami Mercedesa klasy C pozostaje BMW serii 3, Audi A4. Jednak wśród potencjalnych rywali w nadwoziu sedan lub kombi można wymienić jeszcze:

Alfa Romeo Gulia (200 KM) – od 144 600 zł
Audi A4 40 TFSI (200 KM) – od 162 800 zł
BMW serii 3 2.0i (184 KM) – od 159 100 zł
Jaguar XE 2.0 (250 KM) – od 185 900 zł
Lexus IS 300h (223 KM) – od 139 900 zł
Volkswagen Arteon 2.0 TSI (190 KM) – od 146 190 zł
Volvo S60 2.0 B4 (197 KM) – od 188 900 zł

Mercedes musi być bardzo pewien swojego nowego modelu. Klasa C jest wyraźnie droższa od konkurencji. Fani marki jednak mają świadomość za co płacą i mimo wysokiej ceny model na pewno zostanie dobrze przyjęty.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny Mercedesa EQA. To jedyny elektryk w segmencie C premium

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Honda Mean Mower MK2: Najszybsza kosiarka na świecie

W 2014 roku specjalnie przygotowana kosiarka Honda Mean Mower rozpędziła się do 187 km/h. ...

Spada światowa sprzedaż samochodów elektrycznych

Elektryczne auta mają oszczędzać klimat i stać się przyszłością motoryzacji. Jednak póki co ogólnoświatowa ...

Bruksela chce bardziej inteligentnych aut

Od 2022 r. nowo produkowane samochody w UE będą miały obowiązkowy pakiet systemów zwiększających ...

Wniosek o upadłość producenta felg BBS

Znana niemiecka firma produkująca alufelgi – BBS, założona w 1970 roku zmaga się z ...

Prezesi FCA i GM nie spotkali się. Spór zakończył sędzia

Paul Borman, sędzia federalny z Detroit oddalił pozew General Motors wobec Fiat Chrysler Automobiles. ...

Cała prawda o kierowcach BMW

Młody człowiek w samochodzie z dużym przebiegiem, który jeździ brawurowo i powoduje dużo wypadków. ...