Według Ferrari nowy model przyspiesza szybciej, lepiej się prowadzi, ma krótszą drogę hamowania niż jakikolwiek inny model, który wyjechał do tej pory z fabryki w Maranello. Projekt o wewnętrznym oznaczeniu „173” otrzymał oficjalną nazwę Scuderia Ferrari 90 lat – w skrócie SF90. Auto ma 4,71 metra długości, 1,19 metra wysokości i 1,97 metra szerokości. Czyli jest dłuższe i niższe od Ferrari 812 Superfast.
Nowy model z Maranello to auto, za którym raczej każdy się obejrzy. Z jednej strony na karoserii znajdziemy miękkie, zakrzywione linie z drugiej ostre jak brzytwa krawędzie, z tyłu już nie okrągłe, a kanciaste światła. Summa summarum wygląda obłędnie. Przez szklaną tylną szybę można przyjrzeć się turbodoładowanemu silnikowi V8, który opracowany został na bazie jednostki z modelu 488 GTB. Żaden inny silnik na świecie nie jest zabudowany tak nisko jak ten, w nowym Ferrari. Wysokość głowicy cylindra z ledwością dochodzi do połowy wysokości tylnych kół. Z każdego litra pojemności Ferrari wyciska prawie 200 KM. Jednostka osiąga moc 780 KM i 800 Nm momentu obrotowego.