Reklama

Nowy Peugeot 308. Większy i odważny stylistycznie

Nowy Peugeot 308 zostanie wprowadzony na rynek późnym latem 2021 r. To ciekawy stylistycznie kompaktowy model, który wreszcie ma potencjał do tego żeby zostać zauważonym.

Publikacja: 21.03.2021 06:55

Nowy Peugeot 308. Większy i odważny stylistycznie

Foto: moto.rp.pl

Peugeot w ostatnich latach konsekwentnie unowocześnia swoją gamę modelową. Szare, beznamiętne modele przekształciły się w designerskie, ciekawe i wzbudzające uwagę auta. Strategia pozycjonowania Peugeota nieco wyżej wśród marek wolumenowych została ostatnio wsparta nowym logo lwa. Kompaktowy 308 został zaprezentowany w 2013 roku. To nie był zły samochód, ale w ostatnich latach odstawał od reszty oferty, a to bardzo ważny samochód dla Peugeota. We Francji model 308 był najlepiej sprzedającym się kompaktem w 2020 roku, a w Europie zajął szóste miejsce w swoim segmencie, wyprzedzając Seata Leona i Renault Megane.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy lew Peugeota

""

Peugeot 308

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Późnym latem Peugeot wprowadzi do sprzedaży nową generację 308. Teraz Francuzi pokazali pięciodrzwiową wersję, a kombi o oznaczeniu SW zostanie zaprezentowane w czerwcu 2021 roku. W porównaniu do swojego poprzednika nowy Peugeot 308 znacznie urośnie. Auto jest większe o prawie jedenaście centymetrów (4,36 m). To ma zapewnić więcej miejsca we wnętrzu, ale także dało projektantom większą swobodę w projektowaniu nadwozia. No i styliści odpowiedzialni za ten projekt popisali się ciekawą, agresywnie wyglądającą i wyróżniającą się karoserią. Na pierwszych zdjęciach czy z przodu, boku czy z tyłu nowy 308 naprawdę dobrze wygląda.

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Również projekt wnętrza nie rozczarowuje. Nowy Peugeot 308 wykorzystuje typową dla francuskiej marki architekturę kokpitu z małą kierownicą i przyrządami umieszczonymi tuż nad nią, znaną jako I-cockpit. Nowym elementem jest dziesięciocalowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy. Zastosowano w nim oprogramowanie nowej generacji, ma być też wyraźniejszy i mieć wyższą rozdzielczość. Ekran jest dotykowy, a fizyczne przyciski do bezpośredniego sterowania funkcjami menu, znane z innych obecnych modeli Peugeota, ustąpiły niestety miejsca cyfrowemu rozwiązaniu. Kierowca i pasażerowie powinni mieć sporo miejsca. Rozstaw osi zwiększył się o 55mm (2675 mm). Za to objętość załadunkowa bagażnika jest na podobnym poziomie co poprzednio – 412 litrów.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Pod maską 308 oferuje jednostki znane z innych modeli grupy PSA. Gama silników nowego Peugeota 308 obejmuje silniki benzynowe, wysokoprężne i hybrydy plug-in. Podstawowym modelem jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra. W zależności od wersji dostarcza 110 lub 130 KM. Mocniejszy model jest za dopłatą dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Diesel ma 4-cyl., pojemność 1,5 litra i moc 130 KM. Będzie można go również zamówić z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Nowością jest połączenie silnika benzynowego o pojemności 1,6 l i mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW co daje moc systemową 180 KM. W liniach wyposażenia GT i GT Pack ta wersja, dzięki mocniejszemu silnikowi benzynowemu (180 KM) będzie miała moc 225 KM. Niezależnie od wersji te hybrydy plug-in mają mieć czysto elektryczny zasięg 55 km i zbiornik paliwa o pojemności 40 litrów.

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Peugeot 308 korzysta z platformy EMP2 grupy Stellantis, która wykorzystywana jest również w DS4 i nadchodzącą nową generacją Opla Astry. Model w pełni elektryczny modelu 308 nie został wykluczony, ale prawdopodobnie znacznie później wzbogaci portfolio napędowe. Zamiast typowego GTi być może doczekamy się hybrydy plug-in z drugim silnikiem elektrycznym i napędem na wszystkie koła. Coś na kształt Peugeota 508 PSE. Możliwy byłby zelektryfikowany hot hatch o mocy około 300 KM.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Peugeot 308 prawdopodobnie trafi do dealerów w wersji pięciodrzwiowej i SW (kombi) we wrześniu 2021 roku. Ceny nie są póki co znane. Obecnie 308 rozpoczyna się od wersji 1,2 l PureTech o mocy 110 KM i kwoty 81 400 zł (kombi od 86 200 zł). Wraz z kompaktowym modelem 308 Peugeot kończy gruntowny przegląd swojej gamy modelowej. Nowy model ma potencjał do miana jednego z najciekawszych aut kompaktowych. Wygląda odważnie, ma sprawdzone jednostki napędowe i powinien mieć obszerne wnętrze. Żeby tylko Francuzi znowu nie przesadzili z ceną…

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Najmocniejszy Peugeot w historii kosztuje 302 tys. zł

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

Peugeot w ostatnich latach konsekwentnie unowocześnia swoją gamę modelową. Szare, beznamiętne modele przekształciły się w designerskie, ciekawe i wzbudzające uwagę auta. Strategia pozycjonowania Peugeota nieco wyżej wśród marek wolumenowych została ostatnio wsparta nowym logo lwa. Kompaktowy 308 został zaprezentowany w 2013 roku. To nie był zły samochód, ale w ostatnich latach odstawał od reszty oferty, a to bardzo ważny samochód dla Peugeota. We Francji model 308 był najlepiej sprzedającym się kompaktem w 2020 roku, a w Europie zajął szóste miejsce w swoim segmencie, wyprzedzając Seata Leona i Renault Megane.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama