Nowy Peugeot 308. Większy i odważny stylistycznie

Nowy Peugeot 308 zostanie wprowadzony na rynek późnym latem 2021 r. To ciekawy stylistycznie kompaktowy model, który wreszcie ma potencjał do tego żeby zostać zauważonym.

Publikacja: 21.03.2021 06:55

Nowy Peugeot 308. Większy i odważny stylistycznie

Foto: moto.rp.pl

Peugeot w ostatnich latach konsekwentnie unowocześnia swoją gamę modelową. Szare, beznamiętne modele przekształciły się w designerskie, ciekawe i wzbudzające uwagę auta. Strategia pozycjonowania Peugeota nieco wyżej wśród marek wolumenowych została ostatnio wsparta nowym logo lwa. Kompaktowy 308 został zaprezentowany w 2013 roku. To nie był zły samochód, ale w ostatnich latach odstawał od reszty oferty, a to bardzo ważny samochód dla Peugeota. We Francji model 308 był najlepiej sprzedającym się kompaktem w 2020 roku, a w Europie zajął szóste miejsce w swoim segmencie, wyprzedzając Seata Leona i Renault Megane.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy lew Peugeota

""

Peugeot 308

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Późnym latem Peugeot wprowadzi do sprzedaży nową generację 308. Teraz Francuzi pokazali pięciodrzwiową wersję, a kombi o oznaczeniu SW zostanie zaprezentowane w czerwcu 2021 roku. W porównaniu do swojego poprzednika nowy Peugeot 308 znacznie urośnie. Auto jest większe o prawie jedenaście centymetrów (4,36 m). To ma zapewnić więcej miejsca we wnętrzu, ale także dało projektantom większą swobodę w projektowaniu nadwozia. No i styliści odpowiedzialni za ten projekt popisali się ciekawą, agresywnie wyglądającą i wyróżniającą się karoserią. Na pierwszych zdjęciach czy z przodu, boku czy z tyłu nowy 308 naprawdę dobrze wygląda.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Również projekt wnętrza nie rozczarowuje. Nowy Peugeot 308 wykorzystuje typową dla francuskiej marki architekturę kokpitu z małą kierownicą i przyrządami umieszczonymi tuż nad nią, znaną jako I-cockpit. Nowym elementem jest dziesięciocalowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy. Zastosowano w nim oprogramowanie nowej generacji, ma być też wyraźniejszy i mieć wyższą rozdzielczość. Ekran jest dotykowy, a fizyczne przyciski do bezpośredniego sterowania funkcjami menu, znane z innych obecnych modeli Peugeota, ustąpiły niestety miejsca cyfrowemu rozwiązaniu. Kierowca i pasażerowie powinni mieć sporo miejsca. Rozstaw osi zwiększył się o 55mm (2675 mm). Za to objętość załadunkowa bagażnika jest na podobnym poziomie co poprzednio – 412 litrów.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Pod maską 308 oferuje jednostki znane z innych modeli grupy PSA. Gama silników nowego Peugeota 308 obejmuje silniki benzynowe, wysokoprężne i hybrydy plug-in. Podstawowym modelem jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra. W zależności od wersji dostarcza 110 lub 130 KM. Mocniejszy model jest za dopłatą dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Diesel ma 4-cyl., pojemność 1,5 litra i moc 130 KM. Będzie można go również zamówić z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Nowością jest połączenie silnika benzynowego o pojemności 1,6 l i mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW co daje moc systemową 180 KM. W liniach wyposażenia GT i GT Pack ta wersja, dzięki mocniejszemu silnikowi benzynowemu (180 KM) będzie miała moc 225 KM. Niezależnie od wersji te hybrydy plug-in mają mieć czysto elektryczny zasięg 55 km i zbiornik paliwa o pojemności 40 litrów.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Peugeot 308 korzysta z platformy EMP2 grupy Stellantis, która wykorzystywana jest również w DS4 i nadchodzącą nową generacją Opla Astry. Model w pełni elektryczny modelu 308 nie został wykluczony, ale prawdopodobnie znacznie później wzbogaci portfolio napędowe. Zamiast typowego GTi być może doczekamy się hybrydy plug-in z drugim silnikiem elektrycznym i napędem na wszystkie koła. Coś na kształt Peugeota 508 PSE. Możliwy byłby zelektryfikowany hot hatch o mocy około 300 KM.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Peugeot 308 prawdopodobnie trafi do dealerów w wersji pięciodrzwiowej i SW (kombi) we wrześniu 2021 roku. Ceny nie są póki co znane. Obecnie 308 rozpoczyna się od wersji 1,2 l PureTech o mocy 110 KM i kwoty 81 400 zł (kombi od 86 200 zł). Wraz z kompaktowym modelem 308 Peugeot kończy gruntowny przegląd swojej gamy modelowej. Nowy model ma potencjał do miana jednego z najciekawszych aut kompaktowych. Wygląda odważnie, ma sprawdzone jednostki napędowe i powinien mieć obszerne wnętrze. Żeby tylko Francuzi znowu nie przesadzili z ceną…

CZYTAJ TAKŻE: Najmocniejszy Peugeot w historii kosztuje 302 tys. zł

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Peugeot w ostatnich latach konsekwentnie unowocześnia swoją gamę modelową. Szare, beznamiętne modele przekształciły się w designerskie, ciekawe i wzbudzające uwagę auta. Strategia pozycjonowania Peugeota nieco wyżej wśród marek wolumenowych została ostatnio wsparta nowym logo lwa. Kompaktowy 308 został zaprezentowany w 2013 roku. To nie był zły samochód, ale w ostatnich latach odstawał od reszty oferty, a to bardzo ważny samochód dla Peugeota. We Francji model 308 był najlepiej sprzedającym się kompaktem w 2020 roku, a w Europie zajął szóste miejsce w swoim segmencie, wyprzedzając Seata Leona i Renault Megane.

Pozostało 86% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy