Najmocniejszy Peugeot w historii kosztuje 302 tys. zł

Peugeot 508 PSE to dzieło sportowego oddziału francuskiej marki. Choć uważano ten wariant jedynie za koncept to teraz wcieliono go do regularnej oferty. Nie jest jednak tani. W Polsce cena startowa to 302 tys. zł.

Publikacja: 12.02.2021 11:46

Najmocniejszy Peugeot w historii kosztuje 302 tys. zł

Foto: moto.rp.pl

Model 508 to flagowa limuzyna francuskiego koncernu. Teraz zaprezentowana została w najmocniejszej odmianie, która została okraszona przez dodatkowe oznaczenie – PSE – pochodzące od „Peugeot Sport Engineered”. Oznacza to, że tym autem zajął się sportowy oddział Peugeota. 508 PSE praktycznie nie różni się od konceptu zaprezentowanego w 2019 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Zewnętrznie wyróżnia się ciemniejszą atrapą chłodnicy, niższym przednim splitterem oraz kilkoma jaskrawo-zielonymi listwami wlotowymi. Dodatkowo inżynierowie marki zadbali o poprawę prowadzenia poprzez lepsze zestrojenie zawieszenia (amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia), obniżone zawieszenie, zwiększony rozstaw kół (przód o 24 mm, tył o 12 mm), powiększone przednie tarcze hamulcowe (do 380 mm), zastosowanie czterotłoczkowych zacisków oraz 20-calowych obręczy kół z oponami Michelin Pilot Sport.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Peugeot e208: Brakuje tylko rządowych dopłat

""

Peugeot 508 PSE.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Zwieńczeniem prac nad tym modelem było wyposażenie go układ hybrydowy typu plug-in. W efekcie do dyspozycji jest 360 KM i 520 Nm pochodzących z silnika spalinowego 1,6-litra o mocy 200 KM i dwóch jednostek elektrycznych, generujących po 110 KM. Producent deklaruje, że przyspieszenie do pierwszej setki wynosi 5,2 sekundy, a rozpędzanie w zakresie 80 – 120 km/h zajmuje 3 sekundy. Jak przystało na hybrydę plug-in, auto może poruszać się również z wykorzystaniu energii elektrycznej. W tym celu zastosowano 11,5 kWh akumulator, pozwalający na zeroemisyjną podróż przez ok. 40 km.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Peugeot ma ambitne plany z modelem 508 PSE. Najlepszym na to dowodem jest jego cena. Podstawowy wariant wyceniono na 302 000 zł. Przebijając barierę 300 tys. zł francuski koncern za rywali uznał przede wszystkim auta z segmentu premium. Wśród nich można wymienić: BMW M340i (374 KM), Audi S4 (347 KM) czy Mercedes-AMG C43 (390 KM).

Ceny Peugeot 508 PSE:

Peugeot 508 PSE – od 302 000 zł
Peugeot 508 PSE SW – od 306 500 zł

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Ceny konkurencji:

Audi S4 (347 KM) – od 324 000 zł
BMW M340i (347 KM) – od 275 900 zł
Mercedes AMG C43 (390 KM)- od 329 200 zł
Dodge Charger R/T (370 KM) – od 252 000 zł
Kia Stinger GT (366 KM) – od 239 990 zł
Maserati Ghibli (350 KM) – od 394 486 zł
Volvo V60 T6 (340 KM) – od 231 800 zł

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Niewątpliwą zaletą 508 PSE jest jego dostępność w dwóch wariantach nadwozia: sedan i kombi oraz fakt, że lista opcji jest naprawdę krótka.

Model 508 to flagowa limuzyna francuskiego koncernu. Teraz zaprezentowana została w najmocniejszej odmianie, która została okraszona przez dodatkowe oznaczenie – PSE – pochodzące od „Peugeot Sport Engineered”. Oznacza to, że tym autem zajął się sportowy oddział Peugeota. 508 PSE praktycznie nie różni się od konceptu zaprezentowanego w 2019 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Zewnętrznie wyróżnia się ciemniejszą atrapą chłodnicy, niższym przednim splitterem oraz kilkoma jaskrawo-zielonymi listwami wlotowymi. Dodatkowo inżynierowie marki zadbali o poprawę prowadzenia poprzez lepsze zestrojenie zawieszenia (amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia), obniżone zawieszenie, zwiększony rozstaw kół (przód o 24 mm, tył o 12 mm), powiększone przednie tarcze hamulcowe (do 380 mm), zastosowanie czterotłoczkowych zacisków oraz 20-calowych obręczy kół z oponami Michelin Pilot Sport.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności