Peugeot 508 PSE to dzieło sportowego oddziału francuskiej marki. Choć uważano ten wariant jedynie za koncept to teraz wcieliono go do regularnej oferty. Nie jest jednak tani. W Polsce cena startowa to 302 tys. zł.

Model 508 to flagowa limuzyna francuskiego koncernu. Teraz zaprezentowana została w najmocniejszej odmianie, która została okraszona przez dodatkowe oznaczenie – PSE – pochodzące od „Peugeot Sport Engineered”. Oznacza to, że tym autem zajął się sportowy oddział Peugeota. 508 PSE praktycznie nie różni się od konceptu zaprezentowanego w 2019 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Zewnętrznie wyróżnia się ciemniejszą atrapą chłodnicy, niższym przednim splitterem oraz kilkoma jaskrawo-zielonymi listwami wlotowymi. Dodatkowo inżynierowie marki zadbali o poprawę prowadzenia poprzez lepsze zestrojenie zawieszenia (amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia), obniżone zawieszenie, zwiększony rozstaw kół (przód o 24 mm, tył o 12 mm), powiększone przednie tarcze hamulcowe (do 380 mm), zastosowanie czterotłoczkowych zacisków oraz 20-calowych obręczy kół z oponami Michelin Pilot Sport.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Peugeot e208: Brakuje tylko rządowych dopłat

Peugeot 508 PSE.

Zwieńczeniem prac nad tym modelem było wyposażenie go układ hybrydowy typu plug-in. W efekcie do dyspozycji jest 360 KM i 520 Nm pochodzących z silnika spalinowego 1,6-litra o mocy 200 KM i dwóch jednostek elektrycznych, generujących po 110 KM. Producent deklaruje, że przyspieszenie do pierwszej setki wynosi 5,2 sekundy, a rozpędzanie w zakresie 80 – 120 km/h zajmuje 3 sekundy. Jak przystało na hybrydę plug-in, auto może poruszać się również z wykorzystaniu energii elektrycznej. W tym celu zastosowano 11,5 kWh akumulator, pozwalający na zeroemisyjną podróż przez ok. 40 km.

Peugeot ma ambitne plany z modelem 508 PSE. Najlepszym na to dowodem jest jego cena. Podstawowy wariant wyceniono na 302 000 zł. Przebijając barierę 300 tys. zł francuski koncern za rywali uznał przede wszystkim auta z segmentu premium. Wśród nich można wymienić: BMW M340i (374 KM), Audi S4 (347 KM) czy Mercedes-AMG C43 (390 KM).

Ceny Peugeot 508 PSE:

Peugeot 508 PSE – od 302 000 zł
Peugeot 508 PSE SW – od 306 500 zł

Ceny konkurencji:

Audi S4 (347 KM) – od 324 000 zł
BMW M340i (347 KM) – od 275 900 zł
Mercedes AMG C43 (390 KM)- od 329 200 zł
Dodge Charger R/T (370 KM) – od 252 000 zł
Kia Stinger GT (366 KM) – od 239 990 zł
Maserati Ghibli (350 KM) – od 394 486 zł
Volvo V60 T6 (340 KM) – od 231 800 zł

Niewątpliwą zaletą 508 PSE jest jego dostępność w dwóch wariantach nadwozia: sedan i kombi oraz fakt, że lista opcji jest naprawdę krótka.

CZYTAJ TAKŻE: Jean Philippe Imparato, były prezes Peugeota: W kryzysie mieliśmy dużo szczęścia

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rynek się umacnia, lider jednak słabnie

Mazda, Fiat i Toyota okazały się liderami listopadowych wzrostów sprzedaży na polskim rynku samochodów ...

Europa może uniknąć karnych ceł w USA

Stany Zjednoczone mogą nie być zmuszone do nałożenia w listopadzie ceł na importowane pojazdy, ...

Seat podał ceny zmodernizowanej Ateki

Seat Ateca po modernizacji zmienił się nieznacznie z zewnątrz, ale otrzymał nową wersję wyposażenia. ...

Elektryczne fantazje

Nasze samochody marzeń mają przynajmniej 8 cylindrów, niesamowite osiągi i piękną sylwetkę. Jednak świat ...

7 najlepszych samochodów roku 2021 według AutoBest

Nowy Citroen C4, Dacia Sandero, Honda Jazz, Peugeot 2008, Seat Leon, Skoda Octavia, Toyota ...

Czas przygotować samochód na jesień i zimę

Pogarszająca się z dnia na dzień pogoda, niższe temperatury i wyższa wilgotność powietrza są ...