Competizione napędzana jest 6,5-litrowym silnikiem V12, którego moc została zwiększona z 800 KM do 830 KM. Dodatkowe konie mechanicznie, mniejsza masa własna (minus 38 kg) plus zoptymalizowana aerodynamika pozwolą osiągnąć prędkość maksymalną 340 km/h i rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 2,85 sekundy (Superfast w 2,9 s). Sprint do 200 km/h zakończy się po zaledwie 7,5 sekundach, cztery dziesiąte sekundy wcześniej niż w „normalnym” 812 Superfast. 12-cylindrowy silnik kręci się do 9500 obr./min. To najmocniejszy silnik V12 jaki kiedykolwiek Ferrari zabudowało do seryjnego modelu i prawdopodobnie ostatnia wersja silnika 12 cylindrowego, który pracuje bez pomocy silnika elektrycznego. Nowa, droższa wersja otrzyma również poprawiony system kontroli trakcji plus specjalny program umożliwiający dzięki elektronice kontrolowane driftowanie.
Wizualne Competizione wyróżnia się większymi wlotami powietrza, w przypadku coupe zamiast tylnej szyby specjalną osłoną z wlotami powietrza, olbrzymim dyfuzorem i poprawioną aerodynamiką, której efekty w postaci nacięć na zderzakach czy dodatkowych wlotów powietrza widzimy praktycznie w każdym elemencie karoserii. Według najnowszych plotek, wersja coupé będzie ograniczona do 999 egzemplarzy, a wersji Aperta powstanie tylko 599 sztuk. Podwójna cena za modele Competzione dla przyszłych właścicieli nie odgrywa żadnej roli. Wszystkie egzemplarze Ferrari 812 Competizione są już sprzedane.
CZYTAJ TAKŻE: Ferrari SF90 Stradale: Supersamochód z Maranello. 1000 KM, 2,5 s do setki